Ooops I did it again... tattoo

Hej på er

Nöjd med min dag idag ❤️ fått mycket gjort... vinterdäck på, lite röj i Backeberga.


Men allra mest #tattoo min andra 


(null)

och tredje 🖋 

(null)         
(Mina ben fick så ful färg så därför är ett litet snapfilter på här så färgerna är inte riktigt sanna utan lite blekare.)

...så nu tänker jag tredjegången gillt = nöjd.... 😇

Men min kusse och tatuerare säger att jag kommer tillbaka 😊😊😊


(null)


Han kanske har rätt för jag pratade redan om andra tankar ang tatto... en ängel på jorden bla

Isf kommer jag tillbaka till just Fredrik på Art It  studio Katrinedalsgatan Karlskoga 🙏🏼
Kolla Instagram  @fredriksaker 

Tankar inför att tatuera mig första gången

Min tatto nr 1


Min tatto nr 2

Gjorde en familjehjärtan tatto med mams o paps i botten.

Pappa med fantomen mask och mamma med indianfjäder.

Sedan jag och mina systrar: @emmot78 @mellis70 och vår ängel i himmelen Maria 👼🏼 ❤️

ni kan se min skiss hur jag tänkte mig bilden från början men i stuket som vi nu gjort.

Det blev dock för rörigt med Marias gloria och änglavingar så tills vidare får hon vara ett likadant hjärta som oss.

Så får jag smaka på det.


Så mina barn Linnéa och Pontus

❤️


(null)




Jag hade även tänkt mig hjärtan som skulle utgå från mina systrar som skulle stå för deras barn men som jag skrev blev rörigt så jag nöjde mig med de mina ❤️


(null)


Hemma och smält bilden så kunde den vart något lite större men den syns bra nu även med vintrigare kläder om byxorna är lite korta utan att det ser naket ut på dans ody.

Vi gjorde den lite smalare först men den såg lite stolpig ut då så breddade vi den 😊


Här är tatueringen som jag hittade på nätet som jag fastnade för

Men ville göra "till min"


(null)



Tatto nr 3

Så Emmas utmaning till klan af Otter... Att tatuera en utter eng. otter

Jag nappade omgående och gjorde min version på hennes utmaning.


Emmas tattueringsrillfälle:

(null)



(null)


Självklart får alla i klanen välja sin egen "otter" men eftersom det mu oxå blir en syster tatuering valde jag samma som henne.

Den är rätt lik pappa oxå särskilt hennes min fick lite tufsigare huvud och ett hjärta som nos.


Ville ju inte tappa bort hjärtantemat som jag haft genomgående i mina tatueringar nu ❤️


(null)



Lite gömt här lite som Lasse Åbergs tavlor där man kan hitta Musse Pigg i bilderna 😉


Denna är större än hjärtan tatton men The Otter syns även den med kortare vinterbyxor men gräset den gömmer sig i kommer döljas lite.


Jag valde det gräset för den skulle gå mer i stil med mitt hjärteträd. Så jag inte blir ett klotterplank 😳


Nöjd är jag ❤️ iaf.


Gjorde det ont...? Ja det gjorde det... särskilt vita färgen med skuggnål (7 nålar i en..)


Kunde jag ligga still....????? Hm... fråga Fredrik....

Han kommer svara.... NEJ! 😇😳🤪


(null)



Bonusbesök

Dessutom blev det en bonus för jag fick en påhälsning som helt spontant gjorde en tattoo oxå 😀🖋😍



(null)


Men vad hon gjorde helt super spontant får ni se när ni ser henne 😊

Kramar allesammans 
❤️🖋❤️🖋❤️🖋❤️








#1 - HelenaH

Fina tattueringar. Å alltid kul att höra tankarna bakom dom. Och att man gör sin egna ist för det som är modernt,som så många gör. Kul att du är nöjd 😊

Svar: Tack 😊 jag är ju helst mig själv så även de 😊
Ingela Otter Olsson [BubbElla]