Min tatuering - en titel till MIN inre bok <3

HEJ vänner <3

Sitter och funderar på min kommande tattuering och texten jag bestämt mig för... skulle göra ett fb inlägg men det rann iväg...precis som vanligt.

 

Tankarna omkring att tattuera mig.... ska ska inte osv men ska bestämde jag mig för i våras även texten...

Nu funderar jag över ett av orden... 

sen är tankarna lite mera hm.... teckensnitt min egen hadstill eller ett annat...?

En symbol.... ett hjärta....  vart... ? Jag litar på min kusse  Fredrik Säker  <-kika -> här oxå

 Bild hämtad på hans facebook sida med bakgrundsbilden på en skata
Han hittas på :
 
 
 Så sitter jag och kikar på Youtubeklipp och är det underligt jag tänker ordet dans... ist för ordet kärlek....
Underbara danser... fox... kizomba... tango... mm

Dans är så mycket kärlek och glädje och livet är ju en dans på många sätt....

Både som en underbar dans på rosenblad... följsam... glädjerik... längtande.... sväva på moln.... mm Ja ni vet <3

Men dans kan ju vara så mycket mer liksom kärleken... Den kan vara tuff... oföljsam... tragisk... kan kännas som att skjuva runt på ett kylskåp.... Falla ned i avgrunden och kämpa sig uppåt igen...

Kärleken har så många ansikten liksom dansen...

Kärleken till sina barn är en dans... 

 
 

Först dansar de på mina fötter förd av mig.... (Som jag lärde mig dansa vals med farfar)
sen dansar man tillsammans med dem för och följer... oftast på egna fötter...
sen ska de dansa på egna fötter utan min förning...
Sen när mamsen blir gammal och skröplig hoppas jag få dansa på deras fötter... med deras förning...
Det är också kärlek... att få vara förälder eller även ofta liknande i vänskap och partnerskap...

Vissa har råd att hänga i baren... Jo jag vet.... Fast det kostar massor att hänga på dansgolven oxå... Jag har inte råd att dansa allt jag vill och inte råd att hänga i baren heller...

Men en dans varje dag kan jag på något sätt unna mig själv för glädje... välbefinnande...motion... Läärande, läkande och lekande mm  
Vissa dagar får jag ta de billigare alternativen som danspartner tex snabeldraken eller jag själv :-)

Det finns så mycket lockande kurser, härlig musik, fantastika danspartners och partners i livet varav jag har lyckats dansa på/ihop med en partner som har så många bitar av kärlek och dans att dela med sig av ....
Sväva på dansgolvet... hänga i baren... leva i livet... leka i stunden... men även dela tyngre stunder.... så mycket kärlek av alla de slag.

Jag var så orolig och rädd i början, i våras, när vi började träffas men ett råd från en väninna var....
Vi är för gamla för att inte våga.... tiden rusar iväg....

Så någon av oss bjöd upp jag eller han jag vet inte men nu dansar vi.... vi bjöd upp till dans innan kvällen var över <3

 

Hoppas vi kommer dansa tills vi blir gamla tillsammans och dansar med varandra av och till på varandras fötter... stöttade och förda av varandra <3

 
 

Så ordet får nog bli dans.... som för mig även symboliserar kärlek <3

Från början i  livet så tänkte jag att aldrig tattuera mig.... 
sen  har ju tattueringarna blivet fler och fler vackrare och vackrare...
Symboliserar ofta så mycket för sina bärare.


Jag har sagt att OM något som känns som JAG dyker upp så ska jag tattuera mig.
En patient sa en gång " Du är en ängel på jorden" då tänkte jag en tattuering med en ängel.... hittade tyvärr inga "JAG änglar..." ler och tänker på patienten när jag hör Maria i Blender sjunga "En ängel utan vingar"

Så kom filmen TED  oj vad jag grät... Där tog jag till mig ett citat som jag tog till mig och gjorde till "mitt".

Sen upptäckte jag att min kusin som är en fantastisk konstnär även lär sig tattuera. Går just nu som lärling.

Lånar en bild han gjort på en gemensam vän:

 

DÅ blev tanken att citatet kunde bli en tattuering och vad vore mera personligare än att låta min kusin göra min första tattuering och sista tattuering.... Har en plan för nr 2 oxå... men även där bollar jag...

En kollega till mig sa
MEN INGELA du ska väl inte tattueradig!!! Klottra på dig!!!!
En vacker mening på ett papper är väl inte klotter... svarade jag.... NEJ men det stopparinte med en sa hon...
Två meningar eller en mening och en bild på ett papper är väl inte en klotter...?Eller...?!

Ett papper fullt med meningar kan ju bli .... en uppsats... eller en en vacker bok...?
Ett par meningar som ett fb inlägg kan bli ett långt blogginägg.... 
Min plan är inte att klotta  ner mig bara ge pappret lite vacker prydnad... en överskrift /titel på MIN inre bok <3 

Tankar till tatto nr 2.... 
Bilden till min boks titel...


Tro hopp och kärlek eller bara en vacker bild.... i massa olika utföranden (taget bilder på nätet  som jag skissar och bollar utifrån)

Jag älskar hjärtan så blir något med hjärtan iaf...
Så vill jag symbolisera barnen... svalor kan ju vara en symbol för barnen....  de flyger ut men kommer också hem... 

 

På torsdag är det dags... så spännande... sen kommer en blogg om HUR det blev :-)
Ni får även citatet som jag funderat på det då <3
Jag kommer inte visa varken det förrän det är klart eller min tatto nr 2 (och sannolikt sista) förrän de är på plats <3

Nedan är bilder tagna på nätet inte från Fredrik som jag använt när jag bollar min/a tatto/s

 

 
 

 


Som sagt jag litar på Fredrik min kusse. 

Bollar m han och tänker att så duktig som han är så kommer det blir tråkigt för han att göra mitt citat men jag tycker det ska bli en kul kussetid dessutom.

TIPS han har dessutom fått sitt självporträtt på körkortet.

Kika gärna länkarna jag lagt ovan inbakade i texte eller nedan sök på facebook och instagram eller google för se fler av hans arbeten  samt: https://www.artely.se/fredrik-saker/

Instagram:  Fredriksaker
Facebook: Fredrik Säker 

Nä nu måste jag starta min dag.
Det lilla facebook inlägget blev ett låt blogginlägg och ryggont (Tur jag har massagetidimorgon) 

 KRAMAR ute där <3 Håll tummarna för mig på torsdag eftermiddag.