Vrålregn, blixtar och Dunder 😲

Sitter just på min lilla altan/trapp och lyssnar på regnet och mullret från åskan efter de blixtar som ger spektakulär uppvisning.

(null)

Alla fenomenen har lugnat sig massor nu.
Men för 40 minuter sen så jag en blixt genom fönstret som var blå som värsta svetslågan och därefter blev åtminstone vår statsdel strömlös.

Nu sitter jag med en kopp gott te med presenthonung från Öland, Mysingehonung och ett glas vin.

(null)

Så blev jag sugen på sockerkaka… saftig alldeles nyintagen sockerkaka… undrar om jag ska baka det?
Magnus åkte just hem men ringde och bilen liksom stannade bromsade upp i alla vattenpölar på vägen så han skulle nog stanna och vänta lite efter vägen.

Så länge sen jag skrev i bloggen och tänkte inte skriva nu heller… har ju inte tid… kanske ska lägga ned bloggandet…? men så tänkte jag… JO ett litet inlägg ❣️
Så har jag inte ens kommit igenom inledningen och nu är det redan långt 🙄

Vi hade vänner här ifrån Oskarshamn. 

(null)

Fantastiska vänner som vi lärt känna genom dansens värld.
De var här i fem dagar men vi var i sommarstugan (Magnus mammas) och där blev det oxå sånt häringa superoväder.

Då sa de att det inte regnar på detta viset hemma hos dem.
Jag upplever iofs att detta regnande och åskande  har förändrats på några år.
Det känns lite som när jag var au  pair i Florida (ft Lauderdale) då upplevde jag att åskan var så mycket närmare marken den skakade om hela mig och satt jag framför den stora öppna spisen så liksom mullrade den genom den som när man dansar förbi en gigantisk baslåda.
Känslan är och var fascinerande och lite skrämmande när man nästan duckar för det rullande mullret precis över huvudet.

Mitt i ovädret vid stugan (i Hällefors, sjön sörälgen) kom det ca 11 kanoter fullastade med packning och två pers per kanot. De lade till och tog skydd under tallarna vid den allmänna badplatsen.

(null)

(null)

Magnus och Uffe höll i draperiet för att undvika att vatten regnade in på altanen. Annars Stig draperiet rakt in och det stänkte in.

(null)

Vi hade just badat när ovädret drog in därav deras halvklädda kroppar 😋

Så roliga dagar. Djupa samtal, delade glädjestunder och livsfunderingar. Bad både med och utan badkläder, nattbad och dagbad.
Fiske, mat, spel, dryck, motion, galna påställningar, dans, trivsamhet, gemenskap och så mycket vänskap.

Magnus blev alldeles tagen när de kom och fällde lite tårar och jag bröt ihop och grät så jag kände mig otröstlig när de åkte.
Hade jag tillåtet mig hade jag legat i en hög på gräsmattan och tokgråtet.
Märkligt att man som i mitt fall träffar dem för tredje gången i mitt liv på tre år och ändå är det en sån rätt vänskap. 

Lite bilder på denna fanstastisk "vecka" och galna o h fina  människor, inklusive min galna och vackra Magnus ❤️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sällan har jag nog känt mig så trög heller… min hjärna ville inte samarbeta när det gällde att komma på orden när vi spelade "med andra ord" jag var helt säker på att jag sa ett ord men sa ett annat…
Klockrent beskrev Annika noshörning o h jag höll envist fast vid flodhäst och trots ordet beskrev igen med hornet på nosen så tänkte jag… men snälla nån Jag säger ju noshörning!!! Ändå säger tydligen min mun flodhäst… 🙈🤯🙈🤯🙈 

(null)
(Uffe beskriver ordet dunderhonung 😁)

Dessutom var ju de sjukt duktiga på personer… platser… historiska händelser… sånt som jag oxh mina systrar/barn brukar passa på eller göra rebusar av… 
Kan säga jag var inte skarp där… SO läraren Annika hade inte gett mig högsta betyg…

Uffe där kammade in veckans bästa och längsta skratt. Kramp och mjölksyra i varenda skrattmusklerna inklusive rygg och mage…

När han helt allvarligt och seriöst ropar ut:
SHITCOOCK!!!!
När Magnus beskriver en Engelsk avliden deckarförfattare…
Magnus som skulle hinna så många ord som möjligt såg helt ihopbundna förtvivlad ut och fortsätter med nästa ord när vi Annika och jag bryter ihop OCH magnus oxå och i korus utbryter vi SHITCOCK!!!!
medan Uffe ser totalt förvirrad ut 😳
🤣😂😁🤣😂😄😁😃🤣😂
Märkligt att träningsvärken uteblev för så vältränad är jag inte 😊
 
Vilka vackra nätter i månens sken vi hade 🌝

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nattbaden var så sköna och ljumna och så skönt jag sov efter att svalkat av mig direkt innan det var dax för sängen och sen krypa intill Magnus varma kropp.
Redan sista natten vart vattnet flera grader kallare och det kändes som hösten kom smygande.


Åh vad mycket jag har att skriva om nu inser jag ju när jag börjat. 
Men detta får nog vara nog.
En liten peak på några av mina sommardagar.

Min golfkarriär är nog de flesta trötta på efter Instagram och Facebook ut-/inlägg så tar det en annan dag.

OS hoppar jag över här oxå lika elegant som Sveriges hästhoppare tog sina 🥇🥇🥇 

(null)


Njut av sista semesterveckorna ni som har kvar. Själv har jag jobbat sen v 29 med de fem bonus dagarna ledigt på schemat v 30 pga nattjobbets arbetstidsförkortning men följande vecka ska det jobbas… rejält Ist.

Sköt om er allesammans 💙

OCH ÄN EN GÅNG 

TACK Uffe och Annika för några fantastiska dagar ❤️

Och Magnus mamma Harriet för vi fick utnyttja stugan.

Såååå TACK Magnus för du förgyller mitt liv 🥰

OCH Annika lök ihop din fot så vi kan ses i höst igen (utan rullstol) ❣️❣️❣️







#1 - Annika

Du är helt underbart go. 😘 Dessa fantastiska dagar tillsammans med er kommer vi båda att leva länge på. Så roligt att lösa - det var som att vara tillbaka på plats igen. 😍

Svar: ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Linnéa

Så sjukt med sockerkakan för jag var så sugen på att hinna baka en till fika när ni var här så jag tänkte oooom de inte är hemma innan mig slänger jag ihop en fort 😂 Får bli nästa gång!

Svar: Haha ja ibland blir det lite märkligt hur sugen man kan bli på varm sockerkaka ❤️
Jag har inte bakat någon ännu 🙄
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#3 - Monnah

Vilket härligt inlägg! Jag tycker du ska fortsätta blogga såklart. Hoppas att du får en fin uppstart på hösten och många härliga stunder både på golfbanan och i din fina trädgård.

Svar: TACK Monnah. Jag vet inte varför men jag hata inte kommit in på din blogg på evigheter. Minns inte vad det stod så skulle jag visa min dotter om hon kunde hjälpa mig om det var någon inställning men då plopp så kom jag in.

Men har haft massa dåligt med tid att blogga och läsa bloggar men ska ta tag i det nu oxå.
Ingela Otter Olsson [BubbElla]