Min mammaängel i himmelen ❤️

Sitter på min säng och tårarna rinner 😢💔

 

Mams dyker upp i tankarna hela tiden.

 

(null)

 

 

Även att jag väldigt ofta de senaste... har tappat räkningen på hur länge... åren..? som jag inte alls var överens med henne om hennes val i livet... vilket jag ju fortfarande inte är... 

 

Så egentligen kanske jag inte ser henne som en ängel i varje val hon gjort men nu har hon fått flytta till vår änglasyster Maria efter 44 år av saknad. Där får de flyga omkring tillsammans på de fluffiga vita molnen. De vita fluffiga molnen man ser när vi flyger...  även om jag inte ännu sett skymten av en enda av alla mina änglar där uppe 👼🏼

 

Ibland tänkte hjärnan en tanke till mamma... som inte var så snäll...  även munnen uttalade det till henne några gånger... jag kände mig som den elaka dottern... men i hjärtat var och är hon ju fortfarande min mamma ❤️

 

(null)

 

Trots mina frustrationer och förtvivlan i vissa stunder så har jag ju haft en mamma med så stort hjärta och omtanke för mig mina systrar, pappa, barnbarnen, mina vänner och all familj, forbollstjejerna på den tiden, alla simhoppsbarnen och så många flera genom åren. 

 

Alla varma kommentarer  på Facebook och Instagram från er som känner och känt mamma (och pappa 💙) väcker även så

Många fina minnen i mig.

Minnen som suttit på en liten pinne men ramlat lite ur minnet bort. 

Poppar upp nu ❤️

 

(null)

 

 

Det var nog tur att jag ställde in min jobbnatt inatt.  För att samla ihop mig och bli klar i tid f att gåtill jobbet är en omöjlighet när jag vankar o vankar och inte lyckas färdigställa en endaste tanke...  till praktisk handling 🥺 hur skulle

Mina kollegor orkat med mig?

 

Här insåg jag att det blev för långt för ett FB inlägg utan konverterar till ett blogg inlägg

 

Nu ska jag samla ihop mig torka tårarna och åka till min kärlek och fira jul med hans familj.

 

Imorgon blir det med min.

 

Dagarna kastas vi mellan glädje och sorg.

Med avsked, planering mm för mammas dödsfall.

Linneas examen

Magnus operation

Pontus rättegång 

Pappas fläck som akut opererades och väntar på besked.

Julfirande

 

Önskar att 2020 blir ett enklare och lugnare år ❤️

 

Mamma har en minnessida på Fonus

Kika gärna in där:
 
https://www.facebook.com/626562998/posts/10157707885137999/?d=n

 

 

Istället för dödaannons valde vi att skriva på Facebook:

 

Den 19:e december lämnade vår mamma, svärmor, mormor och framförallt pappas älskade livskamrat, i nöd och i lust, oss i stor sorg och saknad.

Hon var hemma med pappa, Lollo, vid sin sida när

hon hämtades av vår änglasyster Maria ❤️

 

Sov gott älskade mamma, svärmor, mormor och hustru ❤️

 

Önskar 

Ingela och Magnus

Petra och Gunnar

Emma och Erik

Barnbarnen

och

Lollo 

 

 

 

❤️ Vi älskar dig ❤️

 

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

 

Tack allesammans för era omtankar i vår sorg.

Nu ska vi allesammans fira jul och ha en skön och glädjefylld sådan hoppas jag 

❤️

 

#1 - Iréne och Sten

Du är duktig på att skriva, hoppas ni får en så bra jul som möjligt.

Svar: Tack moster Irene och Sten ❤️
Så här långt så är den bra trots allt.
En del tårar rinner över då och då.
Hoppas er jul oxå är bra trots allt.
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - HelenaH

Beklagar 💕

Svar: TACK ❤️💔
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#3 - Anonym

♥️ Har inte orkat läsa ditt inlägg förrens idag... 😥 så fint skrivet ♥️ Massa kramar från lillaste syster ♥️

Svar: Tack Emma 🙏🏼 massa kramar tillbaka ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#4 - Monnah

Men åh, vad säger du?! Jag vet att du hade ett komplicerat förhållande till din mamma, men mamma är mamma. Jag hoppas att ni kan få en fin tid trots allt medan ni minns och förbereder för begravning. Stor kram!

Svar: Tack ❤️ Saknaden är alltid där på så många sätt. Samtidigt som en känsla av lugn för pappas skull infunnit sig. Mamma är alltid mamma som sagt ❤️ Tack Kraaaam
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#5 - Anonym

Så fint inlägg om din mamma och tankar lir rörd i samanhanget kram❤️🌹

Svar: Tack ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]