En härlig vinter weekend

Hej på er <3

Nu har jag kommit av mig med bloggandet igen och snart börjar Let´s dance och jag har fortfarande inte blitt bloggkändis så jag får vara med  ;-)
 
Smink och filter fri Panter-tant-Ella :-) 
 
Idag har jag nog inte gjort någon nytta alls utan degat och bara varit i mer än 24 timmar så skönt.
Fast jag har pratat med Linnéa och kikat på hennes blogg www.olssonlinnea.se  och instagram @limecrime @olssonlinneart föratt följa hennes Barcelona praktik. 
Dessutom har jag vart på gymmet, sorterat strumpor och pratat mera i telefon. 
Så bloggat detta och spånat på mera.

Nu måste bara berätta vilken sjukt kul helg jag haft med underbara arbetskamrater och kan man även kalla dem livskamrater? 
(utan smink och filter tagen på vår egen afterski)

Även om jag ett tag trodde vi åkte Ålandskryssning. Jag var så yr i huvudet på fredag morgonen, det liksom gungade... och vårt rum var mindre mne väldigt likvärdigt planerad som en fyrbäddshytt. Så när jag skulle gå ut ur hytten så svängde båten så det blev nerförsbacke och tjoho jag höll på att springa rakt in i toaletten.
Himla otäck känsla... Sen visade det sig att jag var inte ensam om den känslan för Petra och Maria fick samma  känsla senare när de klev ut från vår hytt.. menade rum.. Det var golvet som lutade SÅ jag var inte helt ute fel  i känslan. Marken hade väl rört sig med plinten huset stod på.
Mer kan skrivas om detta men nu släpper vi det.
Vi bodde ju i människobyn iaf som Tommy sa... Hm... eller om vi bodde i Björnbyn...  Inte i Cinderellabyn iaf 

Vi  har varit i Branäs på weekend så nu har jag träningsvärk i skrattmuskler och skidmuskler både längd- , lift-och slalommuskler. I slalommusklerna ingår även magmusklerna :-) 
 
(Detta kräver knip ihopbenenmuskler)

Jag har mina egna små magövningar i svängandet.
Så har jag en historia i huvudet som använde mig av när jag kör salom... tio öre... tio öre... tio öre... tio öre... (resten av historien ingår ite i slalom åkandet ;-) ) men är himla rolig... Om ni ber om den i kommentarerna kanske jag skan skriva den där... ;-) 
Men tekniken till de tio örena är... Böj ner och ladda med staven på tio.... sträck upp och runda staven på öre... och sen snabbt ner på tio igen :-) punkterna efter öret är den väntan man har att låta carving skidorna svänga klart sitt naturliga rörelse mönster... innan carvinskidornas tid gällde det att trampa om snabbare... :-D 
Detta är såååå mycket skönare och bekvämare med punkterna... 

(Maria och Petra)
(Jag och Petra)
 
(Jag och Maria)

Dessutom gällde det ju att köra lite proffsigt och satsa lite mjölksyra i musklerna när jag åkte slalom med ett sånt proffs som Maria med ett förflutet i tävlandet i slalom, en hel slalom familj.
När jag tyckte jag fick flyt i svängarna (tio öre tio öre... tio öre... tio öre..., fart jag hanterade, lite lössnö sprutade det nog och hörde mina skidor skära genom snön så bara kom den slalomdrottningen Nojan förbi och försvann neröver så kraftfullt, elegant, hanterande varenda snöpuckel och isfläck.... men hon väntade snällt på mig och Petra när vi kom ifatt.
Vissa åk riktigt brann det i låren.
 
Något annat himla bra var att de tänkte på singlarna i Branäs.
 
 

Det fanns särskilda köer för sånna tyvärr var det ganska klent med folk i dem och de var väldigt ointresserade av att vara sociala som man annars tänkte de borde vara nr de gav sig in i singelkön... De jagade mest vidare in och greppade liften igen... ?
Kanske å folkgör även när ICA affärer har singelkvällar tar sin rättfärgade shoppingkorg och rusar till mjölken och ut igen... 
Så jag hoppade över att stå där eftersom de inte ville umgås nåt ;-)

Vi hade fått order inför helgen om reglera att max ett utlägg till FB, Insta och andra sociala medier per dag. 
Så nu dela jag bara sånt vi redan delat och många saker är ju bara sånt vi själva skrattar åt med all säkerhet dessutom så jag skriver inte dessa :-D
 
Jag åkte slalom för första gången på 7 år och längd på ungefär lika länge... 
Gick på afterski.... Hm... Ja det var nog 25 - 30 år sen...?
Men jag mindes hur man gjorde med alltihopa. 
 
(Mot spåren)
 
Hm... vilket spår... Jag valde 1,5 km... många varv... totalt 9 km blev det för mig)
 
(Jag var hare,ommy var då... räv? )

 
 
Jag vet inte vilken afterski som var roligast?
Den som vi gick på som ingick i Branäs egen underhållning eller vår egen afterlängdski som vi själva arrangerade vid en grillplats.
Blåbärsnyp... korvgrillning... musik... (tills högtalaren tyckte det var för kallt) långdans runt brasan... plingelingetågetgår tog vi , prat med en massa människor... 
Så mysigt och sjukt kul hade vi.
Fotade självklart och eftersom en av arbetskmaraterna tjoade 
-Lägg UUUUT!!! så lev det nog mer än ett utlägg-  FBinlägg just då :-)

 
 
 


Dax för mellomys....
 
När det var dag för mellomys var vi rätt jätte slitna efter längdisar och vår afterlängdski och sen mat i stugan så det var fem goa vänner med total orkeslöshet som halvlåg i soffan och fotölj och hejade fram vinnarna vilka vi hade olika tankar om vem som skulle vinna... Men Bejamin gjorde det bra och blir nog massa bra i stora finalen.
 
Alltid lika trist att dra sig hemåt och städa osv särskilt när solen säger från bakom dimslöjorna att idag tänker jag lysa på Branäsberget men ok åk  hem ni då.

Men vet ni?
Ovan molnen skiner alltid solen och i vårt sällskap strålade den hela tiden ikapp m oss från ovansidan molnen.
 
 
 
och se vad vi skiner hela gänget
 

Vad  tänkte jag på när jag skrev min rubrik till detta inlägg då? 
Ja inte hade det med denna helgens skidaktiviteter att göra iaf men med dans.

Jo rubriiken och det tänkta inlägget skulle handla om att nu i helgen har jag ändrat en anmälan till Danskurs i Arvika Edene till att dansa/kursa som förare... 24-25:e mars
Rubriken var Övningsför och förövning... Men om jag skummar klart på det så postar jag det imorgon och detta idag/inatt :-)

KRAMAR och TACK för ni kikade in hos mig <3
#1 - Anonym

👍🏻😘

Svar: Mmmm 😍🙏🏼🤩
BubbElla/Ingela

#2 - M:et

Så kul när du skrivit ett inlägg. Jag älskar ditt sätt att skriva och hur du är som person. Kram

Svar: Tack vad gulligt skrivet av dig 💜 Kramar 🤗
BubbElla/Ingela