Förmiddagspromenad


Vilken härlig söndag 🌞

Kallt och lite blåsigt men inte regn och storm iaf.
Så är det ju faktiskt februari fortfarande och borde egentligen vara snö och is.

Jag tog mig en promenad i min närmiljö och fick fotobehov för att visa vad fint det är o kring mig.

Så bilderna får visa min 60 min runda.

Boforsstation
(null)

(null)

(null)

Björkborns Kanalen 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
I ett hus i bakgrunden här bor jag 😍

Så gick jag en liten bakväg upp till Alfred Nobels Herrgård så jag fick se lite mera vattenflöden.

(null)

(null)

Alfred Nobels Herrgård
(null)

(null)

(null)

Här står han Alfred och solar sig.
En annan dag gick jag och Magnus i fruktlunden i herrgården och kollade in de olika patenterade lindarna för olika nobelpristagare.
Verkar som jagmissade fotandet då.

Jag har en rejäl skog att vandra i oxå och i veckan som gått har Magnus och jag vandrat/klättrat omkring i den lite olika stigar och slingor.
Vi tränade ekotrial i trialspåren... 😉 vilket innebär att vi klättrar omkring i spåren utan trialcykel men övar balans och muskler kilometer efter kilometer 🤪
Han hjälper mig att jaga latmasken ur denna kropp 😜

Så de här är en del av bilderna är från de vandringarna 😍
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Min fina Ville Viking eller menade Magnus ❤️
(null)


(null)

Solen på väg ned bakom Rävåskullen 🌞

Tänk vilken energi man får av sol och friskluft och ett galet sällskap 😍❤️🤩😘 men även nyttigt med egna strövtåg och tankeventilation 🤔

Sov gott nu allesammans och så önskar jag er än bra start på kommande vecka 

Avslutar med en fin bild på mina tulpaner jag köpte till mig själv i fredags 

🌷💐🌷💐🌷💐🌷

(null)







#1 - Monnah

Så vackert du bor! Alfred Nobels herrgård är inte dålig... Hur används den idag?

Svar: Ett museum över Alfreds liv i Karlskoga på herrgården (tror jag) sommaren blommar den upp och har turistsäsongmed guidade turer. Finns även ett industrimuseum.Konferens och festlokal i stallet.
Jag har inte varit i herrgården på många år så får nog boka mig en visning i vår/sommar.

Har planer att ta en picknick i herrgårdsparken för det står på en skylt och även i något info blad att den är till för att strosa och picknicka i. tänkte att kanske mina vintjejer och jag kunde upprepa vår så trevliga afternoon tea som fina damer och ta det fikat i den parken i hatt och fina klänningar ;-)

http://nobelkarlskoga.se/
Ingela Otter Olsson [BubbElla]