Tårtval... Svårtval...

Hej fina ni <3

Läste ni min blogg igår? 
Isåfall såg ni att det drar ihop sig till 20 årsdag.
 
 
 

Min förstfödda, min dotter Linnea fyller 20 år på söndag och nu ska vi då välja tårta....
Vilket är ett projekt utöver det besvärligaste...

Hon gillar inte tårta...  Jo Red velvetcake...  
 
Red Velvet cake hemgjord på 18 årsdagen
 
Red velvet cake på studenten (specialbeställd)
 
Hon gillar inte paj...
 
Hon gillar  kladdkaka men alla utom choklad är bara sockriga och sliskiga...

Hon är go min dotter <3 men kan ju inte ha henne i eller på tårtan :-)

Syskonbarnet Emil en jätte härlig 14 åring med autism som inte tycker att det är kalas om man inte fått riktig tårta (Fast numera är han med på att det är födelsedagsbarnet som bestämmer mat/fika men iaf )
Så vi försöker alltid fixa något tårtlikande eller kompromissbart.... Som moster vill man ju uppfylla önskemålen och som mamma likaså...

Goda vacker pyntade mjuka kakor.... Gillas
 

17 årsdagen Fudgekaka
 
19 års dagen med kompisen i bakgrunden

Pontus 18 årsdag eller var det min dag... ?

Så vad ska vi nu ha...

Jösses vad tårtor och kakor det finns! WOW... 

VAD har jag flyttkartonger på vinden för?
...fulla av receptböcker
....när hela cyberrymden är full med recept?! 
Receptsidor och bloggsidor och pinterest... 
Fantastiskt <3

Och dessutom minst tre fikadrottning tillika bakproffs och feeders på jobbet som kan stötta upp och tipsa :-) Älskade Tina Pia och Gunilla <3
Gunilla sprudlade tips :-)


OK då ska vi bara komma överens... mina ideer var mjukakakor...  tre varianter...
Jag hade hittat några idéer på bloggsidor...  som serveras i småbitar och som då ger en spridning till smaklökarna... citronkladdkaka... chokladtosca... sega havrerutor med plopp...
 
Blev nedröstad nu skulle vi ha tårta iaf...

Planerat och beställt smörgåstårta redan... så jag tänkte att kaka funkade till kaffet...

Så nu har vi suttit här och diskuterat och funderat fram och tillbaka vad och vilken vi ska göra... 

Eller inte suttit här då... (för här på bilden var vi på 1D i Oslo.... 2015)

Hon satt nu i Stockholm och jag hemma här och skrivet och skickat recept och bilder fram och tillbaka...
Tänk vad smidigt men oxå rörigt eftersom jag är lite totalt förvirrad och inte överens med min dator än... fingrar på feltangenter och hit och dit så kommer man på ett samtal om nåt annat mitt i... 

Jaja nu får vi se om det blir en smaksensation av champange eller björnbär och lime eller någon rustik tårta????

Ni får vänta och se vad det blir :-)
Jag har ingen aning släppte det nu men hoppas att både Emil och födelsedagsbarnet mitt ena hjärta... Gumman som fyller 20 på söndag <3 ... blir nöjda.
Ja självklart alla gäster oxå.

Sannolikt kommer ju inte tårt/kakbilden som sedan hamnar här vara lika snyggt som originalet men vi gör vad vi kan :-)

Titt ut så länge 

Sov Gott allsammans <3

det hoppas jag göra (så jag är pigg när jag ska gå på gym)



 
#1 - lars

Grattis
Oj my God. Vilka tårtor
vad sugen jag blir
Kanske jag kan bli bjuden?? hehe

Svar: :-)
BubbElla/Ingela