Söndag, födelsedag (igår), partylördag och sååå förkyld.

Godmorgon eller godförmiddag


Sitter här med mitt frukostkaffe som snarare borde skrivas lunchkaffe om för klockan är 12.10

(null)


Just skrapat tallriken med en youghurt jag hittade på ICA MAXI som INTE ingår i mitt nya hälsosamma liv.
Den kastade sig hur som helst över mig på ICA MAXI igår och tvingade mig scanna och stoppa den i min Dramaten....
Nu flög den ur kylskåpet och sa snääääälla smaka med din hemgjorda granola... 

Så jag gjorde det...

(null)

MUMS god var den.
Nu får jag försöka se till att nån annan äter upp den.

Tänka sig att det ska vara så snorigt hostigt och tungt i hela kroppen 😷


Inget kul alls.

Tog mig igenom veckans  4 jobbnätter och min Stockholmsresa iaf.

Men så liksom tog jag slut när jag vaknade igår.


Lovade Linnea och Adam att skjutsa dem igår till och från en fest i Hallsberg.

Så mammisen var chaffis åt dem och Linnéas tjejkompisar från gymnasiet.

Lite trångt blev det i bilen med presenter ody denna party lördag.


(null)


Pontus min son fyllde dessutom 19 år igår så han skulle ute och festa m kompisar.

Han hade förberett med Resorb på bordet vilket oxå fick synas på collaget ovan.


Förra året fyllde min son 18... rätt logiskt iofs 😇

Bild från då..


(null)


Vid 4 kom jag i säng 😊


Då var alla mina 3 ungdomar och jag hemma och trygga i säng.


Det tog nästan 5 timmar totalt för körandet och hämtandet i Hallsberg via Kumla och förfest och så hämtningen på natten oxå hem via Kumla men det var mysigt.

Vi sjöng och spelade massa musik så jag var helt hes och ännu skrovligare i min hals sen.


Jag sa till en mycket fin och kär godvän 

-USCH vilken curling mamma jag är.

-Nej Ingela du är en mycket omtänksam och snäll mamma.

Det kändes bra.

När alla andra säger att ungdomarna klarar sig själva, sluta ordna för dem låt de fixa själva, sluta curla...

Då kändes det bra att få höra att Jag ist gjorde något bra 💕


Nu hör jag Linnéa sucka från vardagsrummet. Jag hittade henne sovandes i soffan nu på förmiddagen.

Adam har jag inte hört något från än.

Pontus har fått en kopp kaffe på sängen.


Jag måste rycka upp mig och bära iväg återvinningen till återvinningscentralen 500 m bort.

Det är långt och besvärligt dit då det fyller på sig snabbt i köket...🙈🙈🙈


(null)



och sen gå till MAXI igen och handla tårta/tårtmaterial till vi ska kalasa för Pontus i eftermiddag.


Vi blir inte så många på kalaset eftersom jag snorar och står i.

Liksom delar av släkten. Så nu tog vi beslut att sjuklingarna uppvaktar han idag. Så uppvaktar de friska han en annan dag.

Smart eller hur.


Pontus bakade igår innan han drog på fest så lite fika har vi.


(null)


Liksom jag har lite kaka kvar i frysen från min födelsedag men vi behöver ju ha lite tårta så Emil blir glad.
Kusinen lillaste syster Emmas äldsta 💙

Han har dessutom grejor att hämta som Linnea köpt på amerikanska godisbutiken i Stockholm åt han.

(null)

Nej nu måste jag ta tag i dagen.
Slurpa i mig kaffet in i duschen sen återvinningen och maxi...

OoopS nu kom Adam upp 😊

Ha en skön söndag allesammans 💕☀️🎂☕️