Bloggar torsdag...Tvekan om att blogga... så var det det där med födelsedag

Hej <3
 
 
 
 
Jag satt här och funderade över min kommande födelsedag - 50 års dag... 
Hur ska jag lägga upp det?
Vilka ska jag bjuda?
Vem skulle vilja komma... jag vill ju inte att någon ska känna sig tvingad och så vill jag ju ingen ska känna sig förbisedd... 
Funderingar... 
 
 
 
Då säger Adam - mitt tredje barn ;-) "Min-helg- extra-son"  min numera äldste av barn  eller det heter ju Linnéas pojkvän.
Jo men vad säger han då....?
-Skriv din bloggadress i inbjudan till firandet!
-Men det kan jag ju inte!!?! Det är väl ingen som vill läsa den? Ingen klickar ju gilla nästan eller kommenterar... De som kommenterar ju på facebook ist ,vilket jag iofs oxå blir glad för <3 Så är det ju lättare att skriva "bloggunderlag" som ett facebook inlägg istället...
-Jo då säger han och Linnéa håller med. Du måste ju göra reklam.
-Men jag skäms ju när jag delar länken på facebook.... Känns som SNÄLLA LÄÄÄÄÄS!!!
-Ja men ska du få läsare så måste du ju!
...och enligt dem så är den ju OK min blogg.... Linnéa säger ju ibland att jag borde skriva bok
-Så tar det ju så mycket tid....
-Ja men det får du ju lägga ned om du vill få den att växa....

Ungefär så lät samtalet...
Min hjärna har ju funderat på detta och även tidigare bloggat om.

Som jag skrivet tidigare så har jag ju skojat om att jag ska bli kändisbloggare så jag kan få dansa i Let´s Dance... 
Som alternaitv till att jag skulle bli kändis mamma ;-) till nån av mina älskade barn <3 eller båda som genom blogg eller annat skulle bli kändis...
Ett alternativ till är ju att bli kändis hockey moster till Abbis men han fyller 8 år snart och då hinner nog Le´s Dance lägga ned innan han blivet så känd att moster också dykt upp i rampljuset ;-) ;-) 
 
 
 
 
Så jag får väl skärpa mig... Bloggskola till mig själv
- Utveckla mina facebook inlägg till Blogginlägg istället... tex den där Dammråtte kenneln på sonens rum... 
- Prioritera tiden till bloggandet
- Blogga lite oftare...
-SÅ lite mer info från Linnéa how to do vissa saker. Som få in en film eller låt i bloggen... Jag provar får vi se om det går...
- Ha en liten bloggskola för mina vänner...  Som LInnéasagt förut din generation kan inte det där riktigt mamma du får lära dem om du ska få lite mer feedback... bra som dålig...
-Så köpte jag ju ny dator/lap top för att enklare kunna blogga...
-Några fler idéer? Skriv i kommentarsfältet :-)
-SÅ måste jag sluta lyssna på diskussioner kring mat/frukost bordet på bla jobbet att det är en sjukt att man ska behöva jaga bekräftelse på nätet för att må bra... jaga gillan... med selfiesar och bloggar med mera.... För mig handlar det om andra saker och det gör faktiskt lite ont i hjärta och själ att höra dessa åsikter...
Dessutom kan jag ibland känna att det är pinsamt att veta att vissa saker jag skrivet faktiskt läses av människor IRL samtidigt så är det ju en mening med det...
Såååå många härliga underbara och berörande kommentarer jag fått på facebook när jag länkat som visar att jag dessutom berört med min blogg.
Tex när jag var på TED
 
 
Det är ju det jag vill nå... Igenkänninsfaktor på vissa saker... utbyte av möjligheter och erfarenheter... ett skratt i andra saker... Väcka tankar o livet... Dela med mig om lite av varje...  inte för att jag ska må bra utan för att 
HUR som helst jag skrev inte Bloggadressen i min 50 års inbjudan. 
Men jag kan ju iofs dela detta i eventet på facebook???


Såååå lite Bloggskola... till er <3:
1) När ni går in på/läser min blogg så får jag upp statistik om hur många som varit inne per dag men inte vilka. 
 
 
 
 
 
 

2) Om ni gillar det ni läst får ni gärna klicka på hjärtat med giilla kommentar vilket motsvarar FB tummen upp :-)
 
 

3) Massa glad blir jag när ni kommenterar <3 Jag har ju några av er som är duktiga på det Per... Petra... Lena... är flitigast :-)
 
 

4) Jag ser ju inte vem du är om du inte skriver in ditt namn eller ett ALIAS annars står det bara anonym. Har man en bloggadress kan man logga in och signera med den :-) namnet/aliaset syns på bloggen.
 
 

5) Skriver du din mailadress så får du respons att jag svarat på din kommentar. Ingen annan ser mailadressen om du inte skriver den där ditt namn ska vara... 
 

6) Vill man se vad andra skrivet för kommentarer och jag för svar så klickar man på "länken" där det står kommenatarer
7) I kommentarsfältet kan ju Du om DU vill kan dela med dig till mig och andra av mina läsare.
8) Ligger det en länk i texten  <-som där klickar man på den hamnar man i en tidigare blogg, internet sida eller tex Linneas blogg för att det passar ihop med det tema jag skriver o nu.

Så HOPPAS skolan till er hjälpt er lite och ATT jag lyssnar på min egen skola oxå.... 
 
Förhansgranskar:
 
 
 
Vilken bild ska jag ha överst?  Det är ju den som syns som första bilden på inlägget...
 
Denna eller bloggar bilden... på köksbordet?! Njae snappar en ny bild...
 
 
 
OOOOPS Helt plötsligt var det publicerat utan att jag var riktigt klar.... hmmmm.... skulle ju välja bild... blev senaste iaf med mig tror jag inte med tulpanerna... Eller...?



Angående 50 års kalaset då?
Kortfattat... 
Jag firar min födelsedag på min födelsedag - skärtorsdagen

Hyrt lokal som den som vill komma får komma... Jag har gjort en inbjudan och bjudet in och om någon är inresserad så säg till så informerar jag bjuder jag in. DU är massa välkommen <3 Vi kör hjärterum och stjärterum.
För att göra det enkelt för mig som jag så ofta får höra att vara rädd om mig så får alla ta med sin egen mat och dryck.
Även om jag bjuder på välkomstbål m snack, kaffe och kaka (som mina underbara vinlotteri tjejer bakar åt mig), avec samt nattvickning.

 
KRAAAMAR <3

#1 - Anonym

Superbra inlägg älskade syster yster ❤️❤️ Hoppas ändå på att du får bli kändishockeymoster nångång så jag får bli kändishockeymorsa 😅🏒🥅❤️
Kramar lillastesyateryster ❤️

Svar: Haha Ja visst får vi hoppas på det 🏒🥅👑
BubbElla/Ingela