Älskade familj ❤️


Snart fyller min älskade dotter 24 år ❤️

(null)

Det var 2014 när vi firade hennes 17 års dag som denna bild togs.
Så fin bild på Linnéa och min mamma ❤️

Innan mamma fick brustet magsår (låg på snitt jobb i respirator och opererades tre gånger mm), fick hjärnblödning och bröt lårbenet och hon helt gav upp kämpandet till slut dec 19.
Så mycket hon gick igenom i sitt korta precis 69 åriga liv min mamma 💔❤️ men hon upplevde det livet nog VÄLDIGT LÅÅÅNGT.

Även om vi hade många olika sätt att se på hennes val som jag skrivet om tidigare.
Så besviken och arg hon kunde göra mig.
Så var hon ju min mamma och gjorde massor av bra saker genom åren och fanns för mig när jag gjorde mindre bra val eller mycket bra val.

Hon ville vara där för oss ALLA så hon nästan glömde sig själv ibland.
Fast till slut valde hon att stanna hemma från kalas och firanden för hon hade sannolikt "firat" för mycket på egen hand så hon inte orkade komma.


(null)

Nu misstänker jag att hon kikar ner på oss och närvarar från sin himmel när vi firar.
Är nöjd med att se att vi bakat kakor från hennes receptbok skriven med hennes fina bokstäver lutande precis som läraren lärt henne och alla andra i hennes generation ❤️

Tänka sig dessutom är mina barn lika gamla som mig... 22 och 24 i år 🥰
Eller är de tillsammans lika unga som mig 😇 nej så gammal är jag inte än på läääänge 🙄

(null)

Älskade barn jag älskar er ❤️ 

Snart bor ingen av er hemma dessutom en känsla som är både klyven och efterlängtad ❤️ 

(null) (null)


Mamma jag saknar den du var, fortsätt vila i frid mamma ❤️

(null)

Älskade pappa jag önskar vi var lite aktivare i vårt umgänge och jag är så glad för din skull ❤️

(null)

(null)


Älskade systrar och syskonbarn vi ses allt för sällan ❤️

(null)

(null)


(null)

(null)


Sköt om varandra där ute i livet allesammans familj, vänner och...  ja ALLA ❤️



Ps
Dwt finns många blogginlägg om min familj ❤️ men här är en länk till tankar om min mamma och som jag tror att vi är många som tänker lika sommar har/haft en mamma med vad jag nu skulle kunna kalla självskadebeteende... ett destruktiv sätt att leva på för sig och för oss efterlevande... med beroende... vuxna barn.
Älskade och saknade på många och olika sätt.

Ds 







#1 - Emma

❤️😭 så fint skrivet ❤️ saknar oxå mamma ❤️ o er ❤️ kramar ❤️

Svar: ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Monnah

Vad fint, Ingela! Och jag älskar hur du skriver om din familj. ♡

Svar: TACK Monnah 💚
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#3 - Monnah

Jag hoppas att allt är bra med dig. Saknar dina inlägg och tankar och passar på att gratulera såhär på namnsdagen!

Svar: Tack Monnah ❤️
Jag och vi mår bra men ärmlite mycket nu. Jag är lite trött.
Grävt ner mig i nån ljudbokserie så blogghjörnan har stänkt av tydligen 🥺
Ingela Otter Olsson [BubbElla]