Känslan att blottat sig....

God förmiddag finaste ni <3

Nu sitter jag här med så kluvna känslor.
Varför...?!
Jo...
Kunde inte sova inatt så jag filade och skrev på mitt bubbelinlägg om känslor om kärlek (HÄR)... och efter 1,5 års bearbetning av det och mig själv så publicerade jag inatt.

Tänk vad lätt det gick med den sköna känslan jag hade inom mig men även en oro som inte lät mig sova, så härlig musik på spotify, ett glas rött (som gärna fått varit ett gott glas rött  som nu  ist bara var en drickbar variant) och tända ljus...
 
Det hade ju legat i arkivet sen hösten 2016 (nu har jag bara 8 utkast i arkivet kvar)

Nu ligger jag i soffan och funderar....

 
Kunde inte sova sen heller... Inte på grund av inlägget utan av kroppen som är så snabb på att ställa in sig på nattjobb men så svår att vända rätt och 4 nätter i helgen och hjärnans gnagande på sig själv höll sömnenpå avstånd en mugg varm mjölk med honung vid 05.30 hjälpte nog till för sen somnade jag till 06.55
 
Hoppas somna i tid ikväll efter kvällsjobbet. För i helgen ska jag ju sova nattetid och gå foxkurs som förare på dagtid., min första kurs som förare (HÄR) ... spännande :-)
Dessutom ska vi ju se fram emot sommaren och Malung och dessutom ställa fram klockan.
 
Varför de kluvna känslorna...?

Jo anledningen till att jag bloggar är ju för att jag älskar att skriva... jag var proffs på brevskrivande... uppsatser... sms... facebook...  sen kanske inte så bra men det rinner ur liksom... och att ord och idéer ploppar upp Ellabubbel hjärna... Pop upp hela tiden... att jag vill dela mina tankar med er... .
Så när jag idag gick in på min blogg och såg detta... 
 
 
 
Blev jag helt imponerad Kändes som ett definitivt rekord <3
Kan iofs hända ett av mina inlägg hösten 2016 gav fler besökare och MASSOR av kommentarer på facebook vid delningen. 13 gilla på bloggen och inga kommentarer men ÅH vad kul   och sköntdet var med alla reaktioner.
Den gången handlade deet om att vara vuxen.. när... och vad ska jag blinär jag blir stor... (HÄR)

Här blir ju sällan så mycket respons men även nu på faacebook efter bara några timmar ni är för söta <3
Kärlek till er <3 som Maria skrev till mig fast då Kärlek till dig <3

 
 
Jag visar inte alla kommentarer men det har kommit några stycken.
 
Nu till oron i själen...

Det är ju verkligen att vända ut och in på sig själv och blotta mig själv att skriva om sådana saker. 
Även om jag tidigare fick så mycket respons över ett blottande inlägg där så många kände likadant <3
Så dessa bubbel verkar uppskattas så kanske ska fortsätta att vända ut och in på min hjärna och tankar iaf?

Ni blir mina tearapeuter... typ... eller om jag är min egen i skrivandet till er...?
Ja jag får se...?
 
 
 
Flyttade ut i köket och balanserar på bollen när jag skriver och gör lite blomkåls träd som jag hittade på en blogg härom dagen. Rekommenderas verkligen. Hittar tyvärr inte bloggen nu och kan koppla er till receptet

Ibland känns min hjärna lite så där... Sönderskuren och grillad... 
 
 
...beroende hur man skär blomkålen blir det ju träd eller hjärnskivor....
 
 
Nu ska jag nog cykla och ta en stund i solariet och förbättra färgen och förstärka rynkorna  till min 50 årsdag nästa vecka.
Fick sms från systembolaget också en beställning har kommit.
Ska bli spännande 
(not i efterrskott: Insåg just  att jag inte hinner klockan går sååå fort när man umgås med datorn, min hjärna och er i bloggen men så kul får låta bli blogg, facebook o allt imorgon bara fixa det jag inte hann idag... handla... packa och tvätta)

När som hlst dax att kasta sig i duschen och göra sig redo för en kvällstur på uppvakningen. Älskade jobb 

Ser mig  just om och blir sååå nöjd med mina tulpaner...  fusk tulpaner... tänkte ha dem  och dekorera borden på festen med... klippa av skälkarna och lägga på borden. 
Nu tycker jag de är praktiska och billiga och vackra här...  (i bakgrunden mitt alster från en en pyssel fredag (HÄR) ) eftersom de inte skräpar.. inte drar iväg i höjd och ser upppiggande ut och rätt äkta på håll.
 
 
Hm... det märks på torsdag, skärtorsdagen, min 50 årsdag hur jag gjort  med tulpanerna <3

Kram på er alla fina
Njut av dagen idag