Livet som pågår... trots Corona 💔❤️


Jag mådde sämre igår kväll igen... kände febern ökade o ökade o värken med den.

Ska hålla mig mig ännu lugnare idag.
... gör ju ont hur man än ligger.. sitter... står...
Sitter så sittbenen värker 
Ligger så kroppen värker
Går så fötterna värker
Skit virus som oxå värker 😢🦠

Mini tyckte tydligen att jag behövde övervakas 😻

(null)

Älskade missar ❤️

Igår taggade en danskompis mig i ett fb inlägg från Karlavagnen. de skulle prata om
Corona/Covid. Kände att jag orkade inte prata med någon men kunde väl ändå skicka in en länk till bloggen så kunde de plocka ut något själva att läsa upp .
Skrev det även på mail.

Så fick jag svar på mailen... 
Kan vi få ringa dig?
Från Monica producent.
Nej hjälp vad pinsamt 😳 ligga där febrig och prata mitt i natten.
Så vad om ursäkt att jag inte ville.
Tänk det kanske varit min väg till let’s Dance 🙄😉
Linnea skrev att det hade ju ändå bara varit lastbilschaufförer som lyssnat på dig så klart du skulle varit med. Försent nu iaf."

Idag ska jag få en febertermometer 🌡 finns en undanlagd till mig på sjukhusapoteket... en helt normal...TACK Helena J 💕 
men då kommer väl shenker med Apotea varorna samtidigt...
Men man blir ju inte mindre feberfri för att man TAR tempen/febern... den liksom stannar ju kvar... 
men ändå behöver jag så jag kan veta när jag får räkna mig så jag kan börja jobba... (som sagt x flera)

Vill ni veta en hemlighet...?
Jag har inte duschat sen i söndags...
Innan det i torsdags...
Så en gång på en vecka... ORKAR INTE... jag som duschar VARJE morgon annars 🙄😳
Hur svårt ska det vara att kliva in i denna manick?

(null)

Jag som dessutom smörjer mig dagligen efter duschen är som en skorv... för har ju inte smort heller... orkar  inte... 
men det kommer bättre dagar...
fast ska nog tvångs duscha mig idag 💦💦💦 behövs såg jag på håret 😳

(null)

Tänkte att vad märkligt jag luktar ju inget fast jag inte duschat... sen kom jag på... jag känner ju ingen lukt...  men det är iaf inga envisa flugor som surrar omkring mig.

Igår kom brevbäraren med uppiggande saker...  tänk vilken koll han har på vad jag behöver för att bli glad 🙏🏼

(null)

Det ser ut att bli en jätte fin dag idag.
Jag ska nog lägga mig i hängmattan även idag.

Jag är lite orolig för samhällets reaktioner nu när världen och även Sveriges samhälle öppnar upp mer och mer och det är ok att röra mer på sig.

Innan jag blev sjuk var jag och köpte jord på En matvarukedja (inga namn) 
HERREJÖSSES vad folk och bilar igen...
Märktes stor skillnad på bara en vecka innan.

Känns som om fler och fler släpper på sina försiktighets åtgärder. 
Jag vill verkligen INTE att det ska öka igen med Covid iofs kan ju jag jobba en massa extra igen när jag blivet frisk och mitt mål med extra jobb kan snabbare uppfyllas.
 
Men efter att lyssnat på Karlavagnen igår...
En kvinna var inne på sin 75:e sjukdag!!!
En annan hade varit sjuk i 7 veckor...
En del har restsyntom från luftvägarna även om sjukdomen är utfläkt för övrigt.
Så många som drabbas så hårt utan att kunna träffa anhöriga eller kunna jobba.

