Ingen vanlig Valborg ❤️

Hej ❤️

Ingen vanlig Valborg i år dels ur Corona synpunkt men även i att vår vanliga Valborg tradition inte heller går att genomföra.

Valborg i Backeberga. Barndomshemmet är sålt och mamma lever inte längre.

Så det blev sista Valborg i Backeberga förra året.

Jag ska fira Valborgsnatten inatt på jobbet
(null)

Inledde även Valborg med natta jobb då vi startade dagen med att fira två födelsedagsbarn.

Huvudsaken med inlägget är att hänvisa er till min Valborg förra året så följ länken genom att klicka på den här:


Men som vanligt börjar orden bubbla ur mig.

Idag har jag ist ätit stekt kalkon (svinnsmart med kortdatum)  och strips för det skulle gå fort och sen iväg och göra min tredje natt.
inga grillade korvar, pinnbröd eller maschmallows.

På jobbet kämpar vi på som vårdens hjältar men som väninna skrev om de sjuka och de äldre i äldreomsorgen oxå De är oxå hjältar ❤️
Som de kämpar de sjuka. Vilken utlämnad situation de är i och den kryper närmare och närmare med vänner och bekanta som insjuknar men även avlider.

Så funderar människor på Malungs dansbandsvecka vara eller icke vara.
Självklart ICKE vara!!!
Undrar hur folk tänker när de vill dansa och sprida virus till tiotusentals som sedan sprider hemåt.

Önskar man kunde beskriva en CORONA IVA patients situation... från det som alla vet de behöver hjälp med ANDNING i respirator...  men ALLTING annat från personlig vård... till vad vi normalt sett ser som privata behover... som man helt plötsligt måste ha hjälp med och i princip ha en slang i varenda kroppsöppning och dessutom några konstgjorda.
Tappa bort veckor av sitt liv... insett svartbröderna och olika upplevelser som alla IVA droger och respirator vården skapar (IVA syndrom) 
Att ha sina anhöriga förtvivlade och oroliga hemma och dessa som inte få komma på
Besök pga besöksförbud.

Kanske folk tänker till om man kunde beskriva det mer detaljerat...  hur det ser ut... men det skulle vara att utsätta de som redan legat där helt utlämnade till oss vårdpersonal.

Kanske skulle det ändå ha ett syfte.
Adam Alsings död en kändis död som jag tror många tog till sig och fick det att respektera den social distansen lite till.

Men så fort människor glömmer.

Några bilder från mina föregående nätter och mina arbetskamrater till hjältar.

(null)

(null)

(null)

(null)


Flera hjältar har vi oxå för åh vad många företag som stöttar oss med gott fika, godis, matlådor, och skyddsutrustning.

Detta Facebook inlägg idag är från en av mina förrådsbest -isar som gör ett makalöst jobb att försöka beställa hem grejor till oss.

Nu har vi nästan slut på förkläden men se vad fint  vi fått skänkt.

(null)

Nu ska jag vila inför min nattjobb.

Sen ledig helg. 
Jobbat fem helger i rad så ska bli skönt.

Kramar till er ❤️



#1 - Emma

Saknar våra valborgsmässoaftnar 😭♥️ Vill bara krama er alla ♥️

Svar: Och jag er ❤️❤️❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Petra

Kram ♥️

Svar: Kraaaam ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#3 - Monnah

Det är svårt att tänka sig er arbetssituation! Fint att du utstrålar gott mod. En vacker dag blir det bättre, men tills dess får vi kämpa på!

Svar: Ja Monnah vi får kämpa på 😷💪🏼 som tur är har vi ju inte lika kämpigt som i Stockholmsregionen även om Region Örebro län (tydligen ligger högt på listan (jag tittar inte på nyheter och statistik/diagram så ofta för jag tappar energin då 🙁)
De små ljuspunkterna i vården ger energi att fortsätta 💕

Vi är ett fantastiskt arbetsgäng med undersköterskor sjuksköterskor läkare som samarbetare.
Inte att förglömma de som håller rent o kring oss och levererar läkemedel och material till oss.

Mina nya chefer kämpar för fullt (båda tillträdde sina tjänster i april) och gör ett toppen jobb.

Ikväll ska jag jobba ”kväll” märkligt att bara jobba 8 timmar mina nätter är ju 10 timmar eller snarare 10,5-11

❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]