Vinterväg till sonen ❄️

Promenad vägen till min sons lägenhet är nästan exakt 1 km när jag går kanalvägen.
Min favoritväg.

(null)

Går ju ofta här även på mina promenader.
Julpyntat en del av vägen ☃️

(null)

(null)

Ännu har han ju inte flyttat dit utan bor kvar i bekvämligheten och servicen hemma hos mams.

(null)

Jag pulsade jag dit för att städa nedervåningen.

Pulsade i ospårad djupsnö över banvallen vid Boforsstation.

(null)

(null)

Jag fick använda krattan och kratta snön av trappen så gott det gick. Jag  lämnade kvar den när jag krattade alla löven.
Så här ser en nykrattad snöig trapp i Rosendal ut ❄️❄️❄️

Kanske får leta upp en kvast och en snöspade imorgon.

(null)


Jösses vad grejor hans pappa har och där.
Nu är det renovering kvar på övervåningen så grejorna bara upp. Jag fick mina våningar x 2 på allt bärande och då var Pontus oxå.

Städat och fint på hela nedervåningen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag funderar på att ta ett bad i badkaret nån efrermiddag i helgen mellan nattjobb.
Badkaret i badrummet som jag inte fotade. Hade inte städat där men är bara Pontus jobbkläder där så lugnt.

Misstänker att det inte blir nån flytt än iaf. De ska väl greja klart uppe. Fast jag tycker där är superfint. Så fint de renoverat och renoverar sonen och hans pappa. Något lite smakråd har jag fått bistå med.

Kanske det är dags för gardinerna i sovrummet nu?

Efter ca 4,5 timmes städning även Pontus hjälpte till så blev det promenad hemåt. Lite mörkare då.

(null)

Så blev det soffhäng med Pontus och Mini. 

(null)

Hejade vårt BIK Karlskoga till seger mot Björklöven 💙🤍💙🤍💙
De vann med straffar fast jag trodde allt att Lilja tog det lite för lätt när han sakteliga gled fram med sista straffen.
Men han satte den!!! 
Full pott i straffar blev det!
 💙 STOLTA  BIK-are!!! 💙

Nej nu är det natten men jag ska ta tag i disken som blivet eftersatt pga drömbloggningen, snöskottning, långsam frukost kaffe, städningen och hockey.


Sov gott allesammns.
En liten kik ut bara för att njuta av min fina "julesal" i vinterskrud ☺️

(null)

Jag tröttnar aldrig på den 🥰