Kastrerat Missarna ❤️💔

Hej och välkomna 😻

 

Nu har jag slitet ut mina Facebook, Instagram och snap vänner med bilder på våra kattiganer. Fast nu är de rätt eländiga och inte alls några buskatter. Dessutom presenteras ju årets Let’s Dance deltagare nu och jag får fortfarande inte vara med 😔 för jag är fortfarande inte bloggkändis. Så nu måste jag skärpa mig 😊 Men i helgen ska ialla fall jag vara ett steg närmare Let’s Dance för då ska jag gå kurs för Tobias Wallin 😍🎶🎶💃🏼🕺🏼 Smooth fox, fox och tango i dagarna 2 👏🏼❣️

 

Nu till denna blog och dess tänkta innehåll 😻

Pontus o mina små katthjärtan var på sitt första veterinärbesök igår ❤️

 

(null)

Missie i vit skrud och Mini i svart skrud...
 

De var skapligt lugna på vägen dit trots bilåkandet. Klagandet och gråtandet kom mest från Missie i bilen. Jag hade sprayat feromon i buren innan så vet inte om det var det som hjälpte? 

     De skulle steriliseras/kastreras. Anledningen till steriliseringen är att Missie kissat lite bortikring men oftast i Linneas säng även i min och på några fler ställen. Så tipset var om detta skulle föreställa doftmarkering att sterilisera. Jag har tvättat och tvättat sängkläder 💦😣

Så hem från jobbet kl 07 på morgonen och mös en stund med Mini innan det var dags att packa indom i buren och iväg.

 

(null)

 

Assistenten på  Evidensia kliniken sa att de var jätte goa katter ❤️ När de kom hem steriliserade och chipmärkta vinglade de omkring och la sig bortikring. Missie var riktigt berusad och la sig mest.

 

(null)

 
(null)
 
(null)
 

Mini försökte liksom sitta på sitt vanliga snygga eleganta sätt men kroppen ville falla ihop hela tiden men hon kämpade och kämpade men till slut fock hon ge med sig och falla ihop. Missie var fortfarande massa trött kl 20.45 på kvällen men vägrar ge upp och skaffar huvudstöd där hon kan ❤️

 

(null)

 

Idag är det inte jätte bra men de är tillgängligare. Jag har taget bort strutarna o satte strumpor på dem. Missie redan igår kväll när hon slet sig för tredje gången ur struten. Då satte jag en tubifast "gul" på henne. Det var hemskt tyckte hon med tratt men med strumpan kan hon röra sig bättre men liksom skäms och gömmer sig 😶

 

(null)

 

Inatt grät mitt hjärta för de stackars katterna 💔❤️

 

Ja  et gör jag ju hela tiden nu men då skulle jag försöka sova och Mini var hur kelig som helst. Stördes av sin tratt men accepterar den.  Mini lockar på Missie som bara morrar och fräser så mycket hon orkar åt henne.

Dessutom hade ju Missie slitet sig ur tratten 2 ggr så när jag klädde henne i kroppsstrumpa... började hon fräsa o morra även åt mig... men det har hon slutat med nu.

 

Inatt... Mini sitter och tittar storögt på sin fina lekkamrat ❤️ som bara fräser tillbaka.... så blir de sittande i varsin ände av rummet och stirrar på varandra Mini slokörat och Missie redo för nytt morr fräs... Så skulle jag sova mitt i allt detta... kändes inte helt okej.

 

Så vaknade kl 06.00 av världens dunder. Då hade Mini hoppat ner i deras "jump in kisslåda". Så skulle hon ta sig ur... Igår hjälpte jag henne men nu sov jag ju. Skräll-bang-kardonget var alltså mini som hoppar ur lådan men sannolikt knölat en stund. Så har tratten antagligen fastnat så hon får med sig hela locket som flyger... sand... sig själv allt tullrar ut på golvet.

 

Senare var hon och drack vatten... Vatten i hela tratten, sen i den låga kisslådan, lyckades gräva ner tratten där så det blev sand i kragen som tillsammans med vattnet blev lera och klumpar. Mini uppskattade det inte. Så vi tog en övervakad trattfri stund i soffan i förmiddags medan jag funderade.

