Uppnåt Delmål nr 2

God förmiddag <3

Idag är jag ledig och tillät mig sova tills jag vaknade <3

En mycket fin vän sa till mig i telefon igår kväll:
-Sov ut nu imorgon Ingela, ta en kopp kaffe och sen funderar du på vad du ska göra av din soliga lediga dag.
 
Så nu gör Ingela just det.
Sitter i soffan, dricker mitt kaffe och funderar på vad jag ska använda min soliga lediga dag till.Jag dricker min morgon smoothie. 
Så tänkte jag att men jag måste fota den...
Hm... Insåg vad ful och ogod den såg ut så där (se nedan).
 
 
Ska man bli kändisbloggare måste man ha fina bilder.
Lägga tid på att fota och redigera och noga planera.

Ni som känner mig vet att jag gärna fotar ALLT men kanske är liiiite sämre på att ta mig tid.
Den första bilden man lägger i inlägget blir liksom första bilden för inlägget.
Därför bytte jag plats på bilderna.
Tog den arrangerade först och den vanilga frukost bilden som nr 2 för det är ju så jag dricker den alltid annars direkt ur Linnèas Mix and Go :-)
 
 
Nu sjunger Darin för mig att
-Du är den vackraste jag mött... Tänk om det var mig han sjöng om ;-) Jag kan ju iaf låtsas att det är jag som är vacker (Precis nu osminkad... ruffsig... skrynklig... oklädd)

Här om dagen berättade en kortläsare/betalningsmojäng en trevlig sak för mig :-)
det vämde mitt hjärta <3
 
 Upplägget för dagen idag då...?
 
En plan jag hade var att köra crosstrain passet nu kl 12.... men med facit från förra veckan så  har jag ju just blitt träningsvärksfri efter detta.... Dessutom har jag ju ett pass inbokat med min weight trainer grupp ikväll så jag har just valt att blogga med er sen klä på mig och ta en långpromenad nere efter sjön. Det blir nog samma runda som i söndags men i dagssol. Så kanske tar en promenad ute på sjön.
 
Hade jag haft min bil hemma hade jag åkt upp till mitt älskade lersjön och promenerat där men nu har ju min son bilen och om jag går hans praktik och hämtar den så har jag ju redan gått en massa.
Kanske ska lägga ut på FB om nån annan är ledig som vill sällskapa?
 
 
Jag är så glad för datorn jag köpte förra året som en 50 årspresent till mig själv. Den har verkligen underlättat bloggandet. 
 
En present är att jag satsar pengar på min hälsa att träna och tänka på kosten så jag bland annat går ner i vikt och orkar röra mig bättre. Årskortet på gymmet Träningslagret och så Weight Trainer gruppen också.
Hade nog vill testat BOX21 också men WT kostar ändå och avbetals på ett år så tar det senare.
Om ett år har jag betalat av studielånet så då kanske jag kan ta BOX21 då.
 
Denna vecka ska vi nog ha vår andra vägning med WT gruppen så jag försöker vara extra duktig med kosten och träning för att nå mitt andra delmål påklädd kvällstid.
 
Jag är nöjd nu för jag har denna vecka nått mitt delmål nr 2 på hemma vågen morgon vikt än om jag inte trodde riktigt på det själv så har jag tre dagar i rad när jag vaknat ,kissat, bajsat (haha Vi skojade om det på jobbet... kissa bajsa och helst en Furix DÅÅÅÅ har  man vågens sanning) och varit naken varit under delmålet :-)
Så nu får jag tro på detävenom det är väldigt gränsfall.
Men idag hade jag bara kissat och vaknat och var naken.
 
När vi väger oss på gymmet gör vi ju det på kvällen, med träningskläder på... så då är det ju ytterligare 1kg på den tiden och vågen så nu ska jag som sagt skärpa mig extra :-)

Mitt delmål 2 var att komma under en viktgräns och det innebar att jag knäppt 8 kilo precis jmf med morgon vikten den dagen jag skrev in mig på WT.

 
Sen ska vi inte prata om hur kläderna passar... en kjol som jag i december inte kunde knäppautan hade inte ens draget upp hela dragkedjan  men dålde det med tröjan... Den kan jag knäppa och snurra runt midjan nu <3
Tyvärr var jag så ivrig att komma igång där i januari så jag togmig inte tid att mäta mig men ska kolla med Sofia om jag kan få  hennes siffror.

