En ledig helg i Grythyttan ❤️

Hej på er.
Hoppas alla haft en lika skön start på sin måndag som jag 💕
Sitter här, bloggar om helgen och dricker frukost kaffe i godanro 😊 

(null)

egentligen hade jag tänkt vara hemma nu men sängen höll ett fast grepp om mig 😍
Det är lite som att sova i en koja i Magnus sköna säng under snedtaket.

(null)

Det ger mig nostalgikänslor eftersom mitt barndomshems sovrum var i en liknande "koja" men med ett litet rektangulärt fönster.

Mitt barndomshem som är hem i hjärtat men som vi tyvärr 💔 behöver låta någon annan omvårda, lägga ned sin själ och hjärta i och göra till något annat barns barndomshem kanske ❤️

Kikade ut genom fönstret och tänkte att det svanska vädret kan inte bestämma sig...
Och jag får inte bestämma åt det.
Antingen vill vi gå
Mot vår nu eller ha en lagom kall vacker vinterdag med lagom m snö och ca 3-5 minusgrader.
Men icke nej snöa dasslock ena timman för att regna nästa.
Sen vara snöfritt igen. Stackars de som plogar att motivera sig att ploga upp all snö som man ändå vet regnar och rinner bort inom 10-36 timmar om man låter bli att göra något.

Grythyttanskyrka står vacker där ute i slasket.

(null)

Nu har jag sett den i alla årstider. För snart har det gått ett år sen jag första gången besökte denna vackra "by" ❤️ ( och vackra människa)  eller samhälle ska man kanske säga?
Grythyttan som tillhör Hällefors kommun.

(null)
Kyrkan i vinterskrud i februari
Magnus bor liksom helt fantastiskt vackert med utsikt över kyrkan från köksfönstret (#grythyttanskyrka på Instagram) 

(null)
Grythyttans Gästgiveri i februariskrud 

Bakom kyrkan ligger torget med antikvariat, puben Cornelis, Caféet Guldkringlan, Gästgiveriet och deras olika rum i byggnader.
Student bostäder mm.
Så pittoreskt.

I helgen har vi haft en lååång helg gemensamt Mmmmmmm och jag ❤️
Började med att dansa till Blender i Karlskoga på danshallen.
Kikade just om Dunkens dansbilder lagt upp några dansbilder från danskvällen men inte än  🎶💃🏼🕺🏼

Vi har grattat Magnus dotter som fyllt 18 år 💕. Tillsammans med hans familj (minus syster med hennes familj) 
Nu har vi ingen minderårig han och jag.
Nu väntar ett spännande år för Jennifer med körkortet som kämpas med och sen student
i juni 2020.
(null)

Snart fyller min Pontus 20 och en månad senare Magnus Jasmine. Då är det bara en tonåring kvar. 
Mysko när vi knappt är 30 själva 😊

Så har vi grejat och fixat en massa annat tillsammans med stora delar av familjen. Fått så god mat av hans mamma.

Flera partier med av våran challenge nu med Master Mind har det blivet, så bra hjärn gympa 🤯🧘🏼‍♂️ 
En del köksgolvsfox och köksgolvstango likaså 🎶❤️💃🏼 inga förlorade dagar här inte 😊

(null)

Liksom många tårar från mig som helt plötsligt blivet superkändis när det gäller att se sport på tv...
Mästarnas mästare... skidskytte... Fridas avskedsåk mm hulkande och tårfyllt i tv-soffan 😭😍

Magnus är ju kattvakt lite då och då till Passopp. Igår var Passopp så sällskapssjuk så han nästan grätjamade.
Liksom inatt när jag var uppe och kissade.
Pep och jamade och sicksackade omkring mina fötter.
(null)

Sen när jag lade mig igen så kände jag att det guppade till sängen och ett par tassar kloade på mina fötter genom täcket och spann så sängen mullrade. Låtsades inte märka det (men säg inget till Magnus 😉)
Vi är kompisar jag och Passopp men snart ska jag hem till
Mina egna missar 😻

Livet har sina goda stunder även om många av dessa goda stunder som vi haft i helgen beror av en mycket sorglig orsak 😔❤️💔


Nu så ska jag packa ihop mig så jag hinner till mitt kvällspass på jobbet... börjar 14 men trodde jag började 21.30 🙈

Dax att lägga på ett eller egentligen flera kol... men först retas m
Magnus 😉😇
Han gör jämt så här på bilderna i almanackan...
(null)

Ska se ut så här...
(null)

Nu så har jag fixat 🤩😋😇🥰😘
(null)


Ha en bra dag mina vänner  😊


Ps
Gilla/Pricka i hjärtat ❤️
Och lämna gärna en eller flera kommentarer 📝 (hittade inte pratbubbel emojin så fick bli denna ist 😊) 
Ds

#1 - Lena

Härligt följa dig så här. 😀🌹

Svar: Tack 💕
Vad kul att du kommenterar här. Så många skriver på FB men du har lärt dig här 🤩
Jag tycker det är sååå kul att skriva men tror att alla tycker att jag är fånig 🤥😐🤔
Skrev en till nu men delar inte på
FB.
Kraaaam 💕
Ingela Otter Olsson [BubbElla]

#2 - Anonym

Mycket mycket trevlig helg tillsammans med dig älskling ❤

Svar: Tack finaste ❤️
Instämmer med dig
Toppen helg med dig med dig med dig 🎶😘😍
Ingela Otter Olsson [BubbElla]