Första natten gjord đŸ˜·, min tĂ€ppa och igelkotten


Min semester Àr slut.
Jag kom till jobbet och mindes alla mina varianter av koder. En lugn jobbnatt.
Mitt idkort/saltokort behövde ju sjĂ€lvklart uppdateras.

(null)

(null)

(null)


COVID/Corona Àr i gÄng igen.
Semestrarna i full fart.
Danserna pĂ„ Öland, i Malung och dansbanor runt om i Sverige. Magiskt med sommarkvĂ€llar pĂ„ dansbanorna med ett favoritband pĂ„ scenen.
Just nu Àr min lÀngtan att fÄ dansa med Magnus till Callinaz och "ser du mÄnen"
 sÄg den pÄ Facebook ifrÄn Uddeholmsladan.


Vi mĂ„ste Ă„terigen anvĂ€nda munskydd i patientnĂ€ra vĂ„rd, nĂ€rmare Ă€n tre meter i mer Ă€n 15 minuter
. och som egentligen alltid visir vid risk för stĂ€nk som vid sugning av luftvĂ€gar i eller utanför respirator.

Skönt Àr iaf att det verkar vara lugnt i vÄr region med Coronapatienter pÄ sjukhuset.
De flesta klarar sig hemma med mer eller mindre allvarliga symtom.

KĂ€nns mĂ€rkligt att dansa nĂ€ra med mĂ€nniskor
 dĂ€r man har massor av mĂ€nniskor i de nĂ€rmsta 3 metrarna pĂ„ dansbanan utan skydd nĂ€r jag ska ha det pĂ„ jobbet.
BÄde för min risk att smitta och smittas.

Jag har iaf hĂ„llt mig till distanserade nöjen under min semester. Ingen dans. Bara golf, SUP och bad pĂ„ typ folktomma strĂ€nder.

Nu ska jag trötta ut er med lite bilder frÄn min tÀppa som blomstrar mer och mer hela tiden.
Trivs sĂ„Ă„Ă„Ă„ bra hĂ€r ❀

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

HÀromdagen flyttade igelkotten hit igen. hungrig pÄ bÄde kattmat och banan.
(null)

(null)

SĂ€llskapssjuk.
(null)

Nyser lite sÄ jag funderar pÄ om han Àr förkyld i vÀrmen?

Undrar hur han tÀnker bo i vinter?
Jag kanske ska stoppa in en massa torra löv under trappen för dÀr trivs han ju iaf nu.
(null)

Äntligen drack han lite vatten iaf 💩
(null)


Idag fyller min kompis Lena Ă„r 💝
Grattis Lena 😍
(null)


Sköt om er och hÄll er undan frÄn virus oavsett vilket.

Kramar till er 💚