Domslut 23:e januari đŸ™đŸŒ

ÅÄÄh vad jag vÀntar pÄ 23 januari!!!
Men Àr sÄ rÀdd att bli sÄ besviken.

Hoppas sÄ att vÄra grabbar pÄ nÄgot sÀtt kan kÀnna att de fÄr upprÀttelse.

(null)


TĂ€nk att behöva möta sin baneman pĂ„ en mataffĂ€r i vĂ„r stad... dĂ€r denne gĂ„r i vĂ€ntan pĂ„ domslut...
SĂ„ ska det inte behöva vara! 

Eller nÀr straffet Àr avtjÀnat och de Äter igen ska ses pÄ gatorna.

Lekkamrat, skolkamrat... 
numera Àven baneman... i brottsrubriceringen försök till mord.

Dessutom veta att de redan har flera domar innan och flera avhandlas i dettta brottsmÄl.
Dessutom att en av dem redan vÀntade pÄ en anstaltsplats nÀr han gjorde detta.

Att se vĂ„ra killar mĂ„r som de gör, kommer ingen dom göra smidigare. De straffas ju inte för kĂ€nslorna och sjĂ€lsliga skadorna pĂ„ killarna, familjerna och vĂ€nnerna tyvĂ€rr.

Jag Àr ju hela tiden överlycklig att han lever mitt i all frustration över min tillrÀcklighet .
FruktansvÀrt att kÀnna sig sÄ otillrÀcklig nÀr man bara vill trolla bort allt som hÀnt och fÄ livet leva igen.

Nu har jag sett min sons jacka frÄn kvÀllen och t-shirt Àven fler framifrÄn Àn vad som syns pÄ kroppen.

14-15 rejĂ€la revor av hugg i ryggen och vĂ€nster armhĂ„la + smĂ„ revor...
Endast 7-8 tog i ryggen som tur Àr...
Var nog luftigt i armhÄlan som tur var.
HĂ€r syns nĂ„gra av skadorna (har inte frĂ„gat sonen om lova att publicera...)
(null)


SÄ tacksam över min sons arbetsgivares stöd som de stöttar och ordnat för honom.
Vad hade vi gjort utan dem?

Allt jobb poliserna lagt ned att fÄnga de re killarna och mamman som skyddat dem fanstastiskt jobbat!

Ännu mer har kĂ€nslorna rörts upp nu efter knivhuggningen av 16 Ă„ringen i Uppsala trakten.
En kille som oxÄ beskrivs som vÀrldens snÀllaste.
Precis som vÄra grabbar beskrivs snÀlla och som tvÄ stora nallebjörnar.
Hans mamma fick tyvÀrr inte samtalet som jag fick.
FrĂ„n min egen son ca 23.40 fredagen den 13 sept. Det har inte gĂ„tt sĂ„ bra för mig och X ikvĂ€ll.
Vi har blivet attackerade och knivhuggna.
X har svimmat flera gĂ„nger och Ă€r pĂ„ till USÖ i första ambulansen och jag Ă„ker nu...
Kramarna jag fick av ambulanspersonalen nĂ€r jag mötte dem pĂ„ USÖ ❀

Tidigare blogg inlĂ€gg om knivhuggningen lĂ€s gĂ€rna lĂ€nkarn: 
 

Den killens mamma fick ett helt annat besked 😞
Jag sĂ„g bilderna pĂ„ killen pĂ„ Facebook. Vila i frid đŸŒč
TĂ€nk jag kunde varit den mamman.. 💔

TĂ€nker sĂ„ mycket pĂ„ de tjejerna som blev hĂ€mtade efter beslut om hĂ€mtning och husrannsakan för att fĂ„ dem till vittnesbĂ„set. 
FörstÄr att de Àr rÀdda för enligt polisen Àr hotbilden mot vittnen större Àn mot brottsoffer.


SĂ„ nu allihopa HÅLL tummarna.
23:e 

đŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒđŸ™đŸŒ


PS hjĂ€rta kommentera gĂ€rna i bloggen om du fĂ„r tankar omkring mina tankar eller hĂ€ndelsen DS 



#1 - Emma

âœŠđŸ»âœŠđŸ»â€ïž HĂ„ller hĂ„rt
Kramar frÄn lillasyster/moster Emma

Svar: Massa bra Ă€lskade syster â€ïžđŸ™đŸŒâœŠđŸŒ
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - HelenaH

HÀr hÄller jag tumsen stenhÄrt. Kram frÄn mig

Svar: Tack âœŠđŸŒđŸ™đŸŒđŸ€
Kram tillbaka 💜
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#3 - Monnah

Det nĂ€rmar sig! Jag hoppas ni fĂ„r upprĂ€ttelse. ❀

Svar: TyvĂ€rr Monnah 🙁😕
Hemskt men han fick tre mÄnader... och den andra ungdomsvÄrd av de som högg Pontus.
Man kan inte ens sÀkert tro att det var de som högg honom...
Eftersom ingen av dem erkÀnner...
Och Pontus inte kan sĂ€ga nĂ€r de skedde under de ca 2-3 minuter allt utspelade sig...🙁

Men han som högg X fĂ„r 6 Ă„r đŸ‘ŒđŸŒđŸ‘đŸŒ
Ingela Otter Olsson [BubbElla]