Söndag kväll

Godnatt med er.
Nu tar min sällis och jag natten.

Jag är himla nöjd med dagen.

Kom iväg med återvinningen som jag skulle.
Handlade färdig tårta till sonens 19 års firande .
Blåbärsprinsesstårta.
Piffade upp med färska blåbär, jordgubbar och bananer vid sidan om.
Så Pontus kakor och små bitar  grythyttekaka/ryttarkaka.
Glömde fota kalas bordet men utblåsningen fick jag med.
(null)

Abbe snart 8 år undrade om det verkligen var 19 ljus på tårtan...

Ja då sa jag i alla fall 19..
ett ljus som tiotal...
9  ljus som en tal...
Det blir 19...
-VEM har bestämt det undrade han...
-Jag sa jag..
-Ååååh sa han!!!
-När jag fyllde 50 hade jag bara 5 ljus på tårtan sa jag... fem tiotal.. och noll ental...
Då tittade han på mig som jag var stollig 😋
Abbe är jätte duktig på matte så han hängde med bra i samtalet och tyckte mest jag var en besvärlig moster 😄😇

(null)


Dessutom lagade jag köttgryta till
Middag.
Min egen special som jag hittat på
Med grönpeppar citronpeppar trattkantareller mm såååå god.

Adam kom och sa ååååh vad det luktar gott..
Får jag provsmaka?
Jag det får du...
-Vilken kryddning!!! Du kan verkligen det här Ingela!!!
Sen fick grytan slow koka i ugnen i göra rimmar medan vi hade kalas.
Sen blev det matdags då åt han tills han inte orkade mer utan skrapade av sin tallrik ner i en matlåda 😀
2 kg grytbitar blev söndags middag till fyra personer och 4 matlådor eller 5 eftersom jag har rätt lite i mina.

Den sista blev mest sås i...
Underligt är det att det alltid blir sås kvar i mängder medan köttbitarna tar slut fort 🤔

Tog en liten kvällspromenad efteråt och fångade lite Pokemons.
Halsen är som om den hamnat i målbrottet, hes och skorvig, så kliar den och vill hostas upp hela tiden.

Håller tummarna att jag mår bättre imorgon för den här veckan är det utbildnlng i morgon hemma på sjukhuset i Förflyttningteknik.
På onsdag inne på USÖ för då har vi utbildningsdag med ANIVA kliniken Region Örebro län.
(null)

Vi är ju utspridda på några dagar för alla kan ju inte gå Samtidigt.


Tack 🙏🏼 för du läser min blogg förresten och vet du...?
Jo Klicka gärna på hjärtat för att gilla ❤️ eller är det en tumme...👍🏼?

Sov gott 💕


(null)