Kilopris på denna lekamen?


Sitter här och funderar...

(null)

Jag  har anmält mig till ännu ett "viktminskningsprogram"

Hur måna varianter har jag testat genom åren? Hur mycket pengar har jag lagt på de kilon jag släpar runt på... eller de kilon man bantat bort som kommit tillbaka igen?

Min duktigaste omgång var 16 kilo på en höst... pulverdiet...
Jag höll  det länge.
Minsta systern håller det än.

Viktväktarna... (x flera)

Egna varianter 

(null)

Med denna metod hoppas jag på... att dessa ben kan bli pigga och glada igen...
(Just nu har de ont överallt och känns tunga som bly av ovana av dans... (dansgolvet på brunnsparken har ny beläggning... aj aj aj vad det sliter) och snöiga promenader jag tvingat dem till sista veckorna. 

Känner mig just nu himla trist stor gammal (kroppsligt styv stel och smärtsamt) och klumpig.

Inte bara för att jag gott upp i vikt utan det är något med måendet , livet som bråkar, så humöret är inte kompis med mig så känslan blir ännu mer missnöjd med mig själv.

Flåsar som en blåsbälg när jag buggar... inbillar mig att föraren får släpa mig fram...

(null)

Denna metod inkluderar träning och träning mår man ju bra av på många sätt <3
Träningen innebär att vi provar på många varianter så kan man hitta de som passar oss peronligen bäst.

(null)

Weight trainer på gymmet.
3 månader med PT i grupp med Coachning i möten varannan vecka och i träning varje vecka.

Så nu håller jag tummarna att jag ska bli lite nöjdare med mig själv.

Få träningen att bli en del i vardagen något som blir en spontan aktivitet som jag vill.
Att energin återkommer och latmasken rymmer.
Dessutom krympa ner i alla mina klänningar i garderoben så de passar/passar bättre på dansbandsveckan i Malung i sommar.

Så önskar jag att jag kunde hålla i detta oxå.
Fortsätta motionera och hålla vikten om jag lyckas minska.

Imorgon är det första mötet med coach och grupp så spännande.
Den respons jag fått från andra är att det är såååå kul.

Håll tummarna för nu ska kossan ut ur båset och en vältränad travhäst (snart 50 år) ska stå där 😉
Frågan är dock HUR mycket pengar har man egentligen lagt ned på dessa kilon jag bantat bort genom åren...?

Eller jag kommer lägga på de kilon jag tränar/äter bort denna gång?
10 kilo blir kilopriset ca 750:-/kilo
Skulle aldrig köpa en julskinka  m tjock fettkant till det kilopriset...

Målet jag har är 10-15.... 
(null)

-15kg då hannar jag precis i övre BMI godkända och hela garderoben blirnog för stor... en annan gång fick jag nästan identitetskris då när min bak-else försvann... Whoopie-rumpan...  men den finns ju iofs där alltid :-)

Ska göra vägningen imorgon iaf och få kroppsinnehållet analyserat.

Ska bli så spännande 

Lycka till och peppning till mig själv 
Och en massa peppning från er oxå hoppas jag på.

Kramar från mig <3




#1 - Per

Du flyger fram som en vante när man dansar med dig! 😁

Svar: Du är snäll du 😀🤗
BubbElla/Ingela

#2 - Maria

Jag behöver också träna, men i syfte att få till lite muskulatur i rygg och mage så jag ska få det lite lättare i den sjukdom jag har. Men heja dig, det kommer att bli bra det här :)

Svar: Hoppas jag oxå 👌🏼
BubbElla/Ingela

#3 - Anonym

Finns bara ett bra sätt att hålla vikten äta efter hur man rör sig räkna ditt kaloriintag kolhydrater och proteiner inte svårt en våg en tabell och röra sig med det man tycker är kul .Prova 1 månad utan att fuska.Kram.

Svar: Himla bra tips TACK :-)
Nu ska jag komma igång och röra på
Mig och räkna intaget.
Tanken är att fortsätta med det sen alltihopa.
Kraaaam
BubbElla/Ingela