Fyra tv profiler på 24 timmar.... nu saknar jag bara bild av Jonas Hallberg

Kan ni tänka er?
Jag behöver väl inte säga ännu en gång att dans är ett av mina största fritidsintressen?

När jag ser på tv tittar jag helst på dans alt musikprogram eller filmer och program som ger sköna känslor. Såsom bland annat Camping Queens, Dirty Dancing, Grease, Let´s Dance, Körslaget... Dessutom romantiska dramor och komedier.

Let´s Dance är ju en dröm. Drömmen att få vara publik uppfylldes ju i våras men drömmen att få dansa med Tobias Karlsson i Let´s Dance kommer ju alltid att bestå. Eftersom han dansar oftast med tjocka tanter som med dansens hjälp motioneras ner en massa kilo så passar han ju denna tant (Bubb)Ella. Numera är han ju inte med alls men drömmen att få vara med och dansa i Let´s Dance kvarstår. En anledning till bloggandet är ju detta bli bloggkändis och få dansa... i ja ni gissade rätt program...
So You think You can Dance är lite för avancerat...
 

En Let´s Dance Profil som jag springer på nån onsdag per år är ändå en av mina favoriter Tony Irwing på Ålandskryssning med Viking Cinderella. Då han och Cecilia Ehrling har dansskola, tävling och uppträder. De är så duktiga.
Tony är lite småelak ibland med publiken men i veckan nu höll han lite snällare profil.

Super billiga resor nu uner veckorna så vi drog iväg på en kryssning. 100:- för min hytt med bussanslutning, frukost, Dans möjligheter till 3 band (denna resa Kindbergs, Drifters och Barabazz) och Tony´s Dansskola)

Vi (Ann-Charlotte, Peter och jag) hoppade över Bugg och Fox kursen men dök upp till Salsa kursen så då blev jag visst "frivilligt upptvingad" på dansgolvet av Tony tog han mig i handen och drog mig upp påhejad av Cecilia. Så jag har gått hand i hand med Tony på Dansgolvet =)

Kul med Sallsa rytmer jag gillar dem tyckte nog jag fick till stegen rätt OK och hela kroppen vill röra sig. Zumban med Zumba-Marie har ju gett mig lite känsla i många olika stilar  men hu vad svårt att koppla in det i pardansen sen....
 
Men vi kämpade på fortsättningskursen dag 2 var ännu mer givande när jag fick dansa med min danskompis Peter på Danskursen och vi har ju  en massa bra dansflyt tillsammans. 
Tony tog extra tid med oss och sa att det syntes att vi båda dansat länge och mycket men gav även tips för att förbättra dansen.

Så nu är jag ännu mer sugen på att gå privat danskurs för honom och att gå en ordentlig Salsa kurs eller Kizumba.

Vi tog en gruppbild med Cecilia och Tony med alla oss som hängde mer eller mindre ihop på dansresan min älskade mellan syster och några dansare till från Örebro/Kumla.
 

Egentligen var det ju Dennis som tog bilderna men jag har fått lov att använda dem som jag vill. Här på bild är det Peter, Annika, Tony, Christine, Jag, Petra, Ann-Charlott och Cecilia

På onsdagskvällen kom en liten kortare man med utländsk härkomst och undrde om jag ville dansa med hans bror jag muttrade väl lite och tänkte att jag tyckte att brodern kunde väl bjuda upp själv men denne lille mannen tog migi handen och knallade över dansgolvet till sin bror. <Jag dansade två låtar med honom. När jag sedan sa till min kompis att han där bjöd upp mig åt sin bror.... Då sa han men det är ju tele2 reklam killen ser du väl?!?! Tele 2...? näe... Sen kom en till och sa det men det ör ju Karim på Tele2 reklamen med polisen i lillabutiken och tjejerna som kommer och köer abbonemang!
JUST JA =)

MEN HALLÅ

Nu har jag gått hand i hand med två profiler över dansgolvet inom några timmar....

Helt knasigt men det kanske är en väg till mitt kändisskap på dansgolvet ;-)
 
Men dessa var bara tre.... tänkter ni Tony... Cecilaa... och Karim 
 
Kom hem på torsdagkväll och då dök den 4:e upp i egen hög person Johan Pisoni, reporter på SVT i Örebro. En av min dotters absolut bästa vänner. Därav den 4:e TV profilen på 24 timmar. 
 
Had egärna fått in en femte också min fabfavis som ni vet Jonas Hallberg... Full av bling bling <3

Vem vet kanske jag mötte nån mera dessa 24 timmar. Kul resa hade vi med mycket skratt och fniss.Samt massa dans dessutom. Härliga människor jag har i mitt liv <3

Näe nu måste jag gå och sova.
Jobbat natt inatt min andra och ska ut en tredje men kände att jag var tvungen att få skriva detta så jag nångång får publicera min bild på instagram oxå.
 
 


KRAMAR på er. Jag önskar er alla en skön och höstig söndag 

PS Jag fråntar mig ansvaret ör alla mina inpetade bokstäver på fel ställen ocm missen med mellanslag och dyligt.
Lämna gärna en kommentar, uppge en alias eller ditt namn och klicka på hjärtat :-) <3   DS
 
#1 - Anonym

Du är då alldeles underbar syster yster. Härligt att läsa dina bubbel inlägg. Hoppas du sover gott nu. Kram från mellis

Svar: Tack för det mellis 💕
Sover tyvärr inget vidare. Blrjar känna mig mörbultad i hjärnan nu. Ska försöka sova lite till.
Kraaam tebaka 💕/ BubbElla
Ingela