Mina barns tankar om sin mamma <3

 
 
Upmaningen på facebook...
 
 "Kopiera, fråga dina barn och skriv exakt så som de svarar"
 
Tänkte att det kanske kan passa att blogga om.
eller egentligen var det Linnea som sa gör det som ett blogginlägg mamma <3

Inom parantes en och annan liten tanke från mig....
 
Älskade ungar <3

Linnea 19 år:
 
 
 
1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- oj vad svårt...jobbar du imorgon?
   (Men då...😳)
 

2. Vad gör mamma lycklig?
- dans, bra film och familjen

3. Vad gör mamma ledsen?
- när jag eller Pontus inte mår bra...

4. Hur får mamma dig att skratta? 
- när hon glömmer saker på konstiga ställen...
Typ kaffekoppen i badkaret... mjölken i skafferiet... eller upptinade hamburgare i tvättkorgen...
 
(Hade ju bränt mig på halsen med locktången och var ju tvungen att kyla...) 

5. Hurdan var mamma som barn?
- gillade vara m kompisar... byta bokmärken... bada i lerpölar... spela volleyboll i Lersjön 

6. Hur gammal är mamma?
- 48

7. Hur lång är mamma?
- dubbelt så lång som
Sin lillasyster... 10 meter... haha 
Etthundrasextio......... sju...?

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Oja sig över att det är så stökigt... (fnissar).... när hon inte gör det så.... lyssna på musik och/eller ljudbok... 

9. Vad är mamma jättebra på att göra?
- massa saker... hitta på matrecept... 
hm...?
Alla möjliga... många saker 

10. Vad är mamma inte så bra på?
- lugna ner sig...

11. Vad jobbar mamma med?
- intensivvårdssköterska med PICC-line verksamhet 
 

12. Vad är mammas favoritmat?
- Saigon som hämtmat... grillade revben... 

13. Varför är du stolt över mamma?
-  för hon är engagerad och bryr sig om många människor

14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
- en snäll version av Dolores Umbridge... ( Harry Potter...) pga det rosa... Inte annars..


Annars... Mamma Mu...
 
 

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
- tittar på serier 

16. Vad är likt mellan dig och mamma ?
- vet inte... genetiskt har jag ärvt pappa...
Vi var mer lika som barn kanske att vi är lika gråtmilda...?

17. Vad är olika mellan dig och mamma?
-  jag vet inte....

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- skulle hon inte göra det skulle hon inte fråga om nånting... bry sig om nånting... eller undra om nånting för älskade hon mig inte skulle hon inte bry sig...
(mina älskade ungar <3)

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka? 
- semesterställen...nånting varmt...
- Annars vara i naturen Möckeln...Lersjön... svampskogen...
 
Pontus 17 år:
 
 

1. Vad brukar mamma alltid säga till dig?
- Det känns ju som jag lämnar er hela tiden

2. Vad gör mamma lycklig?
- När hon får presenter eller komplimanger
 


3. Vad gör mamma ledsen?
- När hon tror hon har bränt pizza även fast hon inte har gjort det

4. Hur får mamma dig att skratta? 
- Ingen aning

5. Hurdan var mamma som barn?
- Vet inte, allt hon gjorde var när hon var "18"

6. Hur gammal är mamma?
- 48

7. Hur lång är mamma?
-  Kortare än mig iallafall

8. Vad är mammas favoritsysselsättning?
- Dans

9. Vad är mamma jättebra på att göra?
- Mat
 
 
 
10. Vad är mamma inte så bra på?
- Säga rätt namn på personer

11. Vad jobbar mamma med?
- sjuksköterska

12. Vad är mammas favoritmat?
- Ingen aning

13. Varför är du stolt över mamma?
- För hon är så bra

14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara?
- Pass

15. Vad gör du och mamma tillsammans?
-  Ser på TV 
(Båda barnen glömmer spela spel <3 )
 


16. Vad är likt mellan dig och mamma ?
- Ingen aning

17. Vad är olika mellan dig och mamma?
-   Hon gillar gå i affärer, jag vill helst in och ut fort

18. Hur vet du att mamma älskar dig?
- För hon säger det och är så snäll
 
(goa älskade ungar <3)

19. Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att gå/åka
- Ingen aning
 
 
TACK mina goa barn för de fina svaren

Jag ÄLSKAR er massor <3
 
#1 - Anonym

Vilket intressant jobb du har ;)

11. Vad jobbar mamma med?
- Säga rätt namn på personer

Svar: Haha
Jag lyckas markera och radera med den där "musplattan" på laptopen...
Ska ju stå

Jobb: sjuksköterska
Dålig på: säga rätt namn på personer

:-) :-) :-)
BubbElla/Ingela