Klänningen jag köpt till min födelsedagsfest passar himla bra MEN den är trång över axlarna när jag sträcker armarna framåt så är rädd att den spricker om jag skulle få för mig att bugga... Så får ta med mig extra klänning ... kan ju låtsas att jag är Mello presentatör och byta mellan de olika delarna av festens fortskridande ;-)
Min klänning är ju full av klänningar och bh-ar vet ni som följt mig på facebook men de har ju varit för små ett tag men nu så passar de allra flesta massa bra och några har blitt förstora men det är det värt.

Mitt nästa delmål är i princip viktmålet. Ska känna mig för då hur jag mår och hur kläderna passar.
Träningsmålet har jag nåt redan ur ett perspektiv.Att ag faktiskt trivs och vill träna. På gymmet eller ta det hemikring.
Fast träningsmålet kommer aldrig bli uppnåt för vitsen är där att jags ka utmana mig själv och få nya mål med styrka ork och kondition tänkte jag.

Igår äverträffade jag mig och testade en joggingrunda. Det blev inga rapporter från Seismologerna om jordbävning.
 

Helt imponerad av min ork och vilja kom jag hem och körde lite hemma styrkeövningar oxå på yogamattan och med pilatusbollen samt balansplattan.
Skön musik och dansa på balansplattan var en intressant upplevelse.
Att stå framör spegeln så insåg jag också hur jag ska bete mmig för att dra in naveln mot ryggraden och stänga revebenen som Sofia min WT PT säger.
Det syntes mycket tydligt då och gav en bättre balans.

Träningsvärk idag igen då så med andra ord så gav även hemma träningen en hel del.

När jag kom hem efter ca 45 minuter efter lunk-jogging turen så hade jag nog "sprungit" 3/4 av sträckan och kanske inte rört mig så fort i springandet men iaf rört mig somom jag lunkade/joggade.
Hur som helst när jag kom hem ville jag ju vara ute mer.
Så det är ju bättre med lång promenader då får man ju med sig mera tid i friska luften. Jag hade ju frusit igår om jag stannat ute efter den svettiga joggen.
 

Jag har ju inte defeatat gymmet men jag har defeatat min rädsla för att gå dit iaf :-)
(på bilden mitt pokemon jag)

Men OJ vad jag skriver....

Jag brukar tänka när jag läser bloggar att det är skönt att det inte är så mycket text för jag känner mig så stressad.
MEN själv då?!?!?! DÅ skriver jag massor... fast det är ju lite därför jag fick/tognamnet BubbElla... för det bara bubblar ord ur mig... Och det poppar upp popups på idéer och mera att skriva.
Måste öva lite på att korta ner lite.

Nu har jag snart bloggat bort tiden för min soliga promenad.

Senare ska jag se över musiken till min 50 årsfest och kolla efter pyntandet till festlokalen.
tema skääär eftersom det är skärtorsdagen är min fördelsedag och att jag är ganska skär...rosa... så gillar jag ju glitter och glamour.
Min klänning är dock inte glittrig den ärmera romantisk... men jag är en riktig romantike också så det blir nog bra i alla fall <3
så har den rosa rosor på sig.
 
(Här borde jag ha en bild på min klänning men den spar jag på :-)   )

Nej men Ingela nu bubblar du ju bara på helt onödigt bubbel IGEN!!

En fundering har jag också...
Jag har ett inlägg i mitt arkiv om känslor... kärlek och känslor... 
Filat på det i 1,5 år men vågar inte publicera....
 
 
Tänk om jag skrämmer bort... blottar mig för mycket...
....vem vill/törs träffa... umgås... vara tillsammans... vara vän med någon med så mycket konstiga funderingar... med en funderande hjärna som min...? 
 
Får fundera på det på min promenad men känns som om jag på något sätt behöver få släppa ut det...mig...  det är ju min väg att nå ytterligare mål i mitt liv.
Ett personligt utvecklande mål. Där jag bearbetar och bearbetat livet och mina tankar känslor... 

För mig har ju bloggandet i flera inlägg handlat om att under skrivandet funderat över mig och mina tankar om kärlek  (Ett smakprov /variant av de funderingar som den jag bearbetear just nu) och livet... 
Även om många bara handlar om vardagen osv.

STOPP nu Ingela Publicera och ge dig ut i solen nu (Kaffet kallt och smoothien upptinad och förtjockad...Bortglömda bland allt popuppande och bubblande)
 
 
Bjuder på denna bild igen från söndagens promenad och gårdagens inlägg men jag älskar bilden och nu ska jag ju passera där i dag igen när jag tar promenaden i dagsljus.

Vet ni....?
 
Jo Livet har sina goda stunder.
Så njut av det även idag jag ska göra mitt bästa <3

KRAMAR från mig <3