Varför BubbElla.....?

Jo det bubblar i Ella... Ella bubblar massor... Bubblar av ord.. tankar... funderingar... idéer... kärlek... vänskap... bubbelvin..


Men varför Ella...?

Min svägerskas barn kunde inte säga Ingela utan kallade mig Lalla sedan kom mina syskonbarn och de kunde inte säga Ingela utan sa Ella, moster Ella...
 
sen började jag kalla mig Tant Ella på skoj och i andra sammanhang till de jag inte var moster till. Det blev användarnamn i olika sammanhang som TantElla, Ella68 och tantElla68 lät verkligen som tant Ella :)
Sen kom jag ju på när man ska se sig i spegeln och berätta att man duger, konfirmera sig, att vad vore väl bättre än att se det oxå så då blev det EllaBäst ist för att berätta att jag var en gammal tant. Kändes som ett bra sätt att försöka stärka sin syn på sig själv...  se det som användarnamn....

Eftersom mina Facebookinlägg tenderade att bli långa (liksom mina Blogg inlägg numera oxå då) så var det en kompis som sa att jag var en Nov-Ella och hon tyckte också att jag skulle börja blogga och skriva under mina blogg inlägg med lämpligt Ella Namn utifrån vad jag skrivet om 
det Fanns ju någon som var mera trött på inläggen och sa Börja Blogga antagligen för att slippa dem på fb... fast det finns det ju åtgärder mot ;-) strunta i att läsa... eller inte vara fbvänner.

EN gång i tiden brevväxlade jag med en tjej från Skåne, Staffanstorp. Vi producerade brev i mängder snabb postgång så det kunde bli två brev var i veckan med 4-8 sidor per gång dubbelsidiga ååååh vad kul det var. Har kvar dem någonstans. Min mamma älskade att läsa i dem eller åtminstone få se dem fulla av ord, färger, teckningar och bilder. Vi tappade bort brevvänskapen men orden bubblar fortfarande.
 
Bubblar av prat som bara måste komma ut....(uppskattas nog inte av alla) BabbElla eller ur vissas synpunkt även min egen rätt ofta -> TJATElla!!!!

Bubblar av ord... ( muntliga och skriftliga...) BubbElla

Bubblar av idéer i min hjärna... (Allra helst kl 04 på nätterna när jag jobbar då sprudlar det... så präntar jag ned dem och mailar dem till vem som nu det kan röra sig om och till... Nu har min fd biträdande chef numera chef, tipsat mig om att avvakta med att skicka på natten... skriv ner spånet och ta en titt på lugnare tid och fundera/formulera en gång till... idéerna är ju oftast bra men inte så bra formulerade vid 04-tiden, så nu mailar jag mig själv vid den tiden... och en och annan som förstår min hjärnas vindlingar...) Fast ibland har jag bara ett brus... oproduktivt brus eller om jag får koffeinbrist då river hjärncellerna med naglarna från insidan av hjärnhinnorna... KAFFE!!!! ... sen så bubblar de igen =) /hjärncElla

Det bubblar i mig av glädje när jag dansar och Oxytociner sprudlar /DansElla 
 
Bubblet när jag får sjunga i kör med min IVA kör men släpp inga takthållande försök i mina händer som en triangel eller dyligt... fungerar inte... /SångElla
eller bubblet när en trubadur sjunger på en uteservering edy ÅÅÅÅH älskar musik och sång /musikElla

Ibland bubblar galna saker upp... törs inte nämna dem här... men vissa människor i mitt liv triggar dem mer än andra och det är det som får livet att vara "störtskönt" i många avseeden =D... bara okej galenskaper inga olagliga eller farliga /GalenElla

Körde Cadilac för några veckor sen...och förra veckan en Dodge Callenger (- 70 manuell växellåda... om nån var nyfiken)  då bubblade jag :-) Bubbel Cad-ella-c och Ch-ella-nger ;-)

I bland bara bubblar konstigheter upp...  Malung stod Viking Cinderella och gjorde reklam för Dansbandsveckan 2017 hm... måste vart min båt... /Synder-Ella...
inte för jag jag är särskilt syndig mendet passade bra och jag ber om syndernas förlåtelse lite då och då... Både i kyrkan och när jag lossar drapering eller förband på mina PICC patienter för då känner jag mig riktigt elak även om syftet är gott.

Bubblar av ältande... mindre inspirerande hjärnan Ältar mycket eller det mesta... vilket kräver ett eget blogginlägg... ist för att vara nöjd...eftertänksam... eller "förtänksam" så ältar den... superjobbigt... onödigt, dumt men hemskt viktigt ox... vilket Ella namn det kan vara har jag ingen idé men oftast blir det en sömnlösElla Då är det tur det finns Ljudböcker att trolla bort tankar med.

Jag Bubblar av glädje för mitt jobb /Syster Ella eller i ansvarsområdet som jag brinner för slangar som har med venaccesser att göra .... /SlangElla eller PICC-Ella 

Så bubblar det ur mig... Stavfel... för att jag har så bråttom när jag skriver mina sms, messenger meddelanden, fb inlägg, instagram .. Iphonen ändrar till sina egna ord och jag läser inte utan bara postar/skickar... och när jag pratar glömmer jag halva meningar och börjar på näst typ... får gå under samma /Stavf-Ella 

Bubbelfladder i hjärtat och halsen... ett Elfel i hjärtat oxå... som ger konstiga bubblor... snarare ett fladder SVT och riklliga elelr enstaka SVES...  ett felsystem i AVnoden sannolikt. Måste fundera på  om jag ska göra en undersökning och då om de hittar dlfelet även behandlning eller om det kanske räcker med att jag försöker varva ned och ta det lite mera lugnt...? / Här är både FunerElla och ElfElla (Hoppsan nu börjar jag fladdra iväg så bäst att följa bubblet vidare tillhjärtat här nedan och sedan avlsuta)

Så bubblar det av Kärlek <3
Bubblar av Kärlek till mina underbara barn <3 men där är jag ingen Ella utan Mammis <3 eller Mamma
Till mina älskade systrar med familjer, min mamma och pappa, familjen, mina vänner...mitt jobb och mina arbetskamrater och till Livet 
Kärlek som man får visa, kärlek man får vara försiktig med, Kärlek man inte får visa, Kärlek i fel tid, Kärlek som ger en massa gott, kärlek man inte förväntat sig...
...Då är jag jag Ingela med bubbel i hjärtat <3

Härlig sprudlande och bubblande Glädje i hjärtat men som oxå ger en oro i hjärtat... Visst är det konstigt med kärlek?
Kärlek kan vara skrämmande har jag märkt för sig själv och andra.../FunderElla
... fast det får nog bli en egen blogg :-)
Och Glöm inte varken du eller jag att:
 

TACK för du orkade läsa detta MYCKET långa blogg inlägg men kunde nog bubblat på en stund till ;-)
KRAMAR
från en Bubblande Ella

Tips Om du vill kommentera mitt inlägg gör gärna det i kommentarsraden och skriv gärna vem du är eller en Alias som jag ändå kan förstå vem du är så jag kan ge respons och vet till vem.

Tack Nea hjärtat <3 min egen älskade fotograf och bloggdotter för hjälpte mig göra denna fina bloggsida/design.