En ledig helg ❤️

En ledig helg ut flera perspektiv men jag kan ju alltid fylla den med "att göra saker".

Här är en sak jag fyllt den med...
(null)
Tog in gran och klippte sönder...

Jobb fri lördag - söndag - måndag...
Sen är jag dessutom Magnus-fri fast det känns inte lika glatt utan snarare är en saknar-Magnus-helg en hel hoper ❤️
Han är med sitt jobb på Kick Off ända till Helsingfors.
(Fick hänga med en annan Magnus ikväll 😉😘😎)
(null)

Vilket jobba ska man jobba på
För att få åka ända dit på Kick Off...?
Jo INTE Region Örebro län iaf utan:
(null)

Jag var ledig i onsdags så då var jag på studiebesök på Grythyttansstålmöbler. Fick kika i Museet.
Tänk vad många barn som önskade sig en julklapp som denna för många år sedan.
Inte hade jag en aning om att Snöracers/snösläde/sparkar gjordes av dem 🤔
(null)

(null)

De klassiska trädgårdsmöblerna har jag ju koll på och har gungat i hemma hos min mormor och morfar.
Deras möbler var inte helt bekväma för jag minns att jag nästan ramlade emellen ryggstödet och sitsen.
Så skulle man ju sitta ordentligt och helst inte gunga heller om de vuxna fick bestämma...

Några av dessa varianter på trädgårdsmöbler har jag sett i nån trädgård.
(null)

Men sån här skolbänk är jag uppfödd i 😍
(null)
 Då ficka man inte heller gunga eller väga på stolen för lärarna...

Jag lyssnade på ljudbok häromdagen då
De sa Det är skönt gung i dessa grythyttestolar 🤩

Se deras Instagram för nyare möbler 😊 instagramlönk

Efter studiebesöket på kontor, museet, monteringen och svetsen så tog vi fika på
Guldkringlan.

Alltid lika svårt att välja kopp/mugg...
(null)

(null)

Gott fika fick jag av Magnus 🥰
Sen blev det glöggprovning o Tacomys med hans barn 💕

Känns som om onsdagen var en del av helgen trots två arbetsdagar mellan den och riktiga helgen.

Tog en hemma kvöll igår med en film, en rörande film  . Fortfarande Alice. 
Tänkte att jag tar det lugnt eftersom sonen skulle på julbord med sitt jobb.
Kan bli lite mycket av det goda då
Märkte jag förra julen.
Dwt + överfallet i september gör mig lite orolig när han ska ut.

Han kom hem vid 02.15 och var INTE helt nykter. Blrjade baka kakor... onykter ska jag inte baka hittade jag lappar det stod så
På...
Men hittade inte kakorna...
Hittade dem till slut i ugnen...  stenkakorna 🤣
(null)

Jag blev bakningssugen av doften så Hr bakat idag jag oxå.

Gjorde en variant av mitt helt underbara "Dorthys goda Drömmar"  och blandade i saffran och vita choklad knappar  😍

Mumsig smet och mumsiga kakor 
(null)

De smälter i munnen.
Nu ska jag gömma dem så de räcker till examensfirandet.
Men innan mitt kakbak band jag min första dörrkrans på 5 år.
Har ju inte haft nån ytterdörr att hönga den på.
Men nu så.

Katterna undrade vad jag höll på med och ville inte in i köket.
Bland allt granris och allt mitt kramsbindar grejs. Mycket är det 🙈
(null)

(null)

Knöt och knöt... på ett hjärta jag hade.

(null)

Blrjade i felande först mindes inte riktigt hur jag skulle göra...

Men sen så...
(null)

(null)

Ernst underhöll mig 🎅🏼🤶🏼 från en stol i köket 
(null)

Sen blev kransen/hjärtat klart och provhängdes.
(null)

Kändes som det saknades något...  hm... men sen kom jag på en ljusslinga 🌟🌟🌟

(null)

Känner mig nöjd nu 🤩

Nu har jag sett så mycket bättre med min fantastiska Magnus Uggla som firades.
Så mycket minnen till honom 🎶🎵😎😍
Dessutom så dyns det på Spotify 😇
(null)


Disken får nog vänta till imorgon bitti är
Rätt trött efter denna natt med en onykter son.
Så varm oxå nu.
Mini ligger och värmer mina ben.
(null)

Så nöjd hon är när vi är allesammans (Pontus och jag) på övervåningen.
Hon jamar o jamar och vill upp när vi alla är
på nedervåningen.

Adventsskinkan är färdig griljerad så imorgon får vi adventsfrukosten som jag tappade bort förra helgen i nattarbetandet.
Mymsigt ska det bli 🤪🎅🏼🤶🏼🎶

I veckan startar rättegången mot Pontus förövare 🙏🏼
Känns lite oroligt... eller mycket... faktiskt 😕


Take Care 
Skön 2:a advent önskas er 
🤶🏼❤️🎅🏼
#1 - HelenaH

Alltid kul att läsa din blogg. Jättefin krans 😀. Hälsa Pontus lycka till.

Svar: Tack 🌟

det ska jag göra HELENAH 🙏🏼
Ingela Otter Olsson [BubbElla]