Sol 🌞, bad 👙💩 , golf â›łïžâ›łïž och pussar 💋

Eller om detta inlÀgg borde heta...

10 000 timmar đŸ€”


Hej pĂ„ er đŸ€©


(null)


Jag la ut ett inlÀgg pÄ Facebook i förrgÄr:


"Hade nÄn sagt för tvÄ Är sen att ska vi slÄ vad om att du om tvÄ Är kommer att gÄ ut pÄ en golfbana nÀr det Àr strÄlande sol och trettio grader varmt ist för att ligga och steka pÄ en badstrand....vi slÄr vad om en miljon...


Gissa om jag varit skuldsatt upp över öronen nu isf... 😳


Fast jag har ju fĂ„tt ett par timmar sol och bad pĂ„ förmiddagen 👙👒🌞 och nu ska jag njuta av hĂ€rligt sĂ€llskap sol och vĂ€rme och friska flĂ€ktande vindar đŸŒžđŸ˜đŸŒđŸ»â€â™‚ïžâ›łïžđŸŒđŸŒâ€â™€ïž


Lite golftrĂ€ning för Jasmine  och rehab för Magnus 

Caddie övning för mig...

Hur ska jag klara hÄlla reda pÄ vems klubbor som Àr vems....?


Men lugnt och harmoniskt Ă€r det hĂ€r ❀" 


En fin kvÀll med lite far och dotter umgÀnge med golflÀrande.


(null)



Magnus och jag avslutade den kvĂ€llen med kvĂ€llsdopp i Lunnedet i vacker solnedgĂ„ng och sen kvĂ€llsmat pĂ„ min balkong.


(null)


Men ni förstĂ„r för mig Ă€r det ju sommar, semester och vila med sol och bad. SĂ„ att dra ner pĂ„ den tiden och istĂ€llet Ă„ka ut pĂ„ en golfbana fanns ju inte i Nin vĂ€rld och inte i mina vĂ€nners tankar om mig heller kan jag tro 😊


Gjorde iofs ett par rundor pĂ„ golfbana förra sommaren oxĂ„ men den sommaren var ju liksom annorlunda.

Det var ju liksom supersommaren hela sommaren nu har ju som vĂ€rme och bad möjligheter lyst med sin frĂ„nvaro under min semester.

Ganska fint vĂ€der men rĂ€tt kallt och med blĂ„st och inte mycket badlöngtan sĂ„nt nĂ€r solen kom köndes mĂ€rkligt med golf ist för bad 😊


Men vet ni?

Jo....

Det blev det en svĂ€ng igĂ„r oxĂ„  đŸ’ŠđŸŒđŸ»â€â™‚

En fantastiskt fin kvÀll pÄ golfbanan igÄr.

Vi fick massa sol och vĂ€rme och trivsamhet ❀förutom umgĂ€nge med varandra och motion.


(null)


(null)

Jag rehab och golftrĂ€nade Magnus en 18 hĂ„ls runda.

Eller om han gjorde det sjĂ€lv förstĂ„s 😊


Jag hittade en perfekt banguide och en golf folder sÄ nu var det riktigt superkul att diskutera tillsammans lÀngder och klubbor osv.


Sen slĂ„r ju Magnus sĂ„Ă„Ă„Ă„ lĂ„ngt och högt đŸ€© och vĂ€lplanerat jag Ă€r helt förundrad.

Jag tittade helt fel efter nedslagsplatser đŸ‘“đŸ•¶


(null)


En boll i ruffen 😳


Min plan Ă€r att trĂ€na honom 10 000 timmar sĂ„ snart som möjligt! 😇😋


Vi sĂ„g filmen 10 000 timmar hĂ€rom kvĂ€llen och det Ă€r sĂ„Ă„Ă„ bra förstĂ„r ni. För pĂ„ 10 000 timmar kan man bli proffs i vad man vill.

I filmen handlade det om att bli fotbollsproffs. Huvudpersonen 

SĂ„ om jag ser till att ge han möjlighet att trĂ€na 10 000 timmar - 8 tim per dag, 5 dagar i veckan, 50 veckor om Ă„ret i 5 Ă„r (utrĂ€knat enl Peter Magnusson i filmen). 


SĂ„ som jag ser det borde jag redan om 2,5 Ă„r med trĂ€ning 8 tim per dag (eftersom han redan Ă€r superduktig) eller om 5 Ă„r om han vara trĂ€nar 4 tim per dag... kunna kamma in vinster pĂ„ hans framgĂ„ngar đŸ€© đŸ˜‡đŸ„‡ och samtidigt ligga pĂ„ en solstol och dricka paraply drinkar och ta helikoptern vart jag vill... typ... det mĂ„ste ju finnas en helikopterplatta 🙃😉😁


Eller sĂ„ kan jag tjĂ€na en hel massa pengar oxĂ„ som Caddie proffs om jag oxĂ„ kĂ€mpar men jag lĂ€r nog behöva ytterligare 10-15 Ă„r till min trĂ€ning jag đŸ˜‡â›łïžđŸ“–đŸ“ˆđŸ“Š


Hur som helst (planer och fantasier ska man ha đŸ˜‰đŸ€©)


Jag lĂ€rde mig en hel massa idag (tyvĂ€rr har jag lite av en teflon hjĂ€rna sĂ„ nĂ€sta gĂ„ng fĂ„r jag nog börja om igen..)  och förutom allt fajtande med flĂ€ckflugor som Ă€lskade mina knĂ€veck och Magnus huvud sĂ„ var det en hĂ€rlig runda pĂ„ drygt 4 timmar nĂ€rmare 5 som fick som jag ser det helt toppen.

