Mina Katt-iganer đŸ˜»â€ïž

Jaha dÄ...

Vad har katt-iganerna gjort för hyss idag dĂ„...? đŸ€”đŸ˜»


De gör en massa huligansaker pĂ„ katters vis sĂ„ jag kallar dem Katt-ganer 🙈


Första busstrecket gjorde Mini.

Hon smet ut i trappen utan att jag mÀrkte det.

Blev vĂ€ldigt förvĂ„nad nĂ€r det ringde pĂ„ dörren och grannen ovanpĂ„ stod utanför... bĂ€randes pĂ„ Mini... Ă€r det hĂ€r din katt? 

Hon kom upp till mig...


Hon borde nog heta Miniblixten âšĄïžâšĄïžâšĄïž?


Missies huligan... menade katt-igan streck... var inte ett bus utan ett ouppfostrat kattgörsmĂ„l... 😡


Men Matte som jag Ă€r sĂ„ lĂ€xade jag upp henne enligt de regler/ den metod jag lĂ€rt mig...

Medan Pontus tyckte jag var hemsk och höll med Mini som oxĂ„ gömt sig i hans rum och mjaupurrpratade beklagande med honom. 


Stackars Mini och Pontus men Missie var det INTE  synd om

Men ojojoj vad hon tvĂ€ttade sig sen 💩💩💩


Dessutom har de testat snö pÄ balkongen...

Åh vad spĂ€nnande tyckte Missie som smög omkring men Mini satte sakta och försiktigt ned tassarna en i taget lyfte dem raskt högt och skakade av dem för varje steg sĂ„ snön flög omkring henne đŸ€ŁđŸ˜‚ sen skyndade hon sig in igen 😊 (glömde tyvĂ€rr fota/filma)


SÄÄÄ sen dÄ? Jo en del annat blev det...


Mini fortsÀtter med sina utforskningar och Missie ser och lÀr.

Blommor och blomvattning Ă€r ju Minis passion đŸ˜»đŸŒș💩


(null)



Missie hon fjÀskar för fullt för matte (mig) för att fÄ bli kompis igen...


(null)


Mjaaaauuupurr -Ă…Ă„Ă„Ă„h maaaattteeee seeeeer du vad fiiiiin jag ÀÀÀÀÀr purrrrrmjaaaauuuuu sĂ„ rullar och visar upp alla söta och snygg filmstjĂ€rna poser hon kan komma pĂ„ đŸ€©â€ïžđŸŽŹđŸ“ž



Älskade katter â€ïžđŸ˜»â€ïžđŸ˜»â€ïž vad gjorde jag innan de kom in i mitt liv och hĂ„rade ner... möblerade om ljuslyktor... VĂ€nder upp och ned pĂ„ mattorna...

  (null)


bÀr omkring och gömmer allt möjligt pÄ

Myskoplatser... 

Sliter disksvampar i smĂ„bitar... River toalett och hushĂ„llspapper i tussar... 


(null)

...plockar med Mattes saker pĂ„ badrumshyllan... 

Massakerar kartong... 


(null)


Spinner och Trampar pÄ

Mig tills jag vakna... 

Fick Pontus bli massa mera pratsam đŸ’™â€ïž...


Öppnar dörrar till skĂ„p och garderober... river ut saker och kryper in...


(null)

(null)

Leker kattrace och kattrally och flygande katt frÄn mitt rum till Pontus rum och tillbaka igen flygandes över soffryggar och vardagsrumsbord...

HjÀlper mig med disken...

(null)


StÀnger in sig i rum... envisas att kliva pÄ tangenterna pÄ laptoppen sÄ det skÀrmdumpas... sÀtts pÄ flygplanslÀge... inaktiverar "mustouchplattan".. gör skÀrmen svart ja allt möjligt...


(null)


Gör en ren och nybĂ€ddad sĂ€ng till en brottarring och ett virrvarr...


(null)



Ja listan kan bli lĂ„ng pĂ„ underhĂ„llningen đŸ˜»â€ïžđŸ±


(null)


Önskar de inte hĂ„rade sĂ„ bara

Och att Missie slutade med sitt ouppfostrade beteende 😔😣


Jag kan inte minnas att min barndomskatter Bissa, Pojald och Tjabo var sÄ vilda eller att mina klÀder var sÄ hÀr hÄriga...?

Men jag minns att mamma o pappa tucktade dem som jag gjorde idag med Missie iaf 👀


Kattmys pĂ„ er ❀ 

extra hĂ€lsningar frĂ„n Mini och Missie ❀




(null)


(null)