Tack Allesammans ❤️

TACK allesammans ❤️

För all respons på min blogg Mamma - älskad saknad ❤️💔

Denna blogg har verkligen skakat om mig själv ❤️

Först att skriva den - då blev jag tvungen att åka till mamma på kyrkogården och samtala lite med henne.

Vandra runt lite på den vackra kyrkogården alldeles ensam.

Titta på Muminhuset som mina barn trodde det var när de var små 💙

(null)

Sen efter alla känslor efter all respons ❤️ Så mycket fin respons som verkligen visat mig att jag berört många där ute.

Fått så mycket respons på Facebook, på bloggen och i privata meddelanden ❤️ 

32 ❤️ på bloggen och 5 kommentarer på min sida men även i Al-Anon gruppen.

84 reaktioner och massor av kommentarer och en delning på Facebook.

Privata meddelanden och även något telefonsamtal ❤️

Igår var jag tvungen att lufta hjärnan då känslorna var ett kaos. Köpte liten kruka små påskliljor och åkte dit och ställde på graven.

(null)


Sen gick Magnus och jag en liten runda i Bullerdalen.

(null)

Jag har i efterskott frågat pappa om han tyckte jag gått för långt i mitt skrivande och att offentliggöra mina känslor och därmed blottat oss, familjen.

Han sa att det är ju sant det är ju så det var. Det var fint skrivet sa han ❤️

Även mina systrar har okejat.

Lite sent och okänsligt av mig att fråga i efterskott.

Vi är många som levt i olika typer av relationer med olika dysfunktionella och destruktiva beteenden och kommit olika mycket/lite trasiga ur det.

Fört vår trasighet medberoende och oss själva som vuxetbarn vidare till våra egna barn och våra relationer.

Jag har ju levt i ett kärleksfullt liv med min familj i mitt barndomshem.

(null)

Växt upp och känt mig trygg och älskad.

Haft så många fina stunder som tex  sista Valborg i Barndomshemmet för snart ett år sedan.

Det mesta trasslet började i mitt vuxna liv. När jag var vuxen nog att ta egna beslut att hantera mammas destruktiva val och även pappas medberoende.

Så jag är glad att alla vi systrar haft mamma och pappa som stöttat alla våra val i livet och hejat på oss. Att vi haft varandra  Älskade systrar ❤️


Mina val i skolan och mina val i familjelivet har mina föräldrar stöttat mig.

Även om mamma ibland sörjt mer än mig för "övergivna" pojkvänner men även slakt förstånd i mig när jag valt fel.

Tänker så mycket på Lilla Hjärtat som blev tagen från sin trygga fosterfamilj återförd till sin biologiska familj och sedan hittats död där 💔 så många barn som lever och levt så 😭 https://www.aftonbladet.se/a/504j4m

Tack Mamma R.I.P❤️ och Pappa ❤️

Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag.

52 år sen min mamma blev mamma till mig som 17 åring och pappa pappa som 20 åring.

Just fått en fin frukost av min fantastiska partner. 

(null)

I fredags fick jag fina födelsedagsblommor, sen firade vi med livstreaming med Blender och dans i mitt kök  och igår bjöd han på middag ❤️

Men idag är det den riktiga dagen.

Hm... magnus sa just att jag får ha byxorna ut och in... OM jag vill eftersom det är min födelsedag... har visst även trosorna ut och in 🙈🙈🙈


Massor av Kramar till er ALLA ❤️





#1 - Monnah

Alldeles för sent - men stort grattis i efterskott! Jag är glad över att du har blivit så fint firad i dessa coronatider och allt.

Jag förstår att din text har berört många. För mig som inte har dina erfarenheter med mig, men sett effekten av likartade situationer (far var polis, mamma mentalskötare), har jag haft svårt att släppa din förra text. Den visade på stor ödmjukhet, sårbarhet och förståelse, blottade dina känslor, både positiva och negativa. Så fint. Och jag tror att din mamma hade varit sååå stolt över dig. Kram!

Svar: Tack
De känslorna som gjorde att texten blev till stökar fortfarande omkring i mig. Även i flera vänner har jag förstått.
Det är en väg till bearbetningen för
Mig tror jag.
Som att bolla med nån annan och se saker ur flera perspektiv men nu med mig själv.
Tig ju många timmar och små promenader och omskrivningar innan jag vågade blotta mig och min familj.

Kommer nog dyka upp flera tankar i ord allt eftersom bearbetningen pågår.

Kraaam 🌸
Ingela Otter Olsson [BubbElla]