Mammas första Alla Helgona 🕯


Tänkte när jag kom till Östra Kyrkogårdens infart att jag struntar i det... men nej jag ville... och hittade en parkering på den "yttre parkeringen"

(null)

Mängder av parkerade och körandes i en endaste oreda på vägen och människor promenerandes, cyklandes bland körande och parkerade bilar.
Folk i mängder inne på kyrkogården.

Ångrade mig iaf inte för det är ju fantastiskt vackert ❤️🕯
(null)

(null)


Tände hos mamma 🕯 mitt första ljus för mamma på Alla Helgona.

(null)

(null)

Snart 1 år sen hon dog.

Jag gick en liten runda och kikade på gravarna med personer som betytt mycket för mig och tänker på de som jag inte har här på Östra.
Till exempel min nuvarande svärfar som vilar i Hällefors 🕯❤️

(null) 
Farfar och Gun-Britt ❤️

(null)
Mina ex-svärföräldrar 💚 

Tänder för alla mina nära och kära, de jag inte hinner titta till på sina platser eller som inte ligger här på kyrkogården i minneslunden.

(null)

Tänkte tända hos farmor på väg till nattjobbet.
Hon ligger på kyrkogården i stan.

Fullmånen lyste upp min väg.
(null)

Alla människor stirrade på mig... 🥺!?!
Jag funderade på om de i mörkret ser att jag är oborstad under mössan, utan bh och osminkad... 😳
Sen insåg jag... jag lös nog rejält i mörkret med min reflexkappa och reflexvantar 😊 bland alla ljus och lyktor o h ficklampor...

(null)     
En selfie med mig Maria och Mamma ❤️

På onsdag skulle mamma fyllt 70 år... men  för firar henne då med mera ljus på hennes grav.

Min vackraste alla Helgona var iaf för flera år sedan när Linnea och jag gick ned sent på kvällen typ 23.30 och när vi var nere i minneslunden slocknade ALLA gatljusen det var bara vi alla tusentals ljus och marschaller 
Man hörde dem frasa i mörkret 🕯
Fantastisk upplevelse 💛

Till er alla ha en fortsatt stämningsfull Alla Helgona kväll.
(null)


Tyvärr krockade halloween firande kvällen 31 oktober med denna dag i år men vi är ju bra på att samsas eller hur?
(null)

Min som firade igår... så läskig att jag knappt kunde titta på han absolut inte se han i ögonen.
(null)

Godisskålar har jag ställt  i fönstret OM det  kommer barn...  trots COVID/Corona pandemin...
men hittills är det mest den där häxan som speglar sig i fönstret som plockar i skålen 😉
(null)



(Som vanligt är ett klick på hjärtat nedan tacksamt och kanske en kommentar  dessutom)
#1 - Emma

Var där medans det var ljust, var fint då med men egentligen vill man ju gå dit på kvällen.
Men kände att då blir det nog för fint o jobbigt att tända första allhelgona ljuset för mamma 😢♥️ Spar mörkret tills på onsdag ♥️

Svar: Din bild från i ljuset var så fin oxå.
Jag träffade Maggan oh Lars på väg dit och då hade jag fullt upp att inte gråta likadant på hemvägen i bilen när P4 spelade massa musik som påminde mig om barndomen med mamma och pappa ❤️

På onsdag blir det i mörker igen
❤️🕯❤️🕯❤️🕯❤️🕯❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Monnah

Första allhelgonahelgen är alltid speciell och det var jobbigast året då far dött tidigare på året och mamma bara hade någon månad kvar i livet. Jag har alltid älskat allhelgona, men uppskattar det ännu mer efter åren i USA. Vilka fina bilder du tog. ❤️

Svar: Tack 🥰
Det är så många som dött senaste året ❤️💔
I familjen och andra människor som har betytt mycket i olika delar av mitt liv och vänners föräldrar/närstående så det var en märklig känsla att tänka på alla dem nu.

Min dotters bästa pojk vän och hur hon och hennes sambo och alla de vännerna kömpat genom det sjölvmordet, begravningen... första födelsedagen osv detta halvår har gnagt i tankarna.
Linnea hittade honom 💔

Sedan alla som man vill ska leva för alltid men så många man riskerar att förlora under kommande år som man inte ser nu pga pandemin 😥
Tur facebook och Instagram finns så man ”ser och hör varandra iaf” en annorlunda vänskap och släktskap🥰
Ingela Otter Olsson [BubbElla]