Linslus... Selfie drottning.. Selfipinne proffs..

 Hur kan man få dessa öknamn när man egentligen är blyg... känner sig obekväm med kameror...en variant av torgskräck..inte vågar titta på dansbandet på scenen... 

Varför inte titta på dansbandet...? Tänk om de tror JAG är en Groupie!!!
och Plötsligt...  Tar jag Dansbandsgroupies till Ellasdansglädje (instagram)
 
Dessutom har jag ju en superbra lärarinna som tuffar till även mig - kändisselfieproffset Ann-Charlotte och ivrigt påhejad av mellis syster Petra.
 
Fångade på bild ovanför är bandmedlemmar ur Sannex, Titanix, Fernandoz och Holidays av min iphone
 
Så tänkte jag som så... Tänk om INGEN vågar titta på dansbandet... Tänk om alla bara dansat omkring och vågar inte... HUR hemskt skulle det inte vara att stå på en scen och sjunga och INGEN ser EN!!!?! Så nu tittar ler jag och kommunicerar till och med ibland...

(Det måste ju vara som när jag står och håller föreläsningar och åhörarna sitter och halvsover... för jag är så tråkig... för inte är det för att de är trötta har matkoma eller suttit på en stol hela dagen silket alltid är orsaken när jag själv är åhörare)

 En anledning till att jag blev bekväm med kameran Linneas Nikon var att jag blev så facinerad av att se hur hon arbetade med kameran, ljuset, redigering och sin inspiration... jag stormtrivdes när jag fick vara med och arrangera och komma med tips för Bröllopsfotograferingar. Tänk om jag skulle bli fotoregissör... Faktiskt har flera av mina idéer blivet en bra Bröllopsbild.
Sen fick jag vara modell också... 
Såååå kul... Så släppte lite av nervoisteten inför kameran... 
Tänk att vara fotograf och ingen vågade titta in i kameran... bara fota ryggar...?
 
Bilder av Linnéa:
 
Troll_Ella
 
 
Snö-Ella
 
 
Dans-Ella
Linnea Olsson- Fotograf

En av de första bilderna Linnea tog på mig laddade för dans...  Konsttigt känns som de ända gångerna jag snyggar till mig.
Egentligen kan man undra varför.... eftersom efter 30 minuter är smink och hår ett minne blott :-)
 
 
Efter en svettig kväll på Jacobsloge så fångade Pers fotosida mig på bild 

Jag kan ju erkänna att jag föredrar fotograferande den första timmen när smink och hår faktiskt håller ihop fortfarande men samtidigt så kommer dansglädjen och Oxytocinerna och lyser upp i ögonen mer mot slutet av kvällen... 
Mot slutet av kvällen finns det sannolikt en helhoper välsminkade män på dansgolvet eller kanske inte väl utan mera sminkade på olika vis ;-)
 
Pers fotosida är en av de första dansfotografer som jag vågat titta rakt in i Nikonlinsen men OJ så kul det nlir när man vågar 



Hur kom det sig då att jag började våga det...
Jo jag insåg på alla dansbilder som var tagna innan så blundade jag... och njöt av danserna i och för sig....men HERREGUD det såg ju ut som om jag zzzzzooov....
och råkade jag titta upp precis när bilden togs så såg jag helt drogad ut... Usch vad hemskt... så då insåg jag titta in i kameran och bli kompis med den.
 
HUR kan jag bli kompis med en kamera?!?!? eller flera stycken?
Liksom vimlar ju av kameror på danserna, himla kul tycker jag ju numera men vissa ställen har förbjudet fotandet och det fungerar ju det också. 
Liten koll på Top Modell sverige med min favorit "the one and only" stylisten Jonas Hallberg så kan man dessutom lära sig några små tips.

EN mycket besvärlig sak är dock att dansbanden har ju lampor på scenen... som blinkar... Ni kan tro det är jobbigt att njuta av dansen och samtidigt tro att det är kamerablixtar som fotar, ler och ler... men totalt lurad... det är sceneffekterna som spelar mig spratt...
haha vad fånig jag känner mig då  Hmmm ;-) men skadar ju aldrig att le och i dansen ler man ju ändå av dansglädje. Fånigt leende och suckande av och till... mmmmmmm
 
 Pers fotosida
 
Pers Dansbilder 
 
 Nobbes Dansbilder
 
Per fotosida 
 
Pers fotosida 
Dunkens Dansbilder
 
 Skulle kunna leta upp massor av dansbilder så kul!!! och jag tror jag blivet kompis med flera kameror nu :-)
 
 
Jag har ju en kompis som är stinget värre som linslus... Linslus #1 Roffe Röös  och dansar man med han får man ju bli med på bild vilket man vill eller inte.
Linslus #1 och #2
Pers fotosida 
 
Pers fotosida
 
 
Dunkens Dansbilder  
 
I samband med Malung sprang jag på Fredrik alias Dunkens dansbilder och lyckades bli kompis med ytterliggare en kamera och gissa om Linslus #1 fångade varje moment av fotomöjlighet :-)
 
Här är ett ticks jag insett jag har... att lyfta på vänster benet när jag kramar och tackar för dansen. Insåg en gång att jag gjorde så och helt oplanerat dessutom. Det händer väl inte varje gång men här fångad på bild och i detta fallet lite extra upplyft... Roffe tränar styrketräning...
 
Helt plätsligt insåg jag... Närjag satt här och etade bilder detta blogginlägg...
JAG HAR VARIT LINSLUS HELA LIVET!!!?

Som väldigt liten
 
 Något äldre...
 
Även som mamma med min vackra dotter
 
 
och min stiliga son (Med en egen linslus selfie prinsessa i bakgrunden <3
 
Hur kul är det inte att leka med snapchat filtren när man är precis så här vuxen
 
 
 
Hm... ibland tänker jag visst inte före... och då tar jag varje chans att komma med på bild... eller om jag lekte boxningmatch och tog vägen förbi kamerorna för att visa vilken rond som var på gång.... gonggong...
Linnéa tyckte bestämt att jag skulle flytta på mig... typ... (Privat foto av Peter Kaleta)
 
 
Nu avlsutar jag kvällens nattens blogg den blev lång och väldigt ego med en mssa bilder på mig.

Tyck gärna till genom att gilla på hjärtat och kommenterai kommentarfältet. Berätta vem du är med en signatur i den ruta där det nu står Anonym.
Varför inte gå in på Facebook och gilla Pers Fotosida? Linnea Olsson - Fotograf i Karlskoga eller Dunkensdansbilder?
 
LInnea har aldrig sett ett så ångt blogginlägg....

Godnatt på er och sköt om er <3
 
 
#1 - Zizzan

👍💕 😂

#2 - Anonym

Härliga fina du 😊

Svar: Tack 💖
Ingela