Övningsförare och förövning

Hej igen <3
 
Vad har ni pysslat med idag då?

Jag har varit ledig och startade med tvätt på morgonen tog och ryckte upp mig och tvättade även mina sängkläder.

Så testade jag crosstraining eller om det hette Crossfit? Jösses vilket slitage men kul. Hoppas jag kan nästa tisdag också även om pappa undrade efteråt vad jag gjort för jag såg så sliten ut.
Vilken tur han tyckte det för då tyckte mamma och pappa så synd om mig och skjutsade mig till Rusta så jag fick byta mina nya träningstajts. De är så sköna på Rusta. Nu har jag köpt tre par ;-)
Så fick jag umgås med mamma och pappa lite extra och de med mig <3

Lite plock och fix hemma sen och nu ska jag få lite fika sällskap ska bli kul.

Igår skrev jag ju ett inlägg om vår vinter weekend i Branäs.
Jag insåg att det liksom blev en liten teoretisk skidskola af Ella mitt iallt :-)
Tanken var ju egentligen att det skulle handla om dans men se så drog det iväg och blev om helgen.
Nu ska jag se om jag kan hålla mig till det tänkta ämnet då?
 
Vid övnigsförning gäller det att ha tungan rätt i munnen

Att nu i helgen har jag ändrat en anmälan till Danskurs i Arvika Edene till att dansa/kursa som förare... istllet för som alltid annars följare 24-25:e mars
Därav rubriken  Övningsförare och förövning...
 
 
Har inte gått kurs som förare tidigare. Jo en kurs där alla fick föra och följa tjej som kille, en kurs med Harald Striben.
Sen har jag övningsfört en hel del både killar och tjejer i flera år övningsfört alltså.
 
T-shirt finns att  beställa på foxfusions hemsida men jag har inte vågat köpa än 


Ni som inte är insatt i dansvärlden skulle nog tycka att vi är helstolliga men det är så att som tjej är det lite jobbigt för ofta är det ett stort dam och därmed följar överskott så om man vill kunna utnyttja mer av danskvällen så är det praktiskt att kunna föra.
Ofta gör vi tjejer som för så att vi turas om att föra tar varannann låt. Ibland så turas jag och killen (föraren) om att föra/följa likadant men något som är så roligt när båda är kan föra följa är att man kan ge och ta så mycket av varandra och förhöja dansglädjen extra mycket.
 
Dessutom är det så lätt att bli stående "panelhönestående" och svårt att komma ut på golvet igen om man inte har en dansförarkompis som gärna offrar sig lite extra då.
Har man då bjudet upp en annan stående tjej så är man p¨å dansgolvet när det ärdaxför byte så är det lättare att bjuda upp.

Numera är det fler och fler killar som lär sig följa också även för att kunna dansa med killar. Vilket jag då tycker är örsel eftersom jag helst dansar med killar men självklart har massa kul när jag dansar med tjejer.
Dessutom lär jag mig massor på att föra tjejer.
När jag hittar en bra förare så tycker den att vi ska turas om att föra följa så blir jag lite i tanken med örsel också eftersom jag tycker att är den så bra så ska vi välinte slösa tid på min förning som är sämre heller. en kul kommentar jag fått några gånger när jag fört killar är:
-Åh vad skönt att bara få blunda och följa med. Få vila lite. 
 
 
 
 
En vinst att som kille lära sig följa och jag som tjej att föra är att jag lär mig så mycket till min följning när jag fört.
Vilket jag tror är samma för killen att de tar med sig mycket upplevelser, känslor, tankar till sin förarteknik.

Dessutom så får jag verkligen förståelse för otrevliga uttryck som kylskåp och likande tunga beskrivningar av endel av oss tjejer men det är verkligen sant... vissa tjer killar får man så ont i armar och axlar av för de måste vekligen styras upp och köras fram... medan andra måste nästan bromsas annars drar de iväg och man har fullt sjå att följa efter och inte har en chans att föra eller göra det man själv tänkte sig i sin förning.
Ingen av desa danspartners på bilderna har med den texten att göra utan jag har bara trivts <3 oavsett jag fört eller följt) 
Dessa upplevser har gett mig massor i följandet som jag verkligen hoppas även mina danspartners uppskattar. 
 
 
 

En annan smart sak med att föra ibland är att då kan man bättre kolla in killarnas/förarnas danstekniker och lära av dem eller så kan man titta ut en man vill dansa med och kanske en ny. Jag försöker le och vara glad så lär man känna några nya i dansens virvlar.
Jag försöker dansa med någon ny varje gång.

Nu gäller detta fox för mig. Jag kan inte föra ett dugg i bugg. Då blir det mera som en "fyllebugg" när jag försöker :-D

Det finns lite tecken att ha koll på vilka som är öppna för att dansa med en partner som är av samma kön. Jag har inte riktigt koll på om det också betyder att jag för men för min del så får jag ju räkna med att det är jag som för om någon tjej bjuder upp när jag använder det.
Det "gula dansbandet" jag tror även det finns som armband/svettband som pridefärgerna.
 
Gula dansbandet kan även fås via foxfusions hemsida

Så nu i helgen ska jag alltså gå kurs som följare... Lite läskigt är det tycker jag men ska bli spännande

Får jag lov?