50 + modell

Hej

(null)

 
Min dotter Linnea går ju fotoskolan Stockholm och studerar Bildbehandling och blir då retushör.

Förra veckan berättade hon att fotostudenterna skulle ha ett foto uppdrag där de skulle ha en modell som var 50 plus...

Vilken tur att jag fyllt 50 för nu då 2 veckor sedan så jag hoppade nästan jämfota ja ja ja 🤩🤗😇

(null)


Det är ju såååå kul med fotografering.
Jag älskar att komma med idéer och tips till Linnéas fotograferingar.

De är ju inte så ofta längre eftersom hon mest  "tuschar" bilder numera.

Nu är det en av hennes väninnor från fotografklassen som behöver en modell 🤗 meeee 😇 blev det 🤩 Hon var en av de söta tjejerna som skickade vykort från Barcelona till mig 

Så nu sitter jag på tåget mot Stockholm 🚋
Från Örebro.

(null)


Åkte först buss mellan Karlskoga - Örebro.
Kan säga att den busschauffören skulle behöva gå på charmkurs. 
Fast de som åker med bussen dagligen kanske förstår han...? Jag som bara åkte idag tyckte han var hemskt arrogant.

När jag klev av i Örebro så hann jag bara ur bussen så log människor mot mig hälsade och var sååå trevliga.
Gissa om jag blev fundersam... 🤭🤔
Hade jag glömt klä på mig? Sminkat bara halva ansiktet? Toapapper i öronen...? Läppstift kring munnen?


(null)


Näe såg inget... 
Själv har jag som en grej att hälsa och bekräfta människor jag möter så blir jag misstänksam när nån gör så mot mig... mysko faktiskt. 

Jag har jobbat två nätter och känner mig rätt trött skrynklig och svullen.
Men ändå ska det bli så kul.
Slutade lite tidigare imorse så fick ihop en extra sömntimma.
Vaknade dock 09.40 och trodde jag sovit i 5 timmar.

Packat....
(null)

(null)

Skulle bara packa några 2-3 ombyten.
Modellandet handlar inte om reklam omnigraffle kläder så jag står för eget smink frisssnde och kläder.
Hur Moa fotografen tänker och ev rekvisita märks när jag kommer.
Linnea hade dock hört att det var svartvitt och inspirerat av Irving Penn

Sökte på nätet och bland de första bilderna jag såg var naken bilder...
Inte för att jag är helt främmande för naken fotografering om man får skyla de intimaste kroppsdelarna och fulaste valkarna... 

(null)
Ett smakprov av svartvitt halvnaken rumpa fotat by My self haha helt oseriöst 😎

Fast en del bilder jag såg var rejäla knubbiga och valkiga magar ( precis som min egen) och ordentliga "buskage" ( inte precis som jag)

Sen såg jag vackra skylda nakenbilder... vackra porträtt moderna och typiskt 30-40 tal mm

Även mera vad säger man produktfoton... stilleben? 

Så nu är jag nyfiken vad ska detta bliva månne...?
Har en hel hoper klädbyten som sagt...
#Lillaväskan packad för #femtioplus-aren

Får skriva och berätta i efterskott.
Kanske Linnéa kan ta någon händelsebild?

Jag tränade redigt med Weight Trainer gruppen i måndags så träningsvärken är rejäl...långt till golvet är det.

De två bilderna nedan  har jag " lånat" av Sofia vår PT 💪🏼🤩🙏🏼
(null)

(null)

(null)

Så sjukt svettiga var vi heeela gänget 🏋🏻‍♀️💪🏼
Tyvärr har vi bara nästavecka kvar oxå. Det är sååå kul tillsammans 😊 får som jag skrivet tidigare ha egen disciplin 😬

Så frissade jag mig igår. Slingor för att bli mindre råttfärgad i huvudet till fotograferingen men även inför våren och sommaren.
(null)

Klippningen så nu känns håret så fräscht och inget fnoskigt när jag åkte hemifrån. Nu är det frissigt iaf av torrheten i luften.
Så skönt att hå och skämma bort sig hos frissan. Min danskompis Britt-Marie hade som harmoni på sin salong igår 💕
Så skönt att sitta där.
(null)

Jag är allt lite nervös.
Fast jag har ju modellat förut när det var såmodernt med "fotomodell för en dag" för typ 8 år sen.
(null)

(null)

Vi åkte till Göteborg jag Emma och Gunilla ❤️📷 och hade så kul 😊

(null)


Det som jag kom på er så bra med sån här fotografering som jag ska göra idag är ju att de kan tuscha bort saker på bilderna. Gömma liksom verkligheten.
Medan vi lekmän fotar och visar den " nakna" sanningen.... iofs har vi ju en massa fina filter att ta till och gömma oss bakom 🙏🏼🙃 så
Naken sanning är det verkligen inte 😊

(null)
Filter gömma 😉
(null)
Utan filtergömma 😎

Det ska bli mysigt att träffa Linnéa oxå och bo hos henne.
Imorgon när hon åker till skolan ska jag göra stan lite innan tåget går hem.
Kanske en bikini som det står Ingela på gömmer sig i nån stockholmsbutik?
Behöver en ny till min Rhodosresa om en månad.
(null)

(null)

Så fyller ju Pontus 19 på lördag kanske hittar en födelsedagspresent till han oxå ?

Nu postar jag detta och så fortsätter jsg nedmontera " gästblogg" till Linnéa som ligger i arkivet och väntar ❤️

Uppföljning kommer 😊😍
Ha en härlig dag 🌞







#1 - Leo

Massor av snygga bilder!

Svar: Tack 😀🙏🏼 lite filterbilder. Filter är bra för tanter 50 + 😇
BubbElla/Ingela

#2 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Så kul att du ställde upp och var modell för Moa. Hoppas du trivs bra här i Stockholm när du är på besök och sjukt fin bild på dig och Linnéa!! <3

Svar: Tack Beatrice 💕 Det var kul att testa men tyckte nog stt jag såg väldigt morsk o seriös ut på de bilder jag såg men det var väl liksom lite meningen 😊 Vi tog några glad bilder på slutet.
Visst är det en fin bild på oss 😍
Vi har trivts med mongolisk barbeque precis 😊
BubbElla/Ingela