Vårkänslor + shoppingförbud = gick åt pipsvängen 👋🏼

Hej på er 🌞

Idag fick jag vårkänslor när jag vaknade efter nattjobbet och såg solen 🌞

Frukostkaffe dusch och fräshning så iväg 💨💨💨
(null)

Efter som jag fick vårkänslor tog jag nya vårjackan och en passande vårig halsduk 😊 kändes fräscht.

Tänkte jag att jag måste till stan och handla några öl till Magnus som jag kan skämma bort han lite med när han kommer 😍
Jag väntar på något gott =
Han ❤️ och han får något gott = 🍻

Letade efter min favorit cider Hanna Rosé oxå tog en stund men den hade bytt skepnad men till slut så.

(null)

Hanna blev gladare så här.
Dessutom åkte en spännande mini flaska  med jP chenet med 😇

Hittade en "öl" IPA som passar till våra tisdagar på jobbet ... electric nurse ⚡️👩‍⚕️⚡️💓⚡️ 
(OBS på skoj alltså vi dricker ju inte sånt på jobbet 😊)

(null)

Vi har elkonverteringsdag då så vad passar bättre för den sjuksköterskan som ansvar för tisdagens elkonverteringar än att få en Electric Nurse 😉
(Ellonverteting en behandling för att få patienter med en felaktig rytm
på hjärtat, förmaksflimmer, slå i rätt rytm, sinusrytm, med hjälp av en strömstöt. Självklart har vi sövt patienten och både anestesiläkare och medicinläkare är med) 

Fast jag hade vårkänslor så blåste det allt kallt 😳 (null)

Men var ju på K-Center Takparkering så
blev lite vindigare där.

(null)
Utsikt från takparkeringen när mot sjön Möckeln 

Hur det nu gick till så hamnade jag på
HM... trots mitt shoppingförbud.

(null)

Jag får ju köpa nödvändiga saker men... hm...

Dessutom såg jag ju inatt när jag jobbade att jag hade flera tusenlappar över jämfört med andra månader eftersom jag försökt strama till mig lite...
Blev tydligen några hundralappar minus på de tusenlapparna 💸💸💸

Sen tog jag en sväng till Willys...

(null)

Handlade för kvällsmysmat med Pontus o Magnus.
Väl hemma så ska Pontus iväg o grilla med kompisar så nu tar nog M och jag en restaurangkväll istället ❤️

Dans till Expanders känns inte aktuellt än med min fortfarande slitna kropp efter veckans hals och kroppsont.
Dessutom jobbat typ 18 timmar från fredag kl 07 till lördag kl 06.30 TRÖTT.NU 

(null)

Åter till min shopping runda 😇
Köpte mitt tredje par hörlurar sen jul på Elgiganten 🎶🎵 
kattiganerna lyckas bita sönder dem 😿😾 
Tänk jag gav dem en ordentlig gladgubbe idag på ELGIGANTEN för de bjöd på våffelhjärta och kaffe.
Våffelhjärtat hann INTE fastna på bild.

(null)

Tungt var det inte... våffelhjärtat alltså... med sylt och grädde... men helt säkert fastnade det på min mage 🙈
Liksom antagligen det jag köpte på ÖoB 2st för 25:-... blir ingen bild men börjar oxå på mmmmmmmmmm

Sen var det besök på en annan affär för inköp av 40 års present skriver inte vart utifall denne läser här 🤐
 sen vidare till Biltema eftersom jag tänkt att jag måste kattsäkra balkongen och så kom jag på den smarta idén att ett fiskenät måste funka lika bra som kattnät men ekonomiskt räcker det till flera balkonger...

(null)

(null)

Min monteringslösning blir nog massa bra MEN jag når ju inte själv och törs inte klättra ensam hemma.
Tänkte nån borde vara hemma och ringa 112
Så istället ligger Mini och jag här och väntar på Magnus och bloggar.


(null)

Vad köpte jag på HM då...
En MYCKET nödvändig kjol....
- hallå du där!!! 
-Seee mig!
Så har den ropat på mig länge nu men jag har ignorerat den 🙉🙉🙉 DUKTIG eller hur... tills nu 😬
och en lika nödvändig klänning 😇 fast till en tjock tant som jag så får klänningen vara en tunika med tajts under eller en svart trikå kjol lagom lång för att vara respektabel.
Den var såååå skön och storleksmässigt passade den 👌🏼👍🏼

Dessutom pratade den m mig oxå....
-Köp mig
-köp mig
-köp mig 
Sa den... sen...
- Jag skulle passa såååå snyggt i din garderob ❣️
-och kjolen vill med Dig oxå  för jag vill inte åka ensam i påsen.
Sååå snäll som jag är så lyssnade jag på den stackars klänningen 🙈

Väl hemma insåg jag 😱😱😱

Jag måste inte BARA ha tajts eller kjol under för att vara respektabel i klänningen.
Den är för kortkort för tant BubbElla 
Utan jag måste dessutom ha ett linne.... eller underklänning...

(null)

DEN blev liiite väl urringad för en som fyller 51 om en vecka 😬
Eller?

Skulle bli en liten kort blogg men som
Marianne min kollega sa igår när hon läste och vi samarbetade omkring ett
Rutinbeskrivande dokument...
-Du har ett väldigt rikligt ordförråd när du skriver saker...  det skulle vara bra om det kortades ner lite (antagligen när jag pratar oxå...🤭🤐) 😄
Det är bra med samarbete tycker jag 👌🏼😊

Som ni förstår så Blev det lite svishhhh på kontot och mitt shoppingförbud gick lite åt
Pipsvängen meeeen flera (kanske inte bara) nödvändiga saker följde med hem 😊

Snart knackar Magnus på dörren ❤️

 Nu så dök hann upp  TJOHO 💕
(null)
 
Livat blev det genast för det är visst bandy på tvn 😊
Men vi undrar vad är ekonomiskt doping???
(null)


Mys med bägge katterna samtidigt sker inte så ofta 💕😻

(null)


Ha en härlig kväll det ska jag ha 😍🎶🍷






#1 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Vad mycket underbart du hunnit med, massor av härliga och bra saker. Och väldigt härligt att våren äntligen är på väg nu på riktigt!! :D Önskar dig en bra vecka! <3

Svar: Tack detsamma önskar jag dig <3

Burr burr idag var det verkligen ingen vårkänsla.
Stod på balkongen och försökte få ordning på nätet... livrädd att vinden skulle trassla in mig i nätet eller att katterna skulle
Komma och trassla in sig så kunde inte gå in.
1,5 timma senare fels jag så jag skakade och katterna hade stirrat på
Mig och jamat hela tiden så de var heeelt slut 😊😊😊
Får görs klart när inte bara solen skiner utan även blåsten lagt sig och värmen vågat fram 🌞🔥
Ingela Otter Olsson [BubbElla]