GULDBRÖLLOPs dag ❤️

Hej

Idag firar min mams och paps Guldbröllop ❤️
50 årig bröllopsdag.

(null)

Jag  åkte dit vid lunchtid och började med att leta upp bröllopsfotot 

(null)

och säga åt dem att stanna i köket så gick jag ut på balkongen och fixade.
Jordgubbar och en liten flaska champagne 🥂

(null)

Så satt vi där och skålade.

(null)

Egentligen ska jag och systrarna fira dem på söndag men eftersom jag var ledig (börjar 21.30) så tänkte jag att de skulle få komma ut lite.
Pappa har så ont i knäna och idag fick jag oxå reda på sin ena höft.
Så jag tänkte jag kunde följa med dem ut och skjutsa mamma så blev det mindre belastat för pappa.

Ååååh vad mysigt vi hade ❤️

Mina föräldrar är ju sig själva och inga krusseduller med det.
Fast pappa kom på lite sent att vi kanske skulle klippt och ansat han lite men inte hann vi det inte 😊 då var vi ju redan på väg ner i hissen.

Inte nog med att de har Bröllopsdag utan motorsportdvecka oxå.
Mycket fina bilar cruisar omkring.
Dessutom åkte en massa vitmössade ungdomar runt på flak och spelade tjoade och vinkade och skålade m Mams o paps 🥂🤩🥰💕

Tänka sig att de gör så stor affär av er 50 års dag sa jag så de fixat allt detta.
Glada ungdomar, Flak musik och sång 💕
Härliga studenttider 🇸🇪

Pappa hade kommit på att han ville ta ett kort utanför kyrkan med sig, mamma och mig eftersom vi har ett sådant från bröllopet.

(null)

Jag letade efter något att ställa telefonen på för att kunna använda självutlösaren och gick in i kyrkan. Tänkte låna en stol.
Där fanns en präst, en kantor och en vaktmästare 💕

Jag berättade att de firade 50 årig bröllopsdag och att det var samma kyrka osv.
Förklarade grejen med bilden.
Då fick vi hjälp att fota 🙏🏼

(null)

Sen ville de att vi skulle gå in i kyrkan så det gjorde vi.
Jag sprang före in så gick (rullade) de uppför kyrkgången igen...50 år senare
Medan jag filmade.

Då ropade vaktmästarinnan till organisten/kantorn 
-spela bröllopsmarsch!
...så det gjorde han 🎶🎵🌸🥰
Klicka här för att se och höra ❤️
Inte ett öga var torrt 👁💦
Vi grät mamma pappa och jag 😭❤️

Bild inifrån kyrkan (Karlskoga Kyrka) oxå 

(null)

(null)

Sen lufsade vi ned och tog en paus på Joans innan vi i sakta mak bland fler och fler cruisande bilar tog oss hemåt.

Flera stopp blev det. Pappa behövde vila sina leder.
Så himla bra med sittvänlig kyrkogårdsmur och vilobänkar på vägen.

Letade tryckluft så vi kunde pumpa rullstolen men det hittade vi inte.

Sen lämnade jag mamma och pappa i sittgruppen på Örntorget och trampade hem till mig.

De skulle ladda för sin oxfilé och hasselbackspotatis med rödvinssås och jag ladda inför natt jobb.

Fast nu sitter jag i härlig eftermiddagssolen på min älskade balkong (som jag inom
Några månader ska överge 💔), lyssnar på motormuller och bloggar med er.

Tänker på att jag aldrig kommer fira Guldbröllop och på Mina barns studenter för 1 och 3 år sen 🥂🇸🇪 skönt det är över men vad stolt jag var och är över Mina älskade barn även om jag ibland önskar mera hjälp i hemmet av den som ännu bor hemma.
Till jul tar Linnéa examen från sin utbildning 

TACK för idag Mamma och Pappa ❤️
Så skönt det var att ha er här i stan och för denna utflykt 🙏🏼❤️🇸🇪

Mamma och pappa ❤️  Med sina bröllopsvittnen tillika pappas bästa barndomsvän.

(null)     

Det är av dem jag tjuvat de fina gamla bilderna.
De hade skickat ett grattiskort med dem på. Så fint av dem mamma och pappa blev så glada 🥰

Nånstans i alla flyttkartonger finna även mams och paps egna bilder.

Kramar till er ha en underbar helg 💖


#1 - Lena Book

😍❤️Så fint Ingela blev rörd vilken fin familj ni är. 🌹Kram Lena

Svar: Tack 💕
Kraaam tillbaka 💖
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - HelenaH

Grattis till dina föräldras stora dag 🥂💜

Svar: Tack från dem 🙏🏼💕
Ingela Otter Olsson [BubbElla]