32 år innan man begriper...

Tänka sig... 🤔


Jobbat inom vården i drygt 32 år med gymnasieåren.

Schema med vardagar helger dagar kvällar nätter...


(null)



Stormtrivs med mitt jobb och arbetstider oftast ❤️


(null)



MEN har sååå dåligt samvete när jag slösar bort en förmiddag innan kvällstur med att sova och att inte göra så mycket nytta.... 


Idag när jag vaknade alldeles för sent... hamnade i soffan med kaffe, Malou och katterna... lite Word feud med Aino.


Så knackade samvetet på igen.

Skyndade mig sortera återvinningen och tänkte rusa iväg m den....


Bestämde mig för att ta den och mera grejor imorgon till tippen ist när jag är ledig på dan inför nattpasset då...


I duschen nyss inför kvällspasset på UVA kom jag på...


HALLÅ!?!?!!!! INGELA!!!!! 

Dina förmiddagar är raka veckors arbetande människors kvällar!!!


Att du sov länge är varianten av att lägga sig tidigt...


Sällskapet m Malou kaffet och katterna var deras kvällar i soffan...


Mina lediga dagar mitt i veckan är icke helgarbetande människors lediga helger...


Att det ska ta 32 år och en hel massa dåligt samvete och stress att göra nytta innan insikten slår mig... närmare pension än debut i arbetslivet...


(Fast jag som inte har så många helglediga kvällar vill helst inte göra nån nytta alls på lediga kvällar så jag måste ju hinna det på förmiddagarna innan jobb iofs...

Då vill jag ta vara på livet med skojiga saker 💖) 


Ooops nu blir det bråttom och bilen får nog ta mig till jobbet ist för apostlarna.


Mascara på snabbt och iväg skynda skynda skynda....


Blev visst ett blogginlägg av detta 😊 


(null)



Kram allesammans nu rusar jag till mitt jobb 💉🌡🌸


Och vad bilden ovanför handlar om kanske jag hinner berätta imorgon?