Nyårslöften 🙈💰💸

Nyårslöften… som fyller gymmen i en… en och en halv månad… med siktet inställt på beachen kommande sommar…. 

 
Hittills har jag inte lyckats en endaste gång. Besvikelsen är total varje måndag som löftet fortfarande inte infriats och det är månaden september… brittsommar värme och man tänker tillbaka på solstunderna i vassruggen.

(null)

Alternativt en främmande ort där
Ingen annan än sällskapet känner igen en på klippan 🥰

(null)

Nästa alternativ är en sommarstuga i näst intill avskildhet, utan främlingar helst inte ens kändisar… så man kan bada och vara som gud skapade en 🙈
Ungefär som Magnus familjs sommarstuga 
😍


(null)

(null)

Så kan man ju ha vänner där i sommarstugan som man är bekväm med oavsett om man sprang på gymmet och blev "beachfit" eller "vassfit" 🥰

Då kan man äta, njuta och fylla på isoleringsreserverna inför den kyligare årstiden.

(null)

(null)

Jag har ju dessutom startat med en ny sport som ger mig både motion och sol på samma gång. Så jag liksom glömt bort vassruggar, stränder och solstolar ☀️😉🏌🏼‍♀️

(null)

(null)


Så nu sitter jag här… och har bestämt mig att mitt löfte, att aldrig mer avlägga nyårslöften, ska brytas 😳

Till och med mitt nyårslöfte ett år att bli mer duktig på att träffa vänner och släktingar bröt jag.
Dessutom har ju de sista två åren med socialdistans tvingat oss till att inte träffas.
Men jag har ändå sett mer av flera släktingar via sociala media och sms.

Min faster Elisabeth ch hennes Hans träffade jag förra sommaren.

(null)

(null)

Pappa och hans äldsta lillasyster ❤️

Faster Elisabeth skickar söta sms då och då.
Och mostrarna träffade jag på mammas urnsättning precis i covidstarten.
På hockeyn här om veckan träffade jag min goa ingifta farbror och då
Känns det som om jag för lite närhet till faster Annika oxå.
Farbror Bengan skriver märkliga kommentarer på fb och uppdaterar oss via dem.
Faster Agge instagrammar så jag har koll på henne oxå.

Äntligen har dessutom vi större möjligheter att träffa pappa när vaccinationerna är intagna. Men vet ni??? När vi har haft dåligt samvete för att vi inte haft tid eller vågat träffat honom.
När han suttit ensam hemma och lyssnat på kasettband och spelat över dem till USB… 
Sorterat gamla foton…
Varje dag var rätt tråkig och ensam… skitCORINA!!
Men vet ni…
Helt plötsligt sprang han på ett par i damer ❤️
Varav den ena klickade så bra så nu är det ett hjärter par pappa och hon ❤️
Så härligt för pappa. Nöjd och glad fick vi på juldagen smaka kolor de kokat. 
Han visade stolt upp sin julklappströja mm

Lite märkligt känns det attin pappa som varit rätt låst och påpassad av mamma sen låst av COVID och sitt knä nu fått ett aktivare liv.
Med kärlek och opererat knä ❤️

Nu har han mindre tid med oss men det är det värt att se honom lycklig och glad.

Dessutom smalnat massor ca 17 kilo sen i februari. Ni kan ju jämföra bilden från mötet m moster Elisabeth.

(null)

(null)


Näää nu var det ju nyårslöftet vi skulle pratat om….
Mitt Nyårslöfte i år inför 2022.

SLUTA SHOPPA!!!!

Jag är helt hopplös på att shoppa. 

Utträdesbiljetten på att inte shoppa någonting alls är minst 300:- i kassan. Ska jag ha en tub helosan på ÖoB nog har det ramlat i en massa annat.

Förra helgen på ett litet kik i Bumles Golfstore… dryga 1000:-
Sånna däringa markör knappar är ju en grej jag liksom inte kan låta bli…
(null)

Eller mössor, hattar, kepsar…

Bollar… 
(null)

Massa golftillbehör har det blivet i år min första säsong… 

(null)


Bestämmer jag mig för att inte jag behöver NÅGOT MER garderober, lådor och förråd väller det ut igenom…

(null)

(null)

Eller om jag bara är väldigt dålig på att stänga garderobsdörrar ordentligt och byrålådor… 🙈

När jag sagt till mig på skarpen att sluta SHOPPA DU BEHÖVER INGET MER!!!