De flesta bollar sköts eller det heter slogs precis enl plan.


(null)



-3 blev slagen jÀmfört med par pÄ 17 hÄl.


4 birdie och en boogie (jag börjar fĂ„ koll pĂ„ en del termer đŸ˜‹đŸ‘đŸŒ


(en 4 par bana eller ett hĂ„l , 14:e hĂ„let, fick vi trassla pĂ„ och lĂ€mna ofĂ€rdigt sĂ„ rĂ€knade bort det. SĂ„ slapp bakomvarande grupp vĂ€nta pĂ„ oss... men helst hade Magnus velat spela om hĂ„let nĂ„gra gĂ„nger...)


Jag rĂ€knar bara 17 hĂ„l i protokollet eftersom det var trĂ€ning sĂ„ Ă€r det helt ok.


Miljön Ă€r ju dĂ„ hĂ€rlig sĂ„Ă„Ă„ vackert đŸ„° jag bara njöt.


(null)


(null)


(null)

(null)

Sen lĂ„g jag ju pĂ„ mage bortikring och fotade 😇 greenerna Ă€r alldeles fuktiga sĂ„ blev svalkande det oxĂ„.

Barfota promenad pÄ greenerna Àr sÄ skönt kortklippta mjuka som heltÀckningsmattor men fuktiga.


EfterĂ„t tog vi ett skönt kvĂ€llsbad innan vi Ă„kte hem och tog nĂ„got kallt och gott pĂ„ balkongen đŸ„‚


Jag vet inte golf Ă€r nĂ„t för mig som spelare för fokuset och koncentrera pĂ„ detta vis vet jag inte om jag klarar men putta eller "kasta nĂ€rmast hĂ„let" pĂ„ puttfĂ€ltet Ă€r bra övning och det kliar i kroppen att testa lite mer men kĂ€nns lite pinsamt att stĂ„ dĂ€r pĂ„ trĂ€ningsfĂ€ltet och slĂ„ bollar innan man har nĂ„n koll alls.


FÄr nog smyga dit en folktom morgon eller kvÀll isf och trÀna sving.

Men för ca 8 Ă„r sen sa mina buggtrĂ€nare att gör si... gör sĂ„... handlade om att röra kroppen till

Musiken... pÄ olika sÀtt.

Jag tyckte det kĂ€ndes lika pinsamt som att försöka svinga golfklubban nu.... men nu gör jag de saker ( eller likande) som de sa i bĂ„de bugg och fox utan att ens reflektera... tvĂ€rtom kĂ€nns inte som om jag dansar till musiken om jag inte gör dessa.


SĂ„ nĂ„gon dag kanske jag skulle kĂ€nna mig bekvĂ€m i golfen oxĂ„ men jag trivs som sĂ€llskap och pĂ„ caddie trĂ€ning 😊


Idag blev det sol och bad istĂ€llet med min son Pontus, min lillasyster Emma och Erik och Abbe i Nora.


(null)



(null)


Första gÄngen jag badar hÀr.

RĂ€knade pĂ„ hitvĂ€gen och jag har badat i fem olika sjöar Ă€n sĂ„ lĂ€nge denna sommar 💩👙

Alkvettern,VĂ€nern, Möckeln, SörĂ€lgen och idag Nora sjön😊


Vi avslutade med Noraglass 🍧


(null)


(null)


Hm... missade ju flera trĂ€nings timmar av de 10 000 idag men Magnus kanske körde nĂ„gra pĂ„ egen hand.


SĂ„ fĂ„r jag kanske börja rĂ€kna ner pĂ„ mina egna 10 000 😉

Eller planera hur jag ska serva honom bĂ€st đŸ˜Šâ›łïžđŸ„‡đŸŒđŸŒâ€â™€ïž10 000 timmar gĂ„r fort 😇😉


Meeeen varför pussar i titeln dĂ„... 💋😋?


Jooo man kan ju inte springa runt och vara kör och galen nÀr man ska trÀna ett proffs utan fokusera pÄ mÄlet.

Glömde lite det förra Ă„ret men nu fokuserade jag ordentligt pĂ„ att inte pussas men tydligen fick man pussas pĂ„ trĂ€ning 😍💋 sĂ„ blev ett par pussar 😃

nu funderar jag att ha dwt som en morot 😊 om du spelar bra blir det en puss för varje slag du "sparat" 💋 birdiesar eagles osv â˜ș


NĂ€ nu börjar jag fĂ„ nackspĂ€rr behöver vĂ€nda framsidan mot solen 🌞


(null)


Bild frĂ„n golfbanan igĂ„r â›łïž


(jag hade gjort en hel del flera reflektioner och bollanden ang bla caddiens vinstpengar nĂ€r spelaren vinner 40 miljonen pĂ„ em mastertĂ€vling, info om filmen tex mm i inlĂ€gget men helt plötsligt blev det "lagg" och jag hade ju inte sparat sĂ„ ni fĂ„r hĂ„lla till godo.

Synd 😞

Hade som vanligt glömt att spara och det autosparas inte pÄ telefonen)


3 Ledig helg sĂ„ blev mjukstart efter semestern och nu önskar jag Magnus lugn jobbstart imorgon sĂ„ vi orkar med dans och mera golfrehabtrĂ€ning denna vecka.


PĂ„ fredag tĂ€nkte jag hinna med sjĂ€tte sjön 💩💩💩

Torrvarpen.


Ha en (sjön)skön vecka fina ni đŸ€—

Kramar

FrĂ„n 

CaddiElla

â›łïžđŸŒđŸŒâ€â™€ïžđŸ„‡


Laddar för10 000 timmar 😉😇