BubbEllas weekend ❤️

Hej på er 💕
 
Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag ❤️
 
(null)
 
 
Åkte till Grythyttan i fredags direkt efter postat inlägg.
Väl där så inköptes en kula jordnötsglass till
Mig och en Chokladkula till Magnus på Neeringsglass MUMSIGT 😋
Efter det mot Hällefors för att fortsätta renovering av lägenhet.
 
Kvällsmaten blev en  god kebabrulle från Pizzans hus, kik på Let’s Dance och sen snabbt i säng.
Vi skulle upp tidigt lördag för besiktning av Magnus bil i Filipstad och sedan till Örebro för att handla skor och kläder med mera bland annat till minnesstund och urnsättning på fredag.
 
Jag behövde inte med och besikta bilen utan kunde relaxa, fräscha och plocka i lugn o ro.
 
Vi hämtade Jasmine i Hällefors och såååå mot Örebro både City och Marieberg.
 
Jag hittade en enkel och fin klänning på Vero Moda och  supersnygg byxdräkt på Cassels men tror ändå klänningen kändes enklare och mera "lugn" till den fina men sorgliga stunden vi ska ha på fredag ❤️❤️❤️
 
Magnus blev så snygg i sina kläder och skor 😍. 
Med solisar 😎 på var han som hämtad ur Bodyguard 😉.
 
Jag behöver köpa en bolero kofta oxå.
Tänkte inte på det i lördags... även om jag provade en.
En vit... tror det blir bra till svart klänning och svarta skor. Det är ju vår.
Får ta en sväng till Cassels och göra det på onsdag på väg till Stockholm.
 
Frågan är om jag ska ha svarta eller naturella strumpbyxor? 
 
Visst är det märkligt...
Jag provade skor och köpte... i lördags efter flera timmar trampandes runt på stan och gallerian.... Då passade de så bra...
Hm...
Märkligt att när man sovit en natt och sätter på sig dem igen så passar de INTE alls 😳😳😳
 
(null)
De här passar bäst iaf...
Ballerinorna klämmer hemskt 😳
 
Klämmer här och trycker där.. skaver och är obekväma...
Hur kommer det sig?
Ska inte fötterna vara svullna efter en massa timmar på shopping...
De ska ju vara smärta (smärta har de ju iofs ) och fräscha på
morgonen??? Eller?? 
Eller är det nåt nytt fenomen efter 50...?
Tjocka svullna + enormt ömma på morgonen... vill ju knappt gå på dem... 
så känns de iofs på mornarna men tänkte att de borde vara svullnare på eftermiddagen efter allt trampande. 
 
Blev en dyr Örebro shopping med alla möjliga affärer och utifall att jag behöver.
 
Dessutom gick mina favoritskor sönder igår eftermiddag, typsikt .... så skulle behövt köpaett par  likadana till.
Stod i lördags och tittade på ett par rosa men hoppade över dem men får nog bli rosa OCH svarta om jag ändå svänger förbi på onsdag. 
 
Köpte nytt spel oxå  🤩 längtar efter att få spela men behöver ju vara minst 4 och det är vi inte jätte ofta nu ju utan en massa planering.
 
(null)
 
Nog om shopping.
 
Igår blev det mer lägenhets fix.
 
(null)
 
Jag tog på mig att fortsätta mitt städa/tvätta fönster med tillhörande plåtbeklädnader på utsidan... jösses vad aljer och moss-lava det var.... man  kan undra när han som bodde innan gjorde nåt sånt senast... nånsin...?
Tre hinkar vatten per fönster... 
 
(null)
 
Fint blev det 
 
Började även fräscha upp på balkongen.
Där blev jag väldigt fundersam. Den är ju inglasad mycket stor och fint inglasad balkong sån där man är lite avundsjuk på. 
Som på skoj kallas pensionärskuvös. Nu förstår jag varför men jag förstår inte varför en annan sak.
 
OM man bygger en inglasad balkong med delade fönster i glidskena... varför går det då inte skjuta dem åt sidan!?!?!?!!! Den är ju verkligen inglasad!
På varje sida kan man öppna ett glas parti på ca 30 cm sen skjuta med de andra två.... men öppningen blir aldrig större än ca 30 cm 
Framåt en stor framsida är flera glaspartier men de går att få en glipa på 1 cm....
 
Det blir ju inte mycket till ute- känsla- på -balkong...? 
Det blir mer "ute" att sitta i vardagsrummet och öppna alla tre fönstren.
 
Jag varför sätter man inte en hel front med ett glasparti ist för flera små glaspartier utåt/framåt om man ändå inte kan skjuta med dem?
Eller var där nåt jag missat?
Där var inga "omlottskenor" iaf att skjuta ihop fönstren på bakom varandra.
 
Balkongen är för övrigt stor och fin och kommer bli supermysig  när den är möblerad och klar.
Man kan dock inte ta ut för stora möbler för dörren är trång och man kan INTE lyfta möbler över räcket eftersom det inte går att öppna...?! Isf får man bära ut platta paket och skruva ihop.
Inga korgmöbler där inte.
 
Jag kan inte heller putsa fönstren på utsidan eller rengöra räcket på utsidan framåt...
Märkligt men kanske sköts av en fönsterputsare firma? 
 
Nu känns min mycket mindre balkong med kompostgaller helt plötsligt mycket öppen 😊
Så nu kan jag näta in min balkong lite till 😊
Nog om mina balkongfunderingar.
 
Lägenheten kommer hur som helst bli fantastiskt fin och Magnus m familj ❤️kämpar så fint tillsammans för att få den klar och fin. När det sen blir sommar allt är flyttat och klart kommer de sannolikt känna sig rätt rastlösa när de grejat 4-5 månader på det mesta av deras lediga tid där och sedan helt plötsligt klar...
 
Tur jag inte köpte den fina lägenheten med renoveringsbehov som jag tittade på för då hade han nog sagt upp mig 😭😳 PUH vilken tur.
 
 
Vi  tog "ledigt"’på söndag eftermiddagen efter en fantastiskt god persiljejärp lunch hos svärmor och gick på en promenad i skifferbrottet i Grythyttan.
Sååå vackert ❤️ Grythytteskiffer i långa banor eller mera i långa åsar och djupa brott 😊
 
Bilderna får tala för sig själv.
 
Funderar på... är det en skifferklippare....😇?
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Därefter hemåt till Karlskoga för handla ( tur MAXI har öppet till 22, matlådefix (maten klar 22....) , starta igång tvätten som nu torkar.
 
Här sitter jag på min mycket luftiga balkong och dricker kaffe och bloggar med er 😉
 
Ska skynda mig bli klar tömma, disk, tvätt och kattlådor. Därefter jobba ikväll.
 
På onsdag bär det av mot Stockholm och lite mor o dotter umgänge. Vi ska köpa hennes bildskärm på torsdag och ta oss hemåt igen 💖
 
 
(null)
En årets förstastrandpromenad 
 
Ha en skön dag 🌺🌸🌼
 
Kraaaamar 🤗