Ja då börjar jag shoppa åt andra… Magnus behöver med ALL säkerhet en tröja… jacka…  reflexvantar… 
Pontus ja men en dammsugare…. Lampor till advent… 
Linnéa klart hon behöver en Ritualskalender eller blommor på balkongen… Pappa jo men han behöver pyjamasbyxor eller en tröja… mm mm
Jag älskar att skämma bort de mina med presenter ❤️
Varje månad som sagt köper jag något till min Swedish grace servis….
Så igår beställde jag ett tårtfatet på julrean… 
(null)

(kanske jag får beställa en tillbringare om den kommer i ljusblå och om de rear den nångång nästa år…)
(null)

(null)

Spelet jag gillade på julafton…
 + Några fler grejor jag villhövde  (innan nyår) tyvärr kommer ju betalningen på Klarna efter nyår… men beställningen är ju gjord innan… 😇

MEN NU vid nyår är det FÄRDIGT!!! NO MORE onödig SHOPPING!!!

De 300:- som det automatiskt MINST kostar vid besök i en butik… placeras genast ist på ett konto… 
Är det butiker som normalt har dyrare utträdes kostnad… jag då blir det en större överföring.
Då får jag ist kika på prislapparna göra ett överslag på VAD JAG skulle ha onödigt shoppat för… 

Så hoppas jag ha fått ihop ett större sparande.
Ska ha en loppis på min uppfart till våren och sälja av ur förråd och garderober. De ska oxå in på det kontot sedan.

Kanske kontot för avbetalning på lägenheten eller inköp av husvagn kan få en extra slant 💰💰💰? 
Mitt COVID konto… sparande som jag kunnat göra pga extrajobbandet dessa år.
Men jag har betalat av två rejäla summor på min bil oxå av dessa pengar så annars hade där varit mer.

Jag har iaf tillåtelse till att kosta på mig aktiviteter. 
Som att åka på upplevelser som spa, teater, golfweekend mm.

För några år sedan fick jag hjälp att räknandet hur mycket pengar jag lade ner utöver de kostnader som boende (måsten till det), bil och mat var. Det blev MÅNGA PENGAR 💸💸💸
Och de har inte minskat utan tvärtom 🥺

Så nu då INGELA!!! 
NO MORE ONÖDIG SHOPPING!!! Från NYÅR!!!
Lycka till från mig själv till mig själv ❤️

Hoppas att jag istället tar de shoppingstunderna till att motionera men det är inget löfte utan ett hopp.

Undrar om jag ska åka och köpa den SUP-en som är rea på rusta nu… som jag önskat mig i flera år… då har jag ju shoppat den på rätt sida nyår… 


Önska mig lycka till med ett klick på hjärtat ❤️

Så får jag önska mig en ny snygg (kanske med bling bling 😉)  greenlagare i födelsedagspresent istället för att shoppa själv 😇

Kanske nån som oxå håller mig sällskap i vassruggen till sommaren? Kanske vi har råd med lite dyrare bubbel där i ryggen när våra bankkonton växt till sig lite?
Bubbel är väl inte onödig shopping 🤔

Take Care out there ❄️☃️😷
Önskar Shop-Ella 💸💸💸 som nu blir SavE-lla 






#1 - Annika

Hahahaha, älskar att du ska inleda nyåret med mindre shopping och samtidigt funderar på att shoppa loss med en sup innan dess. 😂
Jag köpte faktiskt inga kläder (förutom en bikini och några nya trosor) från augusti-20 till september -21. Det var inget nyårslöfte utan berodde på att jag rensade mina garderober och insåg hur galet mycket kläder jag hade.
Gör dig mer än gärna sällskap i vassruggen - bubbel eller ej. 😘

Svar: Sjölvklart tar vi sällskap i vassruggen och om jag nu inte hittar nån.
Jag har galet mycket kläder redan…
Men mycket är smått. Kastat massor eller menade återvunnit.

Jag vann ju ett presentkort vid en golftävling på klädaffär…
Utgångsdatum sista december…
Så drog dit… blev 449:- utöver presentkortet 💸💸💸

Undrar när jag ska ha nytta av alla kläderna. Men blusen blir prefekt till byxorna jag köpte hos dig 😍
Ingela Otter Olsson [BubbElla]