 

(null)

 

Kändes inte riktigt tryggt med tratten när de fastnar tänk om jag inte märker det? Dessutom kunde de ju inte tvätta sig alls. Eller klia öronen. Så jag satte på Mini strumpa oxå, en svart avklippta stay up, 😊och den trivs hon bättre med än en tratt ❤️

 

(null)

 

Missie satt o tittade på mig förut och små vibrerade. Helt plötsligt hade hon ögonen fulla av tårar så blinkade hon så de rann ut då skakade hon på huvudet så tårarna stänkte så fick jag till o med krama på henne 💕 Då tog jag henne i famnen och gick in i soffan så blev hon nöjd när hon kunde snutta igen på sofffilten när tratten inte var i vägen och hon njöt riktigt.

 

(null)

 

Men hon fräser fortfarande hela tiden åt Mini som ser förvirrad o förtvivlad ut. Mini söker sällskap hela tiden vill att jag ska sitta i soffan o klappa på henne ❤️ INTE pilla på telefonen 😳 då gör hon allt för jag ska låta bli. Nu har hon sovit i eftermiddagssolen på min säng.

 

(null)

 
Missie spanat och sen sovit uppe på deras favorit skåp. 
 

(null)

 

Jag måste oxå hålla mig lugn o vara still för annars blir de oroliga och går o går de oxå 😳Så idag har jag tvättat och sett på serie. Tittar på "Vår tid är nu". Den är jätte bra MEN de eller som borstbindare och som man gjorde på den tiden så jag tycker att det stinker rök inne här 👀 Försökte greja i köket men då blev katterna jätte oroliga 😳 Så jag fick greja det viktigaste.

 

Tog en promenad förut när jag hade tömt tvättstugan vilket härligt väder. Vår i luften.

 

(null)

 

Jag som har shopping förbud men inte lyssnade på det alls i januari februari råkade gå förbi HM och shoppa en hoper toppar och tröjor... Men en av dem var len som en katt iallafall 😻😷

 

Ett superbra tips förresten som jag fick häromdan var att linda in katterna i en filt när man aka klippa klorna på dem 👌🏼👍🏼. TACK❣️

 

Nehej nu måste jag nog göra nåt vettigt en stund. Önskar mina missar #lillaminimjau #lillamissiemorr (och fräs) #ing_ellamissar på Instagram ska bli piggare snart. 

 

Några Bonusbilder på dem innan operation.

 

(null)

Missie vill med mig och handla 😺
Så försöker de få kattgodis ur sin leksak från Dollarstore
(null)
 

Gött med en ryggkliare oxå från Dollarstore 

(null)

 
Så lite kattmat leverans från matsmart häromdagen 👌🏼💪🏼👍🏼😻
(null)
 
(null)
 
De goa 😻
(null)
 
(null)
 

Kraaaam ❤️😻

 
#1 - Linnéa Olsson

Det är synd om små krakarna. Har Missie blivit snäll mot Mini än? ❤️

Svar: Hej Gumman ❤️

Ja Missie har blivet snäll mot Mini igen. Inte helt och hållet utan Mini får några #lillamissiemorr och fräs attacker mot sig ibland.
Missie tillåter inte Mini mysa med henne heller än men hon har börjat snutta igen och spinna.

Nu kan de sitta i samma rum och och titta på varandra utan hennes morr o fräs.
Äta samtidigt...
Jaga varandra...
Mini mår bättre och ser inte lika förtvivlad ut.

Nu ligger även hallmattan i en hoptussad hög i något hörn när jag kommer hem från jobbet eller öppnar sovrumsdörren vilket ju är ett friskhetstecken ❤️😻

Magnus vaknade i söndagsmorse av att Mini stod på hans mage och luktade på hans näsa 😁😁 jösses vad snopen han blev... han som tror att katterna ska äta upp han.
Jag duschade och Mini hade lyckats pillra upp sovrumsdörren 😊

Dessutom hade de sannolikt med gemensamma krafter flyttat hans rygga från ytterdörren ut mot köket där smidige mycket nöjd bäddat ovanpå

Missie har peppar peppar inte kissat nånstans än...

Kraaaamar från Mammis ❤️
Ingela Otter Olsson [BubbElla]