Den juletid 🎄 snabbt följt av nytt Ă„r đŸ„‚đŸŽ”

Hej pÄ er
Mitt julinlĂ€gg blir lite sent firande och pga allt nattjobb och nyĂ„r som kastade sig över mig innan julen ens hann komma i blogg.

(null)

Det var ju bara tre dagar + tre jobbnĂ€tter mellan min jul och allas vĂ„r nyĂ„r.

Nu Ă€r det tomt vid granen 😯 men varmt i hjĂ€rtat ❀

(null)

Jag tror att alla paketen vĂ€rmde dit de kom och mig vĂ€rmde de hit som kom đŸ„°

Men allra mest vĂ€rmde sĂ€llskapen ❀

Delar av oss hann bÄde fika, spel, bubbel, golf, julpromenad, pussel, mat och tomte...

(null)

(null)

(null)         

Andra tog lite paus och annan lite datatid.

Jag var ju och köpte tidningen och pantade SĂ„ missade tyvĂ€rr tomtemor nĂ€r hon kom đŸ€¶đŸŒđŸ˜‡

(null)

Jag fick ju se bild pĂ„ henne och hon sĂ„g rĂ€tt snĂ€ll och trevlig ut tycker jag 😉😇

Men Magnus, Pontus, LinnĂ©a och Adam sa att tomtemor var en utmĂ€rkt stand in för tomten med alla möjligheter till karriĂ€r inom teaterbranschen đŸŽ„â€ïžđŸ€¶đŸŒ
Vilken tur för tomtemor.
TĂ€nk hon kanske kan bli lite kĂ€ndis dĂ„ och fĂ„ dansa i let’s Dance hon eftersom jag aldrig lĂ€r komma dit... pĂ„ dansgolvet alltsĂ„ som dansande i programmet.

Jag har ju faktiskt betrĂ€tt det 2 ggr som publik đŸ’ƒđŸŒ den ena gĂ„ngen smygdansade jag... samma gĂ„ng som jag sprang uppför trappen mot green room och tog emot publikens jubel (hade vunnit fotvĂ„rd pĂ„ en fotoboksamlare jag taget đŸ€©) 

Jag fick sĂ„ fina julklappar ❀
Rituals produkter, ett fantastiskt skönt fotmassage (som jag hade tjatat sĂ„Ă„Ă„Ă„ att jag önskade mig av TACK barnen ❀

(null)

Den fungerade Ă€ven liggande i sĂ€ngen đŸ„±đŸ˜Ž

(null)

En pillerburk med fina ord i kapslar 💕💊

(null)

(null)

En golfklubba - en Chipper (vad nu det var sa jag till Magnus nĂ€r jag fick Dormys reklamen... passar till nybörjare och sĂ„nna som har problem med nĂ€rspelet... MIG med andra ord sa jag đŸ„ș... tyckte visst han oxĂ„ 😇) sĂ„ fick jag lite fler saker.

Tomtemor hade Ă€ven fixat lite julklappar till mig... HIMLA snĂ€ll Tomtemor đŸ€¶đŸŒđŸ‘”đŸ»â€ïž

NyÄr dÄ hur gick den?
Jo planen var ju att jag och Magnus skulle vara hÀr hos mig. SÄ hade Pontus sÀllskap om inte han skulle hitta pÄ nÄgot annat.
Sen visade det sig att en av personerna frĂ„n barnens julfirande hade fĂ„tt helt symtomfri COVID. 
SĂ„ dĂ„ blev det mot Grythyttan och Magnus för mig. Pontus avstod kompisumgĂ€nge och blev sjölv hemma.

Usch det gjorde ont i hjÀrtat att lÀmna han.
Han verkar sjukt trött pÄ sin mamma sÄ var kanske bÀst sÄ.
Dessutom skulle han nog inte stannat hemma frÄn ev kompisar om jag suttit sjÀlv hemma.

SĂ„ vi firade hemma hos Magnus han och jag.

(null)

SĂ„ vacker utsikt frĂ„n hans köksfönster 😍

(null)

Grythyttans kyrka och ljustrĂ€den i bakgrunden Ă€r pĂ„ torget framför Cornelis pub.

(null)

All mat förberedde jag mellan nattpassen och innan jag Ă„kte sĂ„ hade vi bara att fĂ€rdigstĂ€lla hemma hos Magnus. Dessutom fick Pontus sĂ„ han oxĂ„ kunde fĂ€rdigstĂ€lla.

