Att jaga semesterkänsla....

Lördag morgon... Eller förmiddag.... Enligt mitt schema har jag nu haft semester i......20 dagar 😀
Men av nån anledning så har bara semesterkänslan infunnit sig i korta små stunder 😳

Sitter och målar mina naglar för att göra något som hör till ledighet. jag får ju inte ha nagellack på mitt jobb 💅🏻 självklart...

En härlig semesterkänsla dag hade jag hos Pia och Anders fyllde på glädje depåerna med Pias härliga skratt 😀
Vi badade i Mörtsjön och grillade och fikade (Pias specialitet 😉) i lite annan ordning. Ett par kräftor sörplade jag i mig oxå 😜

Jag har haft galna, härliga stunder och upplevelser under dessa lediga dagar 😀 och ändå kan jag inte släppa känslan av att jaga semester....

I Malung, Dansbandsveckan 2016, fick jag massor av en bra semestersinnehåll men det var så intensivt så kroppen och hjärnan att det kändes att lite ledighet därefter vore på plats ☺️

I Malung bubblade Ella på högvarv Livet var underbart 😀 Flera av de saker som står för semester för mig infann sig : Mellis syster var med ❤️, Vänner, Glada okända människor som många blev nya bekanta, Dans i massor, Musik, Sol och värme, Grillning, god dryck, skratt, Gitarr spel på altanen, tokerier....
Vardagen var på paus med stort P.

(Men tänkte blogga om det när jag bloggar dans)

Saknade dock mina barn för semester innebär ju att umgås med dem oxå.

Mitt iallt bubblade bilden upp av en riktig bak-grundsbild typ en ny omslagsbild kanske 😀
Vad kan väl bli bättre än än massa bakar...och vad som normalt sett ligger i förgrunden hamnade i bakgrunden....

Taget på kullen i Grönlandsparken men scenen och en massa glada människor omkring.

Så kom jag igång.... Jag tänker ibland att ett fritidsintresse jag skulle ha var att regissera... Fotografering... RegisElla...


(Har tipsat Linnea om några idéer till hennes bröllopsfotograferingar som blivet himla bra tycker iaf jag 😋)


Häromdan fick jag av en mycket fin och klok vän rådet sluta jaga, det går inte.

Dessutom blev jag tillsagd på skarpen av min dotter ❤️ Tyst med dig... du är så jobbig när du tjatar om att göra saker, vettiga saker få något gjort och att vara ledig....

Jag gick ut och lade mig på balkongen i badenbaden i solen...
slappade och klurade på blogginlägg. Det var då en blogg om kärlek bubblade upp...

Så där låg jag alldeles stilla kände ledigheten i kroppen och en ordjakten i huvudet som bara helt plötsligt bubblade ur mig ❤️

En känsla som jag har är att det är svårt att få semesterkänsla i lägenhet men samtidigt så har man mera ledighet i vardagen....
Inte behöva underhålla, klippa, fixa mm med hus och trädgård men jag saknar det oxå....
Men kanske det som gör att känslan av ledighet inte infinner sig?
Jag har mer ledigt och mera lugn i min vardag än jag varit van med?

När jag normalt sett var i trädgården förut går jag nu ut och går för att istället få den sol och friskluft jag då kunde få genom att ta min kopp kaffe och sätta mig på altanfördäcket...

Nu blir det att umgås med runkeeper-tanten och från början jagade jag sol... Bättre kondition och flåsade fram mellan lyktstolparna... Så sa en kollega sluta jaga när du är ute och motionera... njut!!! Stanna upp! Lukta på dofter! Se naturen! sätt dig på en sten...

Herregud!?! Då får jag ju sämre tid på runkeeper.... Och känna lukter... Hörde ju bara hjärtat banka i huvudet..... Törsten i munnen.... Adrenalinet pulsera över att fånga mera kalorier, steg, friskluft, ledighets känsla innan det var dax att åka till jobb edy...

Så kom jag till jobbet däckade av en Hjärtklappningattack (SVT) med 220 i puls.... När jag tyckte den lugnade sig... Inga av mina normala bottennivåer hjälpte... Detta var innan semestern....

Då kom samma goa kollega igen och släpade in mig på akutrummet och tillsammans med de andra kollegorna stöttade upp mig.... Medicinerna hjälpte inte som de sprutade men till slut efter ca 1,5 timma så släppte det spontant ❤️

Nu under semesteralternativ har jag plötsligt drabbats av lukter i spåret.... ÅH det luktar varma smultron.... Det Luktar vitlök...? Kan det vara ramslök nånstans?
Jag har satt mig ner på en gammal båtbrygga.... Njutet av solen och lugnet.... fångat lite ledighet och stannat upp i stunden....

Ändå så jobbar hjärnan och denna vecka har jag när jag låtit hjärnan vara fri på nåt vis... Känner hur bara tårR rinner över snoret rinner och jag kan inte titta på folk jag möter för jag gråter så... Har en underlig känsla i kroppen...
Det kanske låg något i min minsta systers fråga för sisådär 10 år sen....

VAD Ingela ? Är du rädd för... Rädd för ska hända om du sätter dig ner en stund... Slutar försöka göra nytta hela tiden... Landar lite...
Är du rädd för att livet ska prata med dig? ( Något sånt sa hon men inte ordagrant jag har ju en "lite demens"... Så minns och tolkade det så...)

Ska fundera vidare på det....

Under mina 20 semesterdagar so far har jag ju dessutom jobbat som sjuksköterska på Karlskoga kommun. En annorlunda arbetssituation mot vad jag är van vid.
Fast nyttig att se sjuksköterskeyrket och vård ur ett annat perspektiv.

Gjort sådant även där som jag trivdes med träffat nya människor, kollegor och vårdtagare.

Det har även trots missade lediga dagar gjort mig rikare på erfarenhet och det gillas oxå av mig.
Dessutom så gav det lite extra klirr i kassan som kanske kan användas till andra roliga ledighetsaktiviteter 😀


Nej nu måste jag måla vidare mina naglar och skynda mig att fixa lite saker så att vi kan ta vara på dagens ledighet....

Inte helt kludd och luddfritt nagelmålande men ändå ett ledighetstecken 😀

Vart erbjuden en motorcykel tur idag men hoppas att erbjudandet kvarstår för det lät som ett bra sätt att fånga en skön dag på men jag har idag valt mina barn ❤️

Ska gå ner på drakbåtsfestivaler med barnen eller ungdomarna snarare de är ju 18 och 17 år...

Ta vägen förbi systemet (som snart stänger) och köpa några flaskor bubbel som kan vara bra att ha ikväll om och eventuellt den planerade aktiviteten blir av.

Kraaaam på er från jakt-Ella som just bubblat bort någon/några timmar..... ❤️❤️❤️

#1 - Anonym

Massa kramar på dig, skönt att du bubblar ut dig en del

Svar: Tack även om jag tröttar ut läsarögonen med bubblet.....? Kraaaamar tillbaka 🤗
Ingela