Kämpa 💪🏼

Jösses jag som skulle ha in promenader i mitt liv som en naturlig del av vardagsmotion.
Nu har jag iaf motionerat med promenader 5 av 6 dagar.

Kämpat järnet nu och hoppas hålla i.
Jag utnämnde Magnus till min PT = Peppa och Tjata på mig 🤩 

Men vilken tid det tar... dryga 2 timmar idag.
Men nästan en mil och klarade en hel hoper trappor över målet.
Målet med 12000 steg per dag avklarades kl 11.10

(null)


Så förundras jag som alltid HUR SVÅRT KAN  DET VARA!?!?!!
Att ta med sitt skräp hem??? Eller till en papperskorg?
Runt kanalfotbollsplanerna låg det tejprester, festispaket, vattenflaskor mm mm
Ja det ligger ju kvar en del men jag plockade med lite till papperskorgen jag såg.

Målet idag förutom motionen i sig var 4 varv i hälsotrappan
(null)

 ...då hade jag ändå tatt mig uppför rävåskullens pulkabacke innan och ett varv i nobelspåret.
(null)


Före trappan:
(null)

Efter trappan:
(null)


...så nerför kullen igen... (null)

Ett varv i nobelspåret  efter oxå 😳😜
På nobelspåret hade de trädröjning
Jösses vilken maskin!!!
(null)

(null)

(null)

Jag tror det är barnens kusin Linus som röjer.
Han tog ikull trädet, grenade av det och stockade upp det lika fort som Missie äter upp en fågel... ca 45 sekunder... 
(null)

(null)

På väg hem hittade jag en ny övning.
Jag sprang på Charleswood Wolfes hemmaarena. Footballs planen.
Först sprang och gick jag varannat "streck" men på återvägen gick jag två streck och sprang tre.

De små stegen räknas har jag hört.
Ska köra där flera vändor tänker jag sen men nu räckte det i gassande sol och 29 grader.

Tänk hur orkade man spela fotboll en gång i tiden och jaga en boll 45 min x 2... tur det finns andra som orkar sånt.
Men hade lite målvaktsträning i helgen. Kombinerad golf.

Magnus stod på land och slog golfboll (en lätt hålig boll som flyter) ut mot mig framför bakom över sidor osv så kastade jag mig och hoppade.
En ordentlig nässköljning blev det och motionspass för mig. 
Sikta träning för honom 😊 ⛳️ 🏌🏻‍♂️ 

(null)

Nu har jag draget fram vattenslangen och hängmattan för en stunds vila

Tycker att jag är värd en liten hängmsttestund trots all never ending story som  disk, tvätt och matlagning behöver ordnas med. 

Så tänker jag på alla som gör denna motion och som
Med det tycker på axlarna helt opåverkade medan jag är heeelt utpumpad och rödfejsad.

(null)

Men vad människor jag mött idag 😊
Jag fick motsols i spåret första varvet hej hej hej hej, bra kömpat, heja på osv.

För att inte tala om hälsotrappan 🤩 vill man träffa människor i alla konditionsklasser och åldrar så är det där man ska vara 😊

Nej nu ska här pausas.
Ha en fortsatt bra dag allesammans 🌸🌱
Ikväll börjar jobbet igen.

Ps klicka på hjärtat nedan ⬇️ DS