Jag ❤️ M&M foxnight = sant


Hej på er 😍

Jag har ju inte hunnit uppdaterat er på min lördagkväll på Ebbas dansklubb i Tullinge och M&M foxnight 4.2

Går för fullt här 🙈 med aktiviteter, jobb och packning inför Rhodos.

(null)Här är damerna i dansbilen som åkte från Karlskoga ❣️ 
Jag Mia och Åsa
Så körde ju Roffe och var med men han missade fotograferingen mysko för en sån linslus 😉

(Blir dåligt m bilder för jag tog inga bilder och verkar inte vart nån fotograf där heller som fotat)

Det var en himla trevlig danstillställning och födelsedagspresent.

Välarrangerad 😊❣️
Det fanns hela tiden kaffe och kaka, bröd smör ost skinka och skivad färskgurka att äta.
Vilket behövdes för att upprätthålla energin i sllt dansande.

Så vad blev mitt helhetsintryck av M &M foxnight?

Jo jag skrev ju : jag ❤️ M & M Foxnight = sant...

Men jag sätter ändå ett minus tecken om man jämför skol betygen...
Läraren: Du fick en fyra... + 
Jag: det syns ju inte på betyget...? 
Läraren: nä men det motiverat att käppa mot femman (men om man får sitt slutbetyg då jag med bara fyror och två treor... ingen femma... betygskala 1-5... går ju inte öka en 4+ på ett slutbetyg...)

Åter till danskvällen ( jag är väldigt duktig på att fara iväg med mina trådar...)

Jag var som ett barn på julafton som väntar på tomten 🎅🏼
(null)

Så jag hade nog kanske liiite för höga förväntningar?

Lokalmässigt var det superbra!
Energipåfyllningsmöjligheten oxå superbra!
Dessutom en pizzeria vägg i vägg OM man skulle velat äta mer ordentligt.

Musik... njae...
i några timmar var det musik som inte alls passade min smak som jag inte kunde relatera till. Det var apsolut INGEN dansbandsmusik! Vilket jag inte ens förväntat mig och var inget jag har behov av heller. Tvärtom kul med mera... populärmusik... kan man kalla det så?

Dansmässigt hade jag BARA bra danser.... några till och med magiska 😍😎🙏🏼💃🏼
I spannet från bra till magiska
om man ser till danspartners/förarna de liksom även lyfte trots att de oxå sa att hm mysko musik så lyckades vi göra danserna 😊

Utrymmet på dansgolvet... massor av yta... så ingen trängsel och inga armbågar men det köndes som om det fanns ordentligt m plats för flera.
Jag saknade ju någon favorit som inte fått plats för det var fullt. 

"Kvotering" förare vs följare.... minus minus minus minus...
Här kommer den största betygsänkningen av alla!!!!
Såååå besviken blev jag.
Man anmäler sig som förare eller följare...
Underligt att det då blir typ 20 kanske mer tjejer ståendes som inte har någon danspartner vid byten!!!!

Vilket jag i ca 2-3 timmar när det var som värst fick stå flera flera gånger dels för att vara rättvis mot de som stod men även för man inte hann bjuda/bjudas upp innan karlarna /förarna var "slut"

Kvoterar man lika förare - följare borde ingen knappt behöva stå och vänta mer än pga fika och toa besök...

HUR kan det bli så?
Då fick jag göra att det var mycketbtjejer på förar anmälningslistan...
Var det många tjejer som förde på dansgolvet...?!? NEJ!!!

Hur tänker de då?
Om jag anmäler mig som förare kommer jag med lättare... men då får ju öven de större risk att bli utan förare när de öndå planerat dansa som följare...
Jo sa en tjej de är lika fräcka och bjuda upp snabbt och ta för sig så de behöver inte bli över och bli ståendes...
Smart! 
Men tråkigt för oss andra. 

Tanke...? 
Från en bubblande Ella hjärna...
Man borde få band typ när man går i. Ex svart för förare och rosa för följare...
Så kan man ju ha gula dansbandet om man vill dessutom göra tydligt att man öven kan tänka sig dansa med samkönade... vilket jag kan.

(null)

Komplimanger
haha jag fick en av mina roligaste och himla fin komplimang 😎🙏🏼😁
Kändes himla bra faktiskt 😊
Med tanke på att jag bjöd upp 5-6-7 kräsna förare... killar som tackade nej med förevändningar jag ska det... jag ska det... 
-okej då tar vi en dans senare då?
-Apsolut!!! 
Senare.... gick de förbi x flera och bjöd INTE upp tillbaka.
Vilket jag anser att om jag blir uppbjuden och vart tvungen tacka nej. Då bjuder jag snarast upp denna personen för att visa min goda vilja och att jag faktiskt egentligen ville.
Men ICKE!
Tittade hjälp där är hon som bjöd upp!!! Låtsas inte se och smiter förbi...

Så till komplimangen (från utsvävningen)...
Jag bjöd upp en sån som tackade nej.. kräsen antagligen eftetsomjag tidigare sett han med superduktiga följare så bjöd jag upp en som satt bredvid istället och han var sååå duktig.
När vi hade dansat en låt säger han!
Ååååh vad du är lättförd och lättdansat! Så mjuk och go’!!! 
Det är som att dansa med ett varmt och gott täcke!
Då visualiserar han hur han myser omkring kramandes på ett täcke 😊
När vi dansat klart säger han TACK för du bjöd upp mig!

En annan karl som jag bjöd upp andra gången vi hade dansat första gången oxå...
Sa inte ja tack utan han sa bara UNDERBART!

Då trots jag tappade självförtroendet med de kräsna som tackade nej... så fick jag även påfyllt av de som jag dansade med 😊

Två låtar sen pling och byte
En himla bra sak oxå var att man dansade bara två låtar så tackade man för dansen så PLING! då bytte man.
Och då hann man säga tack för dansen och sen bjuda upp utan att bli utan danspartner varje gång.

Och blev man ståendes blev det bara oftast för två låtar sen nytt byte.

Nackdel endast två låtar (både bra och dåligt alltså) när jag fick tag på nån super bra eller fått två dåliga låtar med nån så vill man ju fortsätta och kanske få två bra låtar eller två ytterligare superbra danser men då vågade jag inte fråga om två till eftersom regeln var två låtar sen byte...

Något jag glömt???
Tror inte det.

När jag kom hem 05.30 somnade jag som en klubbad svettig och med sminket på...
Helt speedad vaknade jag 10 kom inte ur sängen förrän 12 kände mig super lat...

Ut i solen och sprang och gick 12 km... när jag var nånstans vid 8 km slog det mig...
Hallå!?!!! Ingela för mindre än 24 timmar sedan åkte du tillen 8 timmars dans kom hem 05.30 och nu är du ute och springer!?!!
Men jag var så danshög och speedad så det gick som en dans att springa 😊💃🏼🏃🏼‍♀️

(null)

(null)
Så min totala upplevelse 
Ja jag åker gärna på fler M &M foxnight så väntar på 4.3 men då hoppas jag få med ytterligare en go förare 🙏🏼

Den som
Är i sommar "på väg till Malung" och på utedansbanan kan jag tyvärr inte för då jobbar jag nätter sista helgen innan semester start på Måndagen.

Kramar ute där ❣️