Min Covid är än så länge iaf väldigt smidig som jag ser det men ändå så ont och så mycket märkliga symtom... rastlöshet... utslagen.. om vart annat...
Jag vill helst gömma mig rent fysiskt så ingen ser mig men vill ju bara ut och få
Friskluft oxå...
Men nu måste jag hämta bruna påsar... vill inte gå ända dit 🥺
Samtidigt som jag har massor att bubbla ur mig...via bloggen.
Ännu fler har hört av sig och hälsar och undrar hur det är med mig 💕

Men mitt i denna pandemi pågår ju livet... var rädda om er i det livet...

Så många som själsligen mår dåligt.
Och med min dotters väldigt färska erfarenhet av detta så skev vi om det igår. En  bästa vän till henne som tog livet av sig nyligen. Han skulle ha fyllt 23 år igår 💝 men istället begravdes han förra veckan.
Gråter fortf bara jag tänker på det fina hon skrev på sitt instagram till honom.

Samtidigt som så många kämpar med dödliga sjukdomar... de vet att det bara ska gå åt ett håll men hur fort?
Dessutom hur en ev Corona smitta förkortar det ytterligare? Snälla tänk på distansen handtvätten osv. Det finns andra människor som kan dö pga dig din oförsiktighet.

Läste en sån fin beskrivning av en bloggare som har ALS hans tankar om om livet och döden.... livets efterrätt...
Om man får ALS i mitt skede i livet missar man det som så många kallar för "livets efterrätt". Jag hinner ju inte ens avsluta huvudrätten!

Läs hela inlägget på: www.alslivetochpolitiken.blogg.se
Bläddra till 7:e juni

Tänk mamma... sa Linnéa om man kunde donera livsgnista? 
Likaväl som man kan donera organ?
En fin tanke när en person som den bloggaren har så mycket livsgnista och ist en kille på
22 år inte hade tillräckligt...

Mina/våra tankar om det får bli en annan blogg. 
Jag tror jag ska kalla den "Donera livsgnista?"

Linnéa är så klok mitt i all sorg och hon önskar att man fick lära sig i skolan HUR man gör för att hjälpa människor med sådana tankar...

Jag skrev till Linnea att vi får göra ett upprop.  Alla tankar omkring kunde jag gjort annorlunda? Men Suicide Zero har stöd och information vet jag.

Jag tror inte att alla Corona relaterade dödsfall INTE bara kommer vara relaterade till virusets dödande utan även till livskriserna till följd av viruset.
Nu var inte P’s val att avsluta sitt liv pga det men ändå så vi skulle nog alla behöva mer kunskap om detta.

Kramar till er idag oxå 💕
Sköt om er ❤️









#1 - HelenaH

Tänkte oxå på dig igår när de sa på radion att de ville prata/höra m folk om deras vardag nu i Corona tider. Men så tänkte jag att du kanske inte skulle tycka jag var riktigt riktig då när vi inte känner varann 😂. Krya på dig 💜//HelenaH

Svar: Du är allt riktigt riktig HelenaH.

Tack 💛🙏🏼
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - ziskan.blogg.se

Låter inget vidare att ha corona, hoppas att du krya på dig!
Som undersköterska på sjukhus vill jag bara tacka dig som orka dela med dig om hur det är att ha corona, förhoppningsvis kan detta inspirera människor till att hålla sig hemma.
Krya på dig!

Svar: Hej och Tack Ziskan 💕
ja jag är ju IVA sjuksköterska och jobbar mest på COVID IVA OCH Blev sjuk...

jag har verkligen tjatat på Mina vänner speciellt dansvänner som envisas med att arrangera ”dans i trygga sällskap Max 25 par” 😳😳😳
Tänkte när jag hejade på Malungs danbandsveckas inställande att nu bojkottas jag i dansvärlden 🙈
När jag ser varje dag vad Covid gör med människorna 😞
Även om jag blir immun sen kan jag ju föra smitta vidare från mina kontaktytor mellan dansande par eller i samhället.

Vi får fortsätta uppmana till försiktighet 🙏🏼😷

Sköt om dig
Ingela Otter Olsson [BubbElla]