Sonen 20 år idag ❤️


Hej på er 🎈🎉

Idag firar vi min son som fyller 20 år.

(null)

Hur firar vi dagen idag då?
Jo lugnt och skönt 😊
Inte ett besök här idag.
För Magnus räknad inte som besök han hör ju hit ❤️

Vi sjöng för Pontus imorse och han fick kaffe och frukost på sängen.
Presenten fick han igår eftersom vi firade han då.

(null)
( Enmas bild)

Sannolikt var detta sista gången jag fick göra detta för honom eftersom han sannolikt flyttat hemifrån till nästa år.
Märkligt dessutom eftersom Linnéa inte heller är hemma.
Hon kommer skriva sig i Säffle nu.

På något sätt blev denna frukost lite halvdan eftersom jag räknade med att han inte skulle vara i skick för mysfrukost idag.
Men han var inte ute och firade med kompisarna igår som jag hade trott så han låg inte däckad idag 😊
Inga uppstekta pannkakor eller våfflor som annars är stående på födelsedagen.

Som sagt så firade vi Pontus igår med min familj. Fast hälften kommer imorgon kväll - Mellissyster med familj medan minsta syster m familj och morfar var här igår då.

Hm...
Jag missade helt ta kort på gästerna och på de superfina smörgåstårtorna.
Missade foto allt möjligt 😳
Men bordet innan gästerna kom iaf 😊
(null)


Ska se om jag kan får en ok bild på smörgåstårta resten av USA tårtan. kyckling med curry.
Köpte smörgåstårtorna på smakbiten och de var supergoda 😀

Jo en halv Ok bild på en mörk balkong på en lite misshandlad smörgåstårterest då blev det...
Med blixt... 
(null)

Pontus önskade inte tårta eftersom det liksom blev tårta på
Tårta så
Vi körde enl hans önskemål morotskaka 😊
Nyttigt eller hur...
Hm eller inte...
Mycket smör blev det 😊

(null)

(null)

(null)


Presenterna blev pengar av mormor och morfar,  presentkort på IKEA av mig och Magnus, Linnéa och Adam + en bilvårdshink och småplock till köket.
IKEA presentkort av lillmoster Emma
m familj oxå.

Han blev så nöjd så verkade det som han har ju köpt en så fin bil att vårda så super bra m
Bilvård oxå.

Jag har bilvårdat min bil idag oxå.
Skulle testa en sån där G.D.S station... för första gången men det är sååå läskigt i automat tvätten .
Ja ni vet väl precis vad jag menar... GDS...

Tänkte ta den nya borta vid rusta o Biltema men jösses vårsolen och vårvärmen lockar...
Där var lång kö.
Blev bara tvungen att besöka mina förbjudna affärer...

Biltema... 
(null)
Kallavfettning, fönsterputs, tvättservetter...
Den avfettningen var sjukt bra 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼
Tack Gunnar för tipset.

Koll på GDS tvätteriet...
Näej fullt fort och kö...

Rusta... 
(null)

Blev bara tvungen att köpa några fler solcellslampor. De blev så mycket läckrare att samla dem i klasar än hänga dem en och en.

Ännu mera kö...

och Dollarstore...
(null)
Snygggummihanskar 😍

Ännu mera kö...
Hm...
Funderar på att ändå åka till en tvätthall men vill ju njuta av vårsolen lite till.
Så åker till Rosendal och testar där.
Ledigt!!!
Tjoho!!!

MEN HUR GÖR MAN!?!!!
En hjälpsam yngling guidade mig i kodköp och sen klurade jag en del och kom på det 😊

Kunde tvätta i lugn och ro 👍🏼

(null)
Smutsig bil...

(null)
Avfettning börjar göra sitt jobb

(null)
Före...

(null)
Samma yta... efter...

Jag blev nöjd med resultatet men tyvärr når jag ju inte upp mitt på biltaket så lite matt där..
Så några missade fläckar så får ta en omgång till.

När jag kom hem upptäckte jag... 
(null)
Sista dagen idag på idrottsrabatten så skulle åkt till tvätthallen men det var värt extra kronorna  i vårsolen 😊

Utnyttjade Elgigantens idrottsrabatt idag iaf köpte ett par hörlurar vilket ju alltid går åt när katterna älskar att tugga på dem.

Shoppingen på Elgiganten ingick en solig promenad  i eftermiddags. 
Passerade denna nostalgi kiosk för mig.

(null)

Min farmor jobbade i den när jag var liten. Jag var med henne där ibland då jag var mycket liten jag minns bara att hon jobbade och sålde godis.
Mamma har berättat att jag fick äta så
Mycket skumbananer jag ville. Åt tills jag kräktes...
Kan bero på det att jag inte nånsin i mitt minne kunnat äta skumbananer eller det minsta bruna vanliga bananer...

Jag brukar promenera förbi ett ställe med dagverksamhet och fånga pysselideer och idag fanns flera fina men för avancerade för mig.

innan promenaden städade jag kylskåp  och sorterare ett skåp så jag har gjort nytta idag oxå. Pantat en hel säck 128:-

Vi trivs rätt bra Pontus och jag att fira födelsedagar i lugn och ro... göra vad man vill och ha stök och gäster på andra dagar.
Så han har kollat tv och spelat dator och jag plockat med mitt.
Men vi har fikat och ätit tillsammans.

Våra olika födelsedags matval...
Fast jag erbjöd han restaurang besök. 

Pontus 20 års middag idag 🎈🎉🎁
 -Ska vi gå ut på restaurang och äta? jag bjuder 😊
-Näe...

-Nähä...? Vad vill du ha hemma då? Ska jag laga nån favorit?

-Näeäää.... jag vill ha pizza...

-Oki då äter vi på pizzeria?

- Näee...

- Äter hemma mao?

-Jao...

Min son är inte jätte talför men för 17 år sen sa han bara ÖÖÖÖH och pekade ❤️💙

Jag passade på att utnyttja idrottsrabatten på Pizzeria Montana, sista dagen även där 😊... 

sushin betalade jag med panten.

Den mesta av panten kom från Pontus rum

Jag sa:

-DEN som pantar får pengarna! Så....?!?! Ska du panta?

Nähej inget svar så jag gjorde det.


Mitt val... mums 🍱

(null)


Pontus val 🍕
(null)


Köpte ny idrottsrabatt idag som gäller från imorgon 😊

Kommer väl jaga runt sista dagen i höst oxå 😉


Förresten mindes precis att jag oxå blev firad igår 💜


(null)


Fick ihop m denna god ost, knäckechips, salmiak kola mm inköpt på Ekmans på torget.

Så sverigelotter med 25:- vinst samt denna glada kyckling.
Som Missie the flower lover putsar så fint i kanterna 😊🐥🐤🐣

(null)

Nej nu dax att sova.
Har en lång dag framför mig imorgon och kanske viktig för framtiden.

Kraaamar till er där ute 🤗

Och Pontus verkar nöjd med sin dag om ni undrar 💙