Han inte bara fÀrdigstÀllde utan stÀllde till
med ett kaos som hĂ€lsade mig vĂ€lkommen hem 2021... idag 😹😭đŸ„ș

(null)

Jag tappade helt orken nĂ€r jag kom hem sĂ„ dĂ€ckade i sĂ€ngen och sen fick det bli smörgĂ„s till kvĂ€llsmat... till mig... tog inte fram nĂ„t till han...
Har han inte fixat detta till jag kommer hem efter nattjobbet sÄ blir det ingen maglag ing imorgon heller och dÀrmed ingen matlÄda till han pÄ mÄndag.

Ibland vet jag inte hur fort jag önskar att min 21,5 Ă„ring ska flytta hemifrĂ„n đŸ„ș😞 ibland saknar jag han bara han Ă€r pĂ„ jobbet.

Hittills har ingen insjuknat av mina barn eller Magnus heller som trÀffade dem under vÄrt julfirande sÄ hÄller tummarna att ingen smittats.

MÀrkligt detta Corona och COVID... en del smittas av att de har fÄtt plÄnboken av en sjuk person för att handla Ät denne... genom en glipa i dörren och andra blir inte smittade trots att de haft julumgÀnge.

Men vem vet? Man testar dig ju inte om man inte har symtom... eller om omstÀndigheter ÀndÄ krÀver det.

Dessutom funderar jag pÄ om symtomfria Corona positiva bildar antikroppar? Kroppens immunsystem har ju inte triggats om inte de har reagerat pÄ viruset... eller?
Det framgÄr nog nÄnstans pÄ nÀtet vad forskarna tror eller kommit fram till.

Jag vÀntar pÄ besked om jag fortfarande har antikroppar efter drygt 6 mÄnader men har inte fÄtt svar Àn.
För 4 mÄnader sen hade jag iaf antikroppar kvar.

MÀrkliga dagar har det varit de senaste. Jag har grÄter floder... Magnus sa att det var ju skönt för mig att lÄta tÄrarna fÄ komma ut. Komma ut!?!! Jag kömpar jÀrnet med att hÄlla tillbaka fast de bara rann och rann... kramp i halsen av att hÄlla igen...
Men Magnus var sĂ„ snĂ€ll och erbjöd sig hĂ€mta en pressening som jag kunde sitta pĂ„ sĂ„ vi inte skulle fĂ„ fuktskador i lĂ€genheten... visst Ă€r han omtĂ€nksam đŸ˜‰đŸ„°

Kulmen blev nĂ€r jag sĂ„g Linneas ( @limecrime ) film pĂ„ Instagram. Hennes film om 2020...  dĂ„ hon bland annat tog med sina fina vĂ€nner i olika sammanhang, sin sambo och bĂ€sta vĂ€n, förĂ€ldrar och sin bror. Men tuffast var de avsked hon gjort...  mormor, farfar men framförallt sin bĂ€sta vĂ€n Patrik som hĂ€ngde sig i april och hon hittade 😭💔  jag hade redan grĂ„tet över tanken pĂ„ vad hon och kompisgĂ€nget kĂ€mpat med i Ă„r med anledning av detta, Patriks förĂ€ldrar mm... nĂ€r vi gick pĂ„ skogspromenad magnus och jag. Sen kom störtvĂ„gen över mig.
Efter det sÄg vi filmen Min pappa Marianne... jag grÀt konstant!!!
SÄ hade jag dessutom grÄtit över en bild av en tv apparat pÄ uppesittarkvÀllen och sÄ mycket annat.
TĂ„rarna rann för ALLT 😭
Jag lÀngtade till jobbet sÄ jg fick sÀtta pÄ
Mig min roll och vara proffesionell... 

KĂ€nslor Ă€r ett mĂ€rkligt fenomen att man kan vara sĂ„ grĂ„tig nĂ€r man Ă€r sĂ„ tacksam och Ă€ndĂ„ sĂ„ fundersam och sĂ„ insiktsfull men Ă€ndĂ„ inte förstĂ„ ett dugg.. fast allt Ă€r klart som korvspat...

 â€ïž Tack ALLA ni mina för ni finns ❀


GOTT NYTT 2021 pĂ„ ER 
ALLESAMMANS
❀
(null)