Feelgood dagar ☀️

Hej på er 💙

Nu några feelgood dagar medan pandemin härjar i världen. Så passar jag på att njuta av vår lilla prick på jordklotet.

(null)

Dessutom funderar jag lite på domen jag beskrev förra blogginlägget Domen - en långnästa från rättssystemet
 
Hur kan ett trettioårigt brott och dom i  det fortfarande styra i dagens rättssverige ... Lindomefallet?
Har Sverige rättssystem inte utvecklats de sista trettioåren?
Möjligheter att utreda fall och döma två personer för ett brott ist för att fria dem?

Igår var vi i Säffle och hälsade på min dotter och hennes sambo.
Gjorde besök på Värmlandsnäs och Duseudde.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Gick mina första barfota steg i år på stranden.
(null)

Adam har fyllt år så bjöd dem lunch som present och tog promenad insäffle efter deras berömda gösstinna kanal.

(null)

(null)


Idag har vi varit i Magnus mammas sommarstuga och eldat lite ris och grillat korv.
När vi kom var det en tunn ishinna på
Sörälgen (sjön) men efter några timmar låg hela isen i små isflak som landat i drivor på stranden.
(null)

(null) 

Väääldigt blåsigt men jag hittade en solig plats i lä och bara njöt tills jag började få sittsår.

(null)
❤️ Älskar dessa smilgropar ❤️

Den här bilden var ju jag liiite snyggare ist tur det finns filter 😉
(null)


Inatt råkade jag glömma bort mig och klicka gilla 👍🏼 på en gammal bild "utmaningen accepterad" så fick lägga ut en gammal (30 år sen) bild på Facebook oxå 🙈
(null)
(Från mitt aupair liv i Ft Lauderdale 90-91)

Igår på väg till Säffle kollade vi på en husvagn... jag har ju en husvagnsdröm
sen många år. En liten lagom som smidigt kan ta oss omkring till dansbanor och spontana utflykter Land och rike runt (Highlights)

Så spela denna låt på vägen Husvagnssemester m Sannex även om de sålt sin husvagn och skaffat bååååt Vi har sålt vår husvagn - Sannex 😉 men min dröm är ändå att få åka till Österlen... Om himlen och Österlen (Callinaz)


(null)


(null)

Även om det just nu är kanske läge att avvakta ekonomi osv... fast som IVA sjuksköterska ska det VÄLDIGT mycket till för att bli arbetslös.
Kanske det till och med äntligen upptäcks vilken viktig roll vi har i samhällsfunktionerna så KANSKE vi så småningom får lön utifrån detta oxå och husvagnsdrömmen verkligen kan bli verklighet 🙏🏼☀️

Nehej nu har vi lördagsmys och hejar på Elisa 🎶🎵🤩
(null)
Fast i stjärnornas stjärna 🤩🎵💙

Kramar till er 🤗








#1 - Anonym

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Du ä bäst Docktor Ella 👏🏻💕🙏🏼 Ja klappar händerna varje kväll kl 20,00 för allt ni i vården gör för oss andra 🥰 och hoppas hoppas ni
blir med husvagn snart 👍

Svar: Tack Cissi 😍 jag klappar tillbaka 👏🏼👏🏼👏🏼 ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Anonym

Härligt att få njuta i solen och stänga av allt runtomkring. Ä vilken dag vi hade på letsdance. Oj vilken lycklig storasyster jag hade då 😜🥰😍

Svar: Ja visst hade jag ❤️
Vi höll långa avstånd igår till Magnus mamma, broder m fru och son.
Men skönt att träffas lite allesammans.
Idag blir det en långpromenad på Saxå golfbana.
Känns lite märkligt att vara vårdpersonal och ha lediga dagar när andra går på knäna 😳😷

Men återhämtning är ju viktigt 🙏🏼
Ingela Otter Olsson [BubbElla]