Heldag med pappa 💙

Hemma efter en heldag med Paps pÄ Lindesbergslasarett.

(null)

DĂ€r man bla opererar regionens knĂ€plastiker. 

(null)     

Vi har Ă„kt hiss upp - ned - upp - ned -upp- ned...  men nu Ă€r vi klara med allt... 

Vi började pÄ vÄning 4 ortopedmottagningen.

(null)


(null)

Röntgen bilderna frÄn 2017 rÀckte och den kliniska undersökningen.

NÀr vi vid lunchtid satt och vÀntade för inskrivning kom jag pÄ den geniala idén att frÄga hur lÀnge vi kunde förvÀnta oss vÀnta.
SĂ„ dĂ„ fick vi rĂ„det att Ă€ta lite sĂ„ dĂ„ Ă„kte vi ned till entrĂ©n och testade deras nyöppnade cafĂ©.
Det kan rekommenderas. Smarrig rĂ€kmacka đŸ„° pappas valde en baguett som han gillade skarpt.

FrĂ„n besök för bedömning och bestĂ€mma sig och bestĂ€mma sig...  vill han operera (risker presenterades ur ortopedisk synvinkel) eller inte till, inskrivningssamtal med undersköterska och info om pre och prost pĂ„ vĂ„rd frĂ„n ankomst tider (mitt i natten enligt pappa) till duschsvampar, trĂ€ningsboll för post operativ trĂ€ning - trombosprofylax - anestesibedömning mm mm allt klart.

(null)

En effektiv dag verkligen.

Men hade inte jag vart med hade han vÀnt i receptionen in sÀger han.
Jag vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger han sagt idag att det Ă€r tur jag har mina advokater ❀

Nu hĂ„ller vi tummarna pĂ„ att han inom ett Ă„r har fĂ„tt inte bara ena knĂ€t (som jag önskar blir innan sommaren) utan Ă€ven andra knĂ€t fixat.

Nu gĂ€ller trĂ€ning för kondition och muskeluppbyggnad innan operation och Ă€ven minska den dĂ€ringa vĂ„gens siffror... 

Jag kanske ska utmana pappa i detta sammanhang...!?! Skulle ju inte skada.

Nu har vi lite uppdrag att fixa med.
-blÄsa upp peanut bollen
-Köpa nya tennisskor till trÀning/vÄrdtillfÀllet.
- Fixa lite hjÀlpmedel för toalett osv tills han
kommer hem.
- negativt Covidtest (och helst vaccinerats) med ett Max tre dagar gammalt svar.
-trĂ€na 
-mm
-mm

jag skulle haft min "Störst o VĂ€rst i hela BofĂŽrs" T-shirt sĂ€ger han nĂ€r vi vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ trĂ€ffa narkoslĂ€karen.

Himla trevligt har vi haft och följt alla restriktioner vi kunnat och han fick ha mig med TACK och lov sa nog bĂ„de han, jag och massa personal.

Jag lyckades fÄ pÄ honom munskydd med efter 3 minuter vÀgrade han för det blev för torrt att andas.

(null)

Jag blev varmt vÀlkomnad av en Missie nÀr vi kom hem.
TĂ€nka sig att vara sĂ„ saknad efter 7 timmar đŸ˜»

(null)

(null)

Nu ska hĂ€r vilas och laddas för nattjobb.


TACK pappa för idag ❀

Glöm inte klicka pĂ„ HjĂ€rtat ❀ hĂ€r nedan đŸ™đŸŒ



#1 - Linnéa

Klart katterna saknar bĂ€sta gosemamman. Och ja hur folk klarar sig genom livet utan en sjuksyrra till förĂ€lder (eller dotter för morfar) förstĂ„r jag inte 🙈😍

Svar: Goaste Gumman â€ïžđŸ„° TACK för de orden.
Ibland har ni fÄtt avvaktat pga den förÀldern oxÄ. Lite för mycket is i magen ibland kanske...?

❀❀❀
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Monnah

SĂ„ fint! Det hĂ€r gav mig mĂ„nga minnen frĂ„n 2016-2017... ❀ Lycka till önskar jag din pappa framöver i sin vĂ„rdkarusell. ✹

Svar: Tack och hoppas det var fina minnen
❀
Ja det blir nog en riktig karusell.
HĂ„ller tummarna đŸ€ž
Ingela Otter Olsson [BubbElla]