Bakdag đŸ€”

Idag Àr en bakdag...
PÄ flera sÀtt.. ur olika vinklar...

(null)


Vaknade imorse... kl 05.15 och snoosat hann jag inte ens njuta av utan bara sov bort den... och kĂ€nde att dagen idag Ă€r INTE min dag.
TĂ€nkte 
-ÅÄÄÄÄh nÀr fÄr jag lÀgga mig igen???
Ska inte göra ett vingslag mer Àn laga mat vika tvÀtt och andra mÄsten...
Men men in i duschen...
Hann precis hoppa undan för kallduschen uppifrÄn.
Kom pÄ att duschhandtaget nog bra instÀllt pÄ "regn"...

Sen försöka bli i ordning.

Plocka ihop grejorna som jag hade glömt var utspridda pĂ„ tvĂ€tt och pĂ„ rengöring efter att Missie kissat i min ryggsĂ€ck i lördags... 
klÀttrat i!!!!

(null)

GĂ„r och bĂ€r pĂ„ detta och tĂ€nker VAD ska jag göra???? Du fina och gosiga kisse... KISS-e katt...
Bröt ihop helt hĂ€romkvĂ€llen MÅSTE JAG DÖDA HENNE!?!?!!! 
Älskade kissemisse Missie ❀
MÄste kolla lite möjligheter... uvi? Mycket egen vilja? Osv...

Åter till imorse:

Skulle Ă„ka...
-matlĂ„da ☑
-nycklar☑
-mm ☑
-keycard⁉
-cykelhjĂ€lm ⁉

Leta leta leta.... just ja... rengöringen hittade Keycard 
INTE hjĂ€lm...đŸ€•

Jamen visst dĂ„ stack bĂ€gge katterna ut nĂ€r jag gick ut och vĂ€grade gĂ„ in nĂ€r en stressad och försenad matte jagade dem pĂ„ grĂ€smattan...

Cykla utan att krascha - hjĂ€lmlös â˜‘

Höll bara pÄ att anvÀnda en gÄngare som cykelstÀll...
I motljus frÄn trafikljus... mötande billjus... gatljus... regn i luften... svart som bara attan... tÄrar som rinner i ögonen av vinden...
SÄ syns en gÄngare pÄ cykelbanan INTE ALLS...
SĂ€rskilt inte utan reflexer!
Möter man en med reflexer sÄ ser man den och missar Ànnu mer gÄngaren.
Nu mÀrkte inte gÄngaren att hon höll pÄ att bli cykelstÀll.
De andra tre jag Äkte förbi var jag mer observant pÄ.
En hade reflexer bakpÄ skorna iaf.

VÀl pÄ jobbet försenad.

Varnade idag Àr jag urform inte i form.

Tur mina kollegor Ă€r sĂ„ bra för snart var jag pĂ„ bra humör och dagen gick i förberedelser för KTC utbildning av introĂ„rets sjuksköterskor ang PICC-line CVK och SVP imorgon.

Marianne och jag kom pÄ en bra lösning för att trÀna omlÀggning och hantering. Som inte rullar omkring som lösa armar.
"Man tager vad man haver" 

(null)

(null)


SĂ€rskilt imorgon nĂ€r ApotekstjĂ€nst inte levererar men hörde att porrchefen sagt upp sig iaf... 
Marianne förberedde tvÄ PICC-line trÀningsmöjligheter igÄr och jag en idag samt CVK omlÀggning.

SVP nÄlsÀttning har vi en annan variant pÄ.

Bildspel och videon för omlĂ€ggning liksom vĂ„ra lokala rutiner omkring den Ă€r redo.

Film: https://youtu.be/SuqjP7u4mec (men vi har lite lokala varianter)

(null)

Hittat ett jobb pĂ„ BD som kliniker btw med venaccesser sĂ„ funderar och slipar pĂ„ ett CV...
Men Ă€r dĂ„lig pĂ„ Link-e-din som jag sĂ€ger 😊
Och jag Ă€r nog för feg att söka för OM jag skulle fĂ„ jobbet mĂ„ste jag ta ett beslut... 
jag Àr vÀrdelös pÄ beslut...


OBS tappade trÄden igen.

Cyklade hemÄt efter ett fantastiskt sjuksköterskemöte.
Blir sÄ varm i hjÀrtat och tacksam efter varje sÄnt möte.
Mina fackligt förtroende valda Ă€r fantastiska och engagerade â€ïžđŸ™đŸŒđŸ€© 
Till fika fick vi bak -at oxĂ„ (bak i en annan vinkel 😉) Pia hade bakat magiskt gott đŸ€Ș😋

SĂ„ kom jag pĂ„ att nu ska jag baka nĂ€r jag kommer hem... Pontus och jag ska umgĂ„s och göra nĂ„got trevligt...
En trevlig variant pÄ bakdag.
Inviga mams gamla assistent som jag köpt reservdelar pÄ nÀtet till.

Nu blev det inte som jag tÀnkt RIKTIGT...
Pontus satte degen...
(null)

(null)

Sen fick jag baka alla 108 bullarna sjÀlv medan han spelar tv-spel/dator.

