ÄLSKADE SYSTRAR ❤️

Tack Mamma och Pappa för mina älskade systrar ❤️ och TACK för att ni finns oxå ❤️

( mitt andra inlägg skulle vara om namnet men ändrade mig lite 😊)

Nu har jag umgåtts med Petra nästan dagligen i ... Flera veckor... Om så bara 30 minuter vissa dagar till dygnet runt i Malung onsd-sönd, Dansbandsvecka.
Kom på mig med att fundera över vad vi skulle kunna hitta på idag 😀
Vi bor ju massa nära.

Emma har jag tyvärr inte sett så mycket alls men en dag umgicks vi massor. Hon är lite av en PT 😊 släpade runt mig i skog och mark på motionsrunda 😜

Vi är tre systrar men egentligen skulle vi varit fyra. Syster nr 3 Maria dog ett år gammal i plötslig spädbarnsdöd 1975.
Kanske det ändå var en mening för vem vet om Emma kommit annars? Emma kom några år senare.

Emma var som liten en docka åt oss att leka med men oxå hemskt besvärlig och i vägen ibland och vilket humör 😳😇 ( with Love ❤️) hon var ju 10,5 år yngre än mig och 8 år yngre än Petra.
Men nu är vi allesammans lika unga 😊😇 men ibland har jag tänkt... När jag glömmer att vi inte är lika unga... MEN Emma du är ju massa år yngre än mig du ska ju inte vara så klok...hon är himla klok ibland 😀 det är Petra oxå.

När farmor levde tog vi varje år en massa knasiga kort på oss. LÅÅÅÅNGT innan selfiesarnas tid. Vi gjorde fotoalmenacka till farmor som hon älskade.
Varje år gick det åt tolv mer eller mindre galna kort.
När hon sedan dog fortsatte vi att ta "farmorsalmenackekort" 😊 det var ju så kul.

Nu tänkte jag att Petra vill nog ha en storasysterfri dag men måste nog springa ned till ICA MAXI och handla långa tunna revben att grilla och då blir det kanske nån umgänges minut.
Sannolikt hittar jag mamma och pappa där i caféet oxå för utan de och deras pensionärs vänner stannade nog mor Märtas café 😉

Det är härligt med syskon ❤️
Flera av mina vänner som inte har syskon eller långt till sina brukar säga det oxå.
De önskar att de hade syskonskap som vi.

Vi var på en kurs en gång. Då sa en kursledare något som om syskonskap som er ser bra ut men är mest som kletig kola... Jag minns inte riktigt men det gick ut som jag tolkade det på att det var bara en vana som egentligen inte var äkta utan mera falskhet...
Men efter tre dagar med oss så sa han nu har jag sett er och känner er och ni är verkligen äkta ❤️

Sen är vi nog ordentligt trötta och frustrerade på varandra ibland men det ingår ju liksom i att sedan uppskatta varandra igen 🌹🌹🌹 rosor har även taggar

Dessutom har jag ju ha fördelen av att ha en hel hoper systrar till 😊 sjuksystrar... Mina Härliga kollegor där jag dessutom har min fina "storasyster" Ann 😘

#1 - Anonym

Tokiga Ella va roligt att läsa din blogg :)))) vi måste lura hit Dans Tobbe :)

Svar: :))
Ingela