Luktärtor 🌸🌱, Antikroppar 🦠och BFF💕

Nu börjar mina luktärtor verkligen växa till sig och blomma.
Så härliga färger och dofter.

Första gången jag odlar luktärtor men fått så
Goda råd av farmornilsson på Instagram 💕
Min lillsis svärmor.

Idag skulle jag på liten myskväll hos Lena.
Jag passade på att uppvakta henne nästan två veckor för tidigt på födelsedagen 😇
Så hon fick min första gebort bukett med luktärtor.

(null)

Hon fick den och en flaska med drinkmix Glitter Fisk Diamond en drinkmix med fläder och lime smak.

(null)

Blandade den med Sour fish jordgubb fryst jordgubbar och 7 up. Ett uns av rom i oxå.
Jättegott ❣️

(null)

(null)

Igår hade jag luktärtor som dekoration till bakverket till jobbet.

(null)


När jag cyklade till Lena var det så
Mycket löv som blåst på cykelbanorna så det kändes som höst. I några trädgårdar krattade människor löv...🍃🍂🍃🍃 6:e juli!!?!
Köndes mer relevant att kommande en påse trattkantareller som present än med luktärtor och underlag för en fräsch sommardrink 🍹

Tänk jag som är så duktig att hålla socialdistans kom ju på att jag är ju faktiskt inte tvungen att distansera mig så längre...
Jag har ju haft COVID och jag fick svaret på antikroppstestet idag - Jag har antikroppar 🤩😷

(null)


I min sociala distans innebär det ju att jag umgås med arbetskamrater så på fredag  är nu planen med AW hos en kollega.
Vi umgås ju ändå på jobbet i samma virusmiljö.
Jag ska nog ha AW hemma hos mig den 17:e oxå när jag går på semester. 

Men som samhället skriker ut vill jag bara påminna DET ÄR INTE ÖVER ÄN även om sjukvården belastas mindre just nu.

Jag träffar ju grannar utomhus och tog några glas vin med en av dem B-M på behörigt avstånd i hennes trädgårdsmöbel förra veckan.
Så hamnar hon och hennes särbo här lite då och då i trädgården.
(null)

(null)

De provpussade under min kärleks /blomsterbåge i helgen 💞

Annars träffar jag min son, min Magnus, min dotter och hennes sambo väldigt sällan.
Magnus döttrar nångång ibland. 
Pappa även han ibland.
💕

Nu kan jag ju inte smitta någon eller bli smittad genom att hosta nysa osv.
MEN jag kan ju fortfarande smitta genom att beröra/ ta i/ krama på/dansa med något/någon smittbärare och sen genom
Mina händer... min kind min panna mina underarmar föra den smittan vidare till en annan person.
Så måste ju fortfarande tänka på hygien och undviker löt stora folksamlingar ändå.
Men känslan i kroppen är iaf så skön.


Så Lena sa idag NU Kan vi ju kramas 🤗🤗🤗
nu är jag inte rädd för dig längre 😊
Det var skönt 🥰

(null)


Vänner sedan gymnasiet (35 år
-+ nåt år) och följts åt med allt genom livet då måste man ju äntligen få krama om varandra efter 4 månader 🤗


Nej nu ska jag sova och hoppas slippa flytta runt på luftfilter mot COVID hela natten på de sovandes timmarna som jag gjorde inatt ( i drömmen)
De hade hamnat på felplats och skulle byta plats och dessutom skulle de bytas till nya eftersom de gamla var förbrukade... 
HUR jag än kämpade så hamnade fel filter på fel ställe...
I varsin ände på min gata...
HEMT utsliten när jag äntligen fick ruska av mig drömmen och kliva ur sängen.

Nu kära ni säger vi Godnatt 

(null)


Och vet ni...!?
Nästa dotter kommer min dotter hem till mig och Lenas dotter till henne.
Kanske kanske kanske törs vi samla oss en kväll och spela kort...?
Nisse ♥️♣️♦️♠️... 
Våra tjejer 97-or ...
Så har vi killar 99-or.
Så har Lena en sladdis tjej oxå på 14 

Nämen Godnatt skulle jag ju säga...

(null)



Ps glöm inte trycka på hjärtat ❤️ Ds 






#1 - Anonym

💕👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Svar: 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Ingela Otter Olsson [BubbElla]