Så trött... Latmasken eller kroppen som protesterar?

Jag funderar...
 

Vissa dagar har jag hur mycket energi som helst och så PANG orkar jag ingenting...

Krppen orkar inte ens bry sig att grejor ramlar i golvet... jag spiller kaffe... mjölk... LÄGG dig!!!

Tanken idag ska jag Zumba... Näe... orkar inte... Jo iväg till MAXI nu och handla snabb och enkel mat så hinner du till Zumba...äta och duscha innan nattjobbet....

Hemma... 

Tre våningar  upp och matvaror...
i påsar på köksbordet...
kroppen tvingar mig i soffan....
Finns inte en endaste energignutta att fixa maten... 60 min i soffan... så gulaschsoppa...snabbt och smidigt...

Åter i soffan men nu har hjärnan börjat fundera och vill tömma lite härpå bloggen.

(Helt knasigt vad många opublicerade halvfärsdiga inlägg jag har i arkivet dessutom... kan man publiccera i efterskott eller har utgångsdatumet passserat...?)

Är jag bara så sjukt lat?
Eller är det de här sakerna i livet som ligger och gnager... En tanke på dem så dräneras jag... 

När jag äntligen taget tag i dessa kommer jag bli pigg och ork igen då?
(Jag försökte starta processen än en gång förra veckan men fick stopp... och hu vart tog kraften vägen... tårar och tvivel dök upp i stora mängder ist?)
Eller kommer den djupa sucken av äntligen då göra att jag däckar totalt...?
tror nog på mera energi... Hoppas iaf.

Så det blev ingen Zumba idag.
Ska försöka ta mig iväg till gymmet under denna vecka.
Linnea har ju överlåtet sitt gymkort till mig så måste ju träna så det är värt pengarna jag ska betala för det...
Så har jag iofs dansat tre dagar i veckan som gått ,ca 12 timmar effektivt så helt lat har jag ju inte varit... samlade energi men även slitet på mig... får träningsvärk i hela kroppen fast jag dansar så oftaför att inte tala om fötterna. Himla mysko.
Tur det finns tiger balsam och ipren.

Frågan kvarstår är et latmasken som tvingar ner mig i soffan eller livet ändå? 

 


Snart ska jag slita mig ur soffan och åka till jobbet.

Deesutom planerar jag för mitt äldsta barn som när som helst inte är tonåring längre <3
Hon fyller 20 år på söndag. Underlig känsla i Mammis hjärtat <3

Kram till er där ute 
Tack för du läste min blogg <3
#1 - Lars Gustafsson

Vad bra du skriver. Stämmer in på mig, det mesta Snälla släpp ut det material du har i bloggbanken

Svar: Tack i massor Lars.
Jag ska försöka ta mig i kragen och lägga mer tid på bloggandet .
Blir peppad när man får respons oxå.
Tack igen
BubbElla/Ingela