Mycket funderingar ❤️

 
Hej ❤️ Nu var det längesen jag skrev något.. hinner liksom inte men så mycket tankar och idéer i huvudet.
 
Sitter och funderar... Har räknat och räknat... Fördelar mot nackdelar... Budat tills lägenheten var nästan 200 000 över mitt utgångsbud.... Men nu har jag stannat. Jag stortrivs ju där jag bor men huuuu så ekonomiskt oförsvarbart. Skulle jag buda ytterligare några hundratusen skulle det ändå bli billigare månadskostnad än här, men då kan jag ju ta ett område som jag kanske hellre bor i? Jag mår ju så bra där jag bor. Men den andra lägenheten skulle kunna ge en besparing på 40 000 per år jmf med nuvarande hyra 😳 Kanske ska vänta på en lägenhet mer i mitt område eller möjligen en liten bostadsrätt som typ ett radhus skulle kunna kännas toppen.
 
En liten plan på en liten ekonomisk förbättring har jag 💰💰💰Dessutom är jag ju nu, från denna månad, fri från både billån och studielån. En annan tanke.. Tänk om jag kunde flytta denna vackra by/miljö hit...? Eller mitt bästaste IVA jobb dit?
 
(null)
 
Grythyttan i vinterskrud. Är de inte fantastiskt vackert? Nu har jag nog sett Grythyttan i alla årstiders skruder ❤️
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Eller den mannen som bor och jobbar där oxå... han som är så vacker från topp till tå och inifrån och ut ❤️ (på bilden ovan) Galen som jag och så snäll som få och som kan föra mig som en GIF över dansgolv, köksgolv och vardagsrumsgolv ❤️🎶💃🏼
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Ibland kanske lite mera rastlös än vad som är nyttigt för min rastlösa och lättstressade själ men det är det värt. En promenad efter sjön här lugnar en sådan själ.
 
(null)
 
Tänk om jag kunde teleporteras dit eller han hit ist för att sitta och sladda fram i snö och mörker efter Lokavägen? Även om det var fantastiskt vackert idag ❄️☀️⛄️
 
(null)
 
Nu ska jag ta reda på kvällsmat och disk, sortera återvinning och plocka upp saker på vinden. Sätta mig ner och njuta av ett glas vin ❤️ Försöka stoppa min rastlösa hjärnas snurr ett tag.
 
Så tänder jag ett ljus för en så fin man som lämnat ett stort tomrum hos sin familj och i så andra sammanhang 💔❤️ Som jag fått den stora äran att få lära känna och krama på. Jag tror att han och min morfar har mycket gemensamt där uppe i himlen ⛅️
 
Kraaamar ❤️
 
PS. Grythyttanskyrka i olika årstids skruder de flesta tagna från Magnus köksfönster.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)