(null)

(null)


Nu vaktar jag ugnen sĂ„ bra sĂ„ BARA 25 bullar har hittills blivet övergrĂ€ddade och för mörka i botten... privata bullar alltsĂ„....
Smörkanel smörjet blev vĂ€ldigt ojĂ€mnt pĂ„ de olika utbaken oxĂ„.
Snyggheten likasĂ„ men fina bullpapper Ă€r det 💕
NÄgot jag har Pippi pÄ...

SÄ nu Àr det disken kvar... mat och bakdisk...

(null)


Jag som bara skulle sitta i soffan ikvÀll... spÄna pÄ CV.... se sÀsongens avsnitt pÄ "innan vi dör".

LĂ€gga mig tidigt.

KÀnde mig sliten efter gÄrdagens allt fixande som Magnus och jag gjorde...

(null)

Garage sortering... 
dammsugning... usch vad damm och spindelnÀt...

(null)

GĂ„rdagen jag avslutade med att egenhĂ€ndigt sĂ„ga och montera in  en kattlucka i kĂ€llardörren. SĂ„ inte dörren stĂ„r öppen och kyler övervĂ„ningen.
Tillhöll pĂ„ till kl typ 21.45 sen stĂ€dningen kvar...
(Idag blir det Ànnu senare eftersom jg pillar pÄ blogg...)
KvalitetsmÀssigt pÄ det jobbet... kattluckan...
Hm... skulle inte godkĂ€nt det om nĂ„gon annan gjort det MEN nu har ivriga-kan-sjĂ€lv- Ella vart framme och dĂ„ fĂ„r det duga ...

(null)


Än stĂ„r den upp sĂ„ missarna lör sig hoppa igenom den vĂ€gen... sen kanske de provar Ă€ven nĂ€r den Ă€r stĂ€ngd???

Mitt bullberg â€ïžđŸ˜:
(null)


Sköt om er och ta en paus i livet.
Det ska jag en annan dag... en vacker kanske...?

Kramar frÄn Bak-Ella...

Min bak....
Ă€r en riktig bak-else a la Whoopie Goldberg... Whoopie rumpa... och nu efter alla bullar lĂ€r den bli bulligare bak-else Ă€ndĂ„... tur baken Ă€r bak hur jag ön vĂ€nder den sĂ„ slipper jag se den...

PS hÄll tummarna för mams o paps hus... DS



PS 2
😭😭😭 sista plĂ„ten blev oxĂ„ en privat bak-plĂ„t 😼😣
Att jag ALDRIG lĂ€r mig hur fort tiden gĂ„r nĂ€r man pillar pĂ„ telefonen đŸ™„đŸ€„đŸ˜„
Fast jag tror att vissa av bullpapprena inte riktigt Àr bra dem utan brÀnner lÀttare.
Billiga...100 st för 10:-

Men uppifrÄn Àr de goa och botten fÄr vara kvar.

(null)

Hoppar över att bjuda dem pĂ„ jobbet... DS 

En annan gÄng ska jag INTE baka privata baksaker...

#1 - Monnah

Ojojoj! Det lÄter verkligen som att du behöver lite paus. Jag tycker alla som jobbar i vÄrden Àr sÄ duktiga! Egentligen har jag "alltid" velat bli lÀrare, men som tonÄring drömde jag om att bli kirurg. DessvÀrre hade jag inte 5,0 i genomsnittsbetyg, sÄ det var att glömma. Lika bra Àr det, för jag tror faktiskt jag Àr bÀttre som lÀrare Àn som lÀkare. Förresten tycker jag att dina privatbullar ser jÀttegoda ut, inte alls brÀnda. Jag hÄller med om att billiga bakformar inte Àr bra! Jag vill ha sÄdana som inte fastnar i bullarna, men bakar sÄ sÀllan att jag hinner glömma vilka det Àr som funkar mellan gÄngerna... Hoppas din vackra dag kommer snart!

Svar: Tack Monnah 😊
Idag var en vackerdag 🌞 Ă€ven om inte solen sken och jag inte direkt vilade mig men jag har njutit av hela helgen đŸ’•đŸŽ¶đŸ’ƒđŸŒ
Danskurs smooth fox med Let’s Dance Tobias Wallin igen đŸ˜ŠđŸ€© tillsammans med min superduktiga Magnus och en massa andra dansare.

Det Àr sÄ njutningsfullt.

I armarna pÄ
Alla möjliga förare bra och dÄliga sÄ
Poppar blogg idéer upp hela tiden ang dans.
Men hinner ju aldrig uttrycka dem i bloggen.

Njöt och tog vara pĂ„ livet gjorde jag iaf denna (vackra) helg đŸ€—

Hoppas mer bloggtid ska komma sÄ
Man NÅGONGÅNG kan fĂ„ dansa i Let’s Dance đŸ˜‡đŸ˜‰đŸ‘«đŸŽ¶đŸ‘Żâ€â™€ïž

Hoppas din alla Helgona helg varit bra.
Ska kika in pÄ din blogg och se om dÀr
Finns nĂ„gon sammanfattning 🍁🍂🕯
Ingela Otter Olsson [BubbElla]