Lägga rabarber på grannens rabarber....

Nu ska jag göra det definitivt...

För se vad jag skapat 😍🤪
(null)

 
Smög dit igår och tjuvade några rejäla rabarberstånd (jag har frågat om lov tidigare och det är ok men mera spännande att smyga iaf)

Resterna ligger här
(null)

Och det syns inte ens där...
(null)

Lite kockelimock med dem
(null)

Och resultatet 😜😍
(null)


Mums ville äta den varm med sked ❤️

Nu tänker min hjärna syltkakor med rabarbermarmelad... vaniljglass med varm rabarbersås... (samma recept tänker jag som marmeladen men inte reducera ner den lika mycket) nyttiga tankar nej... 🙈

Tänk er mitt nya favorit knäckebröd med en smarrig ädelost och denna marmelad 🥰

(null)

Jag törs inte ens skriva vad den smakupplevelsen skulle kunna jämföras med 😇
Fantastiskt njutbart iaf ❤️

För recept följ länken till Monnahs blogg om marmeladen så hittar du receptet och tillvägagången: Fransk rabarbermarmelad
 
Lämna gärna en kommentar hos henne oxå 🇸🇪👒🌱🌸 och hos mig 🥰

Kram från mig 😘

(null)



#1 - Linnéa

Mmm gott!! Synd att du blivit sjuk annars hade vi fått köpa lite ost och prova 😻

Svar: Ställde en burk på trappen med vinet och tajtsen så får du prova hemma sen 💕
Jag har köpt ost och kex som jag har här som jag skulle bjudet på på jobbet.
Så får smaka här
Men tror marmeladen var absolut godast ljummen.
Ingela Otter Olsson [